Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:17:41 GMT

ضرورت تسریع اخذ سند برای زمین‌های دولتی در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۲۴۶۱

ضرورت تسریع اخذ سند برای زمین‌های دولتی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ظهر سه‌شنبه در بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل اظهار کرد: تسریع در اخذ سند مالکیت برای زمین‌های ارگان‌های دولتی بسیار مهم است و ما این امر را به جد پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت الکترونیکی درخواست‌ها به منظور تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع و دستور ویژه برای تحقق این امر تصریح کرد: از سال گذشته ۷۲۵ هزار هکتار از اراضی ملی در اردبیل تثبیت شده و برای ۶۸۰ هزار هکتار از این زمین‌ها سند مالکیت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه همت والای متولیان در تثبیت و اخذ سند برای این زمین‌ها قابل تقدیر است، گفت: در راستای حفظ بیت‌المال و جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو، اخذ سند برای زمین‌های دولتی در اولویت کارهای دستگاه قضا و ادارات اردبیل است.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: نظر به اهمیت صیانت و حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت‌المال لازم است تمامی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ سند مالکیت برای زمین‌های خود اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این راستا تعامل جدی با دستگاه قضائی و ادارات تابعه به ویژه ثبت اسناد برای افزایش ثبت کاداستر برای املاک داشته باشند تا شاهد هیچ‌گونه تعرض و تصرف اراضی ملی و دولتی از سوی سودجویان و فرصت‌طلبان نباشیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو با اشاره به تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مراجعه‌کنندگان، بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمت به مردم تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: تمام تلاش‌ها بر این است تا با انجام الکترونیکی اقدامات، امورات مردم تسهیل یافته و از مراجعات غیر ضروری به ادارات کاسته شود تا مردم نیز متحمل صرف وقت و هزینه اضافی نشوند.

در این جلسه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز بیان کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری و با تأکیدات و حمایت دادگستری استان در اجرای مصوبات جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال، تعداد ۶ هزار و ۱۲۸ برگ سند تک برگی برای ادارات و ارگان‌های دولتی صادر شده است.

رحیم محمدی ادامه داد: این میزان سند ۵ برابر مدت مشابه سال قبل است که نشان از تعامل بسیار سازنده در بین مسئولان ذیربط بوده و در تلاش برای حفظ حقوق بیت‌المال است.

کد خبر 5397309

منبع: مهر

کلیدواژه: سند مالکیت ثبت اسناد و املاک اردبیل بیت المال اراضی ملی کاداستر دستگاه قضایی رحیم محمدی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه قاسم سلیمانی عکس استانها آمار کرونا شهید گمنام گرگان آلودگی هوا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام سانحه تصادف ایلام واکسن کرونا برای زمین استان اردبیل بیت المال اخذ سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با تدبیر اندیشیده شده در بخش طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای ملی مربوط به طرح‌های اولویت دار استان هشت هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.
منتظری افزود: در بخش دیگری هم ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به صورت علی الحساب تخصیص یافته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها