Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: براساس تصمیم دولت ترکیه، ایرانیانی که ملک یا آپارتمان خریداری کرده‌اند، در صورت فروش تنها می‌توانند به سازمان‌هایی که دولت مشخص کرده مراجعه کنند. این سازمان، املاک ایرانی‌ها را با قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از ارزش روز آن به فروش می‌رساند.

خبرگزاری میزان - روزنامه جوان نوشت: سعادت، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه درباره موضوع انتقال سرمایه و سرمایه‌گذاری مردم ایران در بخش مسکن ترکیه گفت: براساس آمار رسمی، ایرانی‌ها در سال ۲۰۲۰ حدود ۷ هزار و ۲۲۵ باب خانه در کشور ترکیه و به ویژه در شهر استانبول خریداری کردند که ما را در جایگاه نخست قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار شگفت‌انگیزی هم که به تازگی دریافت کردیم، ایرانی‌ها فقط در ماه دسامبر ۱۳ هزار و ۳۵ باب خانه در ترکیه خریدند که باز هم در مقام اول قرار گرفتیم.

رئیس اتاق ایران و ترکیه می‌گوید: با بررسی‌هایی که انجام دادیم، بخش مسکن ترکیه در ۱۵سال گذشته حدود ۳۵درصد رشد داشته و این در حالی است که سرمایه‌گذاری در مسکن ایران قابل مقایسه با این کشور نیست و در این مدت بازدهی بسیار بیشتری داشته است. از سوی دیگر، نوسانات ارزش لیر در مقابل ارز‌های دیگر حاکی از این است که سرمایه‌گذاری دچار مخاطره شده و اخیراً ارزش لیر به شدت کاهش یافته و هموطنان ما هجوم بردند و این موضوع شدت بیشتری گرفت. البته ما خیلی دوست نداریم درباره موضوع مسکن و مخاطرات آن بگوییم، چراکه نتیجه عکس داشته است و زمانی که از مردم درخواست کردیم روی این موضوع حساس نشوند، رفتار عکس داشتند. متأسفانه هموطنان ما بسیاری از مسائل را نمی‌دانند و آگاهانه اقدام نمی‌کنند.

فروش ملک فقط به سازمان‌های دولتی

سعادت با تأکید بر اقتصادی نبودن خرید ملک در ترکیه می‌گوید: یکی از موضوعات مهم این است که حتماً باید به لیر خرید انجام دهید و اینطور نیست که دلار وارد ترکیه کنید و خرید دلاری انجام دهید، بلکه باید دلار را به نرخ روز تبدیل به لیر کنید و زمانی هم که خانه را می‌فروشید، پول را به لیر دریافت می‌کنید. براساس آمار رسمی با توجه به کاهش ارزش لیر در سال ۲۰۲۱ و تقاوت ارزش لیر با دلار، مردم ترکیه به طور میانگین حدود ۵۰درصد دارایی‌های خود را از دست دادند. در نتیجه به نظر بنده سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ترکیه هیچ توجیه اقتصادی ندارد و افرادی هم که این کار را انجام دادند، قطعاً به آن سودی که فکر می‌کنند نخواهند رسید.

وی افزود: نکته مهم بعدی این است بانک‌های ترکیه مدارکی از طریق دفاتر اسناد رسمی برای سند خانه در اختیار خریداران قرار می‌گیرد را به عنوان رهن قبول نمی‌کنند. از سوی دیگر، هزینه‌های نگهداری سالانه مسکن و هزینه شارژ در ترکیه بسیار بالاست و زمان خرید و فروش نیز مالیات بسیار سنگینی هم دریافت می‌شود که رقم کمی نیست.

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی درخصوص جدیدترین تصمیمات دولت ترکیه در خصوص ایرانیان ساکن در این کشور می‌گوید: براساس تصمیم دولت ترکیه، ایرانیانی که ملک یا آپارتمان خریداری کرده‌اند، در صورت فروش تنها می‌توانند به سازمان‌هایی که دولت مشخص کرده مراجعه کنند. این سازمان، املاک ایرانی‌ها را با قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از ارزش روز آن به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری ترکیه از ایرانی‌ها/ فروش مسکن به ۲ برابر قیمت واقعی!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترکیه مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه مسکن سرمایه گذاری ایرانی ها ارزش لیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد

به گزارش قدس آنلاین، برنج بعد از گندم جز محصولات استراتژیک و اساسی کشور است که سالانه بخشی از آن از محل واردات تامین می شود که طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران با کاهش ۶۶۰هزار تنی واردات این محصول؛ ارزبری آن در یک‌سال اخیر ۸۳۰ میلیون دلار کمتر شده است.

طبق آمارهای موجود میزان برنج مصرفی کشور بین ۳.۴ تا ۳.۶ میلیون تن برآورد می‌شود. بنابراین اگر سالانه بین ۲.۳ تا ۲.۵ میلیون تن برنج در کشور تولید شود کسری این محصول بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن در سال است که از محل واردات تامین می شود.

از آنجایی که ایران خود یکی از تولیدکنندگان برنج در دنیا است بخشی از این محصول سالانه از محل تولید داخل و بخشی از محل واردات تامین می‌شود تا بازار داخلی با کسری روبه‌رو نشود.

طی سال‌ های اخیر دولت برای حمایت از برنج داخلی و تولیدکنندگان ایرانی اقدام به ایجاد ممنوعیت واردات در محدوده فصل برداشت (مرداد تا آذرماه هر سال) می‌کرد اما سال گذشته با توجه به وفور برنج ایرانی در بازار، ممنوعیت مقطعی واردات نیز مشکلی در بازار این محصول ایجاد نکرد و بازار در آرامش سپری شد زیرا حجم تولید و واردات به حدی بود که علاوه بر وفور برنج در بازار، کاهش قیمت برنج ایرانی نسبت به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را در پی داشت.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سال گذشته یک‌ میلیون و ۱۱۷هزار تن برنج به ارزش یک‌ میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۹۸۵ هزار دلار وارد کشور شد، این درحالی است که در همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ چیزی حدود یک‌ میلیون و ۷۸۰هزار تن از این کالای اساسی به ارزشی بالغ بر دو میلیارد و ۱۳۷میلیون دلار وارد کشور شده بود. بنابراین واردات برنج طی یک‌سال اخیر با کاهش ۳۷ درصدی به لحاظ وزنی و کاهش۴۰ درصدی به لحاظ ارزشی روبرو بوده است.

بنابراین با کاهش ۶۶۰هزار تنی واردات این محصول ارزبری آن در یک‌سال اخیر ۸۳۰ میلیون دلار کمتر شده است.

طی این مدت به ترتیب ۶۷۳هزار و ۹۴۲ تن برنج به ارزش ۷۷۰میلیون و ۹۳۲هزار دلار از مبدا هند، ۳۳۶هزار و ۵۷۵ تن برنج به ارزش ۴۱۰میلیون و ۸۴۱هزار دلار از مبدا پاکستان، ۷۱هزار و ۶۷۸ تن برنج به ارزش ۸۰میلیون و ۲۰۹هزار دلار از مبدا امارات، ۳۳هزار و ۴۳۴ تن برنج به ارزش ۴۲میلیون و ۴۴۰هزار دلار از مبدا مناطق آزاد و ویژه و درمجموع یک هزارو ۴۸۸ تن برنج به ارزش یک‌ میلیون و ۵۶۳ هزار دلار برنج از مبدا سه کشور تایلند، تایوان و عراق به کشورمان وارد شده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور حمایت های دولت سیزدهم و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی از تولید و تولید کنندگان داخلی باعث شده که با افزایش تولید برنج و مدیریت بازار داخلی ارز کمتری از کشور خارج شود.

وضعیت فعلی تولید داخلی و واردات برنج نیز بیانگرآن است که با مدیریت بازار همچون سال گذشته مشکلی در بازار برنج نداشته باشیم و این محصول با قیمت های مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

طبق گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت برنج ایرانی در فروردین ماه امسال ۹ درصد پایین‌تر از قیمت سال گذشته بوده است. بنابراین با وجود کاهش چشمگیر واردات برنج، با مدیریت مناسبی که در بازار انجام شده، قیمت‌ها نزولی هم شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد