Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز سه شنبه در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که مسکو هیچ دلیلی برای خوشبینی درباره مذاکرات تضمین های امنیتی بین روسیه و آمریکا نمی بیند.

پسکوف در این باره گفت: تا الان ما هیچ دلیل قابل توجهی برای ابراز خوش بینی نمی بینیم. این مسئله سزاوار ارزیابی مثبت است و این ارزیابی مثبت را «سرگئی ریابکوف» (معاون وزیر خارجه روسیه) در مورد چگونگی انجام این مذاکرات انجام داد، یعنی اینکه این مذاکرات رو راست، اصولی و مستقیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره این مذاکرات افزود: اما این مسئله یک فرآیند صرف نیست و چیزی نیست که بتواند رضایت بخش باشد زیرا نتیجه در اینجا مهم است. هنوز چیزی برای گفتن در مورد نتیجه وجود ندارد. چندین دور دیگر در پیش است که به ما امکان می دهد درکی واضح تر و تصویری روشن از جایی که با آمریکایی ها هستیم، داشته باشیم. اکنون، متأسفانه، نمی توان نتیجه گیری کرد.

سخنگوی کرملین ادامه داد که هیچ ضرب الاجلی در مورد مذاکرات یاد شده وجود ندارد اما از نظر روسیه قرار نیست این مسئله فرآیندی بی‌پایان باشد.

روز گذشته مذاکرات درباره تضمین های امنیتی بین «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا به مدت ۷ ساعت و نیم در شهر ژنو در سوئیس انجام شد.

معاون وزیر خارجه روسیه پس از پایان این گفتگو تأکید کرد که بازی با آتش به نفع آمریکا نیست و مسکو باید تغییراتی اساسی را در روابط با ناتو ایجاد کند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس خبری پس از این گفتگو در این خصوص گفت: آمریکا برخی از پیشنهادات مطرح شده از سوی روسیه را نپذیرفته است. واشنگتن اجازه نمی دهد احدی سیاست درهای باز ناتو را زیر سئوال ببرد.

همچنین قرار است شورای ناتو و روسیه نیز ۱۲ ژانویه (چهارشنبه هفته جاری) پس از مدت‌ ها تشکیل جلسه دهد.

کد خبر 5397307

منبع: مهر

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف کرملین روسیه مسکو ایالات متحده امریکا واشنگتن سرگئی ریابکوف وندی شرمن عراق قزاقستان ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین ایران مذاکرات وین عربستان سعودی پارلمان عراق سوریه سازمان پیمان امنیت جمعی معاون وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، سامح شکری وزیر خارجه مصر به موضع گیری درباره تحولات غزه پرداخت.

وزیر خارجه مصر گفت: لازم است قدرتی باشد که در صورت حمله تل آویو به رفح، به اقدامات بازدارنده دست بزند. وجدان جهانی نمی‌تواند تداوم این حجم از کشتار در غزه که شمار قربانیان آن به ۳۴ هزار نفر از جمله ۲۰ هزار زن و کودک رسیده و ویرانی مستمر نوار غزه که به مکانی غیرقابل زندگی تبدیل شده است را تحمل کند.

سامح شکری در ادامه بر ضرورت توقف این جنگ و تلاش برای پایان دادن به آن و ایجاد چارچوبی که منجر به پایان درگیری شود، تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر بیان کرد که این امر باید از جانب شرکا و جامعه جهانی حمایت شود.

وزیر خارجه مصر اعلام کرد: سازمان آن روا تنها سازمانی است که می‌تواند کمک‌های بشردوستانه را در داخل اراضی فلسطین توزیع کند و کشورهایی که کمک‌های خود به آن روا را به حالت تعلیق در آورده‌اند در سایه این اوضاع فاجعه‌بار انسانی، به این سازمان خسارت زیادی وارد کردند.

کد خبر 6086877

دیگر خبرها

  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس