Web Analytics Made Easy - Statcounter

  باشگاه خبرنگاران جوان یزد-   آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم تودیع و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، گفت: سردار سلیمانی همواره ضرورت بسیاری از مسائل و اجرای برنامه‌های خود را برای مردم بیان می‌کرد تا آن‌ها با بررسی و تحقیق، در مورد آن اقدام به باور برسند و به همین دلیل بود که بیشتر عملیات‌های او در کشور‌های اسلامی موفق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد گفت: وقتی قلب انسان شفاف و خالی از غیرخدا باشد، کلام انسان اثرگذار خواهد بود و تنها قدرت خداست که می‌تواند انسان‌ها را به جایگاهی همچون جایگاه سردار سلیمانی برساند.

او گفت: سردار سلیمانی یک مکتب بود و همه ما در امور خود باید مسلک این شهید والامقام را الگو قرار دهیم.

لزوم استفاده از روش های نوین در کشاورزی

ناصری گفت: کشاورزی در کشور نیازمند تحول است، زیرا سبک‌های قدیمی، دیگر جواب نمی‌دهد به ویژه در استان کم آبی نظیر یزد لازم است این تحولات جدی‌تر پیش برود.

امام جمعه یزد گفت: برخی از این کارشناسان فهم و درک کافی از اهمیت کشاورزی و ارتباط آن با معیشت و رزق مردم ندارند و نمی‌دانند اگر کشاورزی تعطیل شود یا کشت برخی محصولات کاهش پیدا کند، به شدت به خارج از کشور وابسته شده و مردم دچار مشکل خواهند شد.

ناصری گفت: امروز در بخش کشاورزی نیاز به مدیریت و تفکر جدید و نو وجود دارد تا با مدیریت آب و منابع، بهترین بهره‌برداری را از اراضی کشاورزی داشته باشیم و لازم است کارشناسان در این زمینه از روش‌های نوین استفاده نمایند.

ضرورت برنامه ریزی و مدیریت برای دستیابی به کشاورزی مدرن

ناصری گفت: بی‌شک با مدیریت و برنامه ریزی می‌توان به کشاورزی مدرن و با بهره وری بالا دست یافت.

امام جمعه یزدگفت: کشاورزی در بسیاری از روستا‌ها به دلیل خشکسالی از بین رفته، اما جهاد کشاورزی باید در این زمینه ورود کند و اجازه ندهد خشکسالی، باغ‌ها و مزارع را نابود کند.

او با انتقاد از اینکه برخی مسئولان امر، خشکسالی را بهانه قرار داده‌اند و بدون همت و تلاش باعث از بین رفتن زندگی روستاییان شده اند، گفت: با برنامه ریزی و آبیاری قطره‌ای می‌توان ظرف مدت پنج سال دوباره کشاورزی را در تمام روستا‌های استان احیا کرد.

امام جمعه یزد گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با یک دستور صریح، تمام استان‌ها را از نظر تولید خوراک دام خودکفا کند، زیرا ظرفیت تولید محصولاتی که به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد، در استان‌ها وجود دارد.

مسئله خوراک دام باید در کشور حل شود

او گفت: امروز می‌بینیم که همه چیز از قیمت گوشت و مرغ و لبنیات تا زندگی و معیشت دامداران به خوراک دام وابسته است و این موضوع باید در کشور حل شود و مسئولان با جدیت این موضوع را پیگیری کنند تا هر استان حداقل برای تامین خوراک دام‌های استان خود، خودکفا شود.

ناصری ادامه داد: پیش از این برخی دلالان اجازه نمی‌دادند این اتفاق در کشور بیفتد، اما باید با یک کار جدی، جهادی و برنامه ریزی شده در این مسیر قدم برداشت و معتقدم یزد با وجود بی آبی که دارد می‌تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

او  بر لزوم توجه جدی به بحث استفاده از سموم و رعایت استانداردها، آموزش به کشاورزان و نظارت بر عملکرد آن‌ها تاکید کرد و گفت: این همان جدیت و تحولی است که باید در حوزه کشاورزی انجام شود.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین موسوی تجلیل و حجت الاسلام اکبرزاده به عنوان مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد سفیدرود رهاسازی شد

‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آب سد سفیدرود استان گیلان که حدود 172هزار هکتار از 238هزار هکتار مزارع شالیزاری استان را پوشش می‌دهد ‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای در محل سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز 172 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی 2 رودخانه قزل اوزن و شاهرود در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که معادل 92 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌ است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد