Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: لایحه «مدیریت بدهی‌های عمومی» تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. خبرگزاری میزان - سید محمد حسینی اظهار کرد: لایحه «مدیریت بدهی‌های عمومی» تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
 
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: به‌منظور اطمینان نسبت به تأمین نیازهای مالی دولت، بازپرداخت تعهدات آن با کمترین احتمال خطر (ریسک) و هزینه ممکن و ارتقای ظرفیت تأمین مالی دولت از طریق به‌کارگیری رویه‌های مناسب و مدیریت و نظارت مؤثر بر ایجاد و تسویه بدهی‌های عمومی و ساماندهی، حفظ و تنظیم بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار دولت و سازگاری رویه‌های مدیریت مالی عمومی ازجمله بودجه‌ریزی، مدیریت نقدینگی، حسابداری، گزارشگری و حسابرسی با فرآیندهای مدیریت بدهی‌های عمومی، لایحه تقدیم مجلس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: مدیریت بدهی‌های عمومی یکی از پایه‌های ثبات و سلامت مالی کشور و نیز عامل کلیدی در اطمینان بخشی از وجود پایداری بدهی‌ها در بخش عمومی محسوب می‌شود. با توجه به نقش مؤثر اوراق اسلامی و بازار بدهی‌ها در تأمین منابع قوانین بودجه سنواتی و اقتصاد کشور و همچنین اهمیت وجود بستر حقوقی بهینه درزمینهٔ شفافیت و پاسخگویی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اجزاء زنجیره نظام مالی بخش عمومی،  دولت در راستای احصاء رفع نقاط ضعف و کاستی‌های موجود در حوزه قوانین و مقررات بدهی‌ها، لایحه یادشده را تدوین نموده است.   معاون امور مجلس رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این لایحه انسجام بیشتری میان ثبت، ضبط و گزارش دهی بدهی و مطالبات مربوط را به دولت برقرار می‌کند. همچنین تشکیل بازار مستقیم و مجزای بدهی، ملزم نمودن سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به همکاری بیشتر با وزارت امور اقتصادی و دارایی، سروسامان دادن به تضمین‌های صادره و بدهی‌های احتمالی دولت و کاهش ریسک بازپرداخت بدهی‌های دولت به‌منظور تأمین نیازهای مالی خود با هزینه کم، از دیگر اهداف این لایحه تلقی می‌شود که خلاء آن در قوانین کشور مشهود بوده است.     بیشتر بخوانید:  معاون امور مجلس رئیس جمهور: خدمت بی‌منت به‌مردم محبوبیت می‌آورد   انتهای پیام/  برچسب ها: معاون امور مجلس رئیس جمهور سید محمد حسینی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون امور مجلس رئیس جمهور سید محمد حسینی مدیریت بدهی های عمومی معاون امور مجلس رئیس جمهور تقدیم مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه

محمد باقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ادامه انتصابات جدید، طی احکام جداگانه خانم‌ها زهرا اربابی و پروین داداندیش را به ترتیب به سمت «معاون امور آموزش» و «معاون امور هماهنگی کانون ها» منصوب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران