Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  در ماه‌های گذشته واکسیناسیون در ایران هم مانند کشورهای دیگر سرعت گرفت و شیوع ویروس کرونا روز به روز در همه کشورها کندتر و کندتر شد. در همین راستا داشتن کارت واکسن تنها شرط خرید بلیت و انجام سفرهای داخلی و خارجی شد.

اما به زودی ورق برگشت، شیوع سویه های جدید ویروس کرونا مانند اُمیکرون که اتفاقا سرعت انتشار بسیار بالایی در دنیا داشت باعث شد تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی به تدریج پررنگ‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا کشورهایی که آمار نگران کننده‌ای از انتشار این ویروس داشتند به لیست سیاه ممنوعیت‌ها اضافه شدند.

سفرهای دریایی داخلی و خارجی هم که در ماه‌های گذشته در ایران به تدریج از سر گرفته شده و رونق پیدا کرده بود، نگرانی‌های جدید کرونایی‌ آن‌ها را دوباره محدود کرد.

حسین عباس‌نژاد -سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی-  اظهار کرد: سفرهای دریایی خارجی در کشور در حال از سرگیری و رونق گرفتن بود و به عنوان مثال سفرهای دریایی بندر لنگه- دوبی آغاز شده بود اما شیوع سویه جدید ویروس کرونا به ویژه اُمیکرون در جهان سبب شد تا محدودیت‌های کرونایی برای سفرهای دریایی دوباره از سرگرفته شود.

وی افزود: در حال حاضر سفرهای دریایی خارجی دوباره تعطیل شده و این محدودیت تنها برای ایران نیست و به دلیل بالا رفتن نگرانی‌ها بابت شیوع سویه‌های جدید ویروس کروناست.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هم اکنون وزارت امور خارجه در حال رایزنی برای از سرگیری سفرهای دریایی خارجی است و سازمان بنادر در این میان تنها وظیفه دارد که تضمین کند در حین انجام این سفرها همه پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کرده و بر صحت آن نظارت کند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

ملیحه آدینه کد خبر: 1125335 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا سفرهای دریایی خارجی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه با جدیت پیگیر مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار در حوزه روستایی از دستگاهای اجرایی هستیم، از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اجرای این مصوبات کوتاهی نکنند.

حامد رستمی امروز، ۷ اردیبهشت در حاشیه یکی از بازدیدهای روستایی خود با اعلام این مطلب گفت: عزم دولت سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی راسخ است و تمامی دستگاه‌ها باید در این زمینه به میدان عمل بیایند. 

وی از اتخاذ سیاست‌های راهبردی به منظور ارتقا کیفیت زندگی هموطنان در روستاها خبر داد و افزود: تا اجرای کامل مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس، پیگیر حقوق روستاییان شریف استان هستیم. 

وی بیان کرد: با اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی می‌توان امیدوار بود که رنگ و بوی محرومیت از نقاط کم برخوردار رخت بربسته و شاهد مهاجرت معکوس، کاهش حاشیه‌نشینی، رشد تولید و پدیده‌های مثبتی نظیر این‌ها باشیم. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش از برنامه‌ریزی مدون به منظور اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی خبر داد و از دهیاری‌ها خواست همکاری لازم را با دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

به گفته رستمی، مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس با نگاهی کارشناسی تدوین شده و نقش موثری در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)