Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:48:03 GMT

دانشجویان از ۱۶ دانشگاه آمریکایی شکایت کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۲۱۴۹

دانشجویان از ۱۶ دانشگاه آمریکایی شکایت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، دانشگاه های جورج تاون، کلمبیا و انستیتو فناوری کالیفرنیا جزو ۱۶ موسسه آموزش عالی برجسته در آمریکا هستند که به محدود کردن کمک های مالی برای دانشجویان ورودی متهم شده اند.

این اتهام در شکایتی از سوی جمعی از دانشجویان سابق دانشگاه های مذکور بیان شده است. دانشجویان شکایت گروهی خود را در دادگاهی در ایلینویز ثبت و ادعا کرده اند ۱۶ دانشگاه برتر از یک روش اشتراکی برای محاسبه نیاز مالی دانشجویان استفاده کرده اند که کمک های مالی دانشگاه به دانشجویان خانواده های طبقه متوسط و کارگر را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکلا تخمین می زنند بیش از ۱۷۰ هزار دانشجو که طی ۱۸ سال گذشته کمک مالی دریافت کرده اند، در نتیجه استفاده از این روش با خسارت هایی روبرو شده اند.

دانشگاه هایی که در این شکایت از آنها نام برده شده، عبارتند از: جورج تاون، کلمبیا، کلتک، نورث وسترن، براون، شیکاگو، کرنل، یل، کالج دارتموث، پنسیلوانیا، دوک، امروی، وندربیلت، انستیتو فناوری ماساچوست، نوتردام و رایس.

براساس قانون اگر کالج ها هنگام پذیرش دانشجو وضعیت مالی وی را در نظر نگیرند، می‌توانند دستورالعمل‌های مشترکی را برای تعیین کمک‌های مالی ایجاد کنند.

این درحالی است که دانشجویانی که توانایی پرداخت کامل هزینه تحصیل را دارند برای مؤسسات آموزش عالی جذاب تر هستند، زیرا به کمک مبلغ پرداختی آنها می توان هزینه اسکالرشیپ و گرنت ها را مدیریت کرد.

در حقیقت سیاست دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی آنها در جهت ایجاد تنوع نژادی و اقتصادی در دانشکده های برتر است. در این میان برخی از دانشگاه های برتر برای کمک های مالی کلان به دانشجویان خانواده های کم درآمد مشهور هستند تا به این ترتیب آنها نیازی به وام دانشجویی نداشته باشند.

اما وکلای دانشجویان سابق ادعا می کنند حداقل ۹ دانشگاه ( از جمله جورج تاون، پنسیلوانیا و دوک) همچنان با بکارگیری سیاست های پذیرش خاصی از جمله کمک به فرزندان اهدا کنندگان کمک های مالی، دانشجویان ثروتمند را ترجیح می دهند. برخی از دانشگاه ها نیز توانایی پرداخت دانشجو هنگام پذیرش آنها برای برنامه هایی خاص یا قراردادن آنها در لیست انتظار را در نظر می گیرند.

این درحالی است که کمک های مالی دانشگاه های برتر از مدت ها قبل مورد انتقاد بود و شکایت هایی درباره آن ثبت شده است.

کد خبر 5397208 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحصیلات تکمیلی کمک مالی شکایت دانشجویان ایالات متحده امریکا وزارت علوم تحقیقات و فناوری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی آموزش حضوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش دانشگاه تهران دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه پیام نور آموزش پزشکی کمک های مالی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی

اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران، ظهر امروز شنبه ۸ اردیبهشت در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075855 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان اردبیلی در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • گفت و شنود/ آب شد!