Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پروتکل درمانی کرونا وابسته به شناسایی سویه ویروس نیست؛ بهترین زمان برای انجام تست کرونا را اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

دکتر علیرضا ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ در پاسخ به این سؤال که «تفاوت کیت‌های تشخیص اومیکرون با سایر کیت‌های تشخیص کرونا چیست؟» اظهار کرد: کیت‌هایی که در حال حاضر داریم تمام واریانت‌های موجودِ مربوط به کرونا را شناسایی می‌کنند؛ افرادی که علائم بالینی کرونا را دارند تست کرونا می‌دهند که همان تست پی‌سی‌آر است و واریانت‌های حال حاضر را شناسایی می‌کند؛ در مواردی که تست فرد مثبت می‌شود؛ بر اساس دستورالعملی که وزارت بهداشت ابلاغ کرده، با استفاده از کیت‌های تشخیصی اومیکرون، نوع ویروس کرونا شناسایی می‌شود و این که فرد به اومیکرون مبتلا شده است یا دلتا مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از کیت تشخیص اومیکرون، در مداخلات بهداشتی و مطالعات اپیدمیولوژیک اهمیت دارند که سیاست‌گذاران حوزه سلامت بدانند اومیکرون چه قدر در کشور شیوع دارد؛ تشخیص این‌که فرد به اومیکرون مبتلا شده یا دلتا در روند درمانی تفاوتی ایجاد نمی‌کند زیرا پروتکل درمانی ما وابسته به واریانت ویروس کرونا نیست؛ یعنی برای درمان کرونای فرد، الزاماً نیاز نیست که مشخص شود فرد به دلتا مبتلا شده یا اومیکرون و درمان بر اساس علائم بالینی خفیف، متوسط و شدید صورت می‌گیرد و داروها متناسب با شدت بیماری فرد تجویز می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی داشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر بهترین زمان برای انجام تست کرونا تصریح کرد: حدود دو تا سه روز پس از بروز علائم کرونا، بهترین زمان برای تست دادن است؛ در این صورت اگر تست فرد منفی شود ولی احتمال ابتلای فرد به کرونا زیاد باشد؛ تست باید 24 تا 48 ساعت بعد دوباره تکرار شود.

ناجی درباره میزان کاذب بودن تست‌های منفی کرونا با شیوع سویه اومیکرون گفت: گاهی به دلیل نحوه و زمان نمونه‌گیری و مرحله بیماری، ممکن است تست کرونا اشتباهاً منفی شود که به آن تست منفی کاذب گفته می‌شود. میزان منفی کاذب شدن تست‌های کرونا، پس از شیوع اومیکرون تفاوتی نکرده زیرا در قسمت‌هایی که از آنها برای تشخیص ویروس کرونا استفاده می‌شود کمترین تغییرات رخ داده است.

وزیر بهداشت: 90 درصد مردم واکسن کرونا زده‌اند آمار کرونا در ایران| فوت 37 نفر در شبانه‌روز گذشته سودجویی با ادعای صدور کارت واکسن کرونا/ وزارت بهداشت: در حال پیگیری هستیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ باکینگهام با ادعای پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد را سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام مدعی شد: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدارهای عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روزهای اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

کد خبر 6089690

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد