Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@19:13:48 GMT

درمان سرطان مغز استخوان با ترکیب ۵ دارو

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۳۰۹۵

محققان می‌گویند تهاجمی‌ترین نوع سرطان مغز استخوان را می‌توان به زودی با ترکیبی از ۵ دارو درمان کرد که ۲۰ درصد مؤثرتر از دارو‌های فعلی در توقف گسترش این بیماری کُشنده است.

خبرگزاری میزان _ مهر به نقل از دیلی میل نوشت: در حالی که این دارو‌ها به طور جداگانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، یک مطالعه نشان داده است که در کنار هم قرار گرفتن آن‌ها می‌تواند به بیماران کمک کند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو‌ها شامل یک داروی شیمی درمانی، چندین قرص ضد سرطان طراحی شده برای مبارزه با سرطان مغز استخوان، و دگزامتازون است.

این کشف نشان دهنده اولین پیشرفت در درمان میلوما است که به آن مولتیپل میلوما نیز گفته می‌شود، که کمتر به درمان‌های معمولی پاسخ می‌دهد و سریع‌تر از سایر اشکال سرطان مغز استخوان عود می‌کند.

میانگین مدت زنده ماندن بیماران مبتلا به میلوما ده سال است، اما برای برخی از بیماران بسیار پرخطر می‌تواند تنها سه سال باشد؛ و در این گروه است که ترکیب دارویی جدید موفقیت آمیز بوده است.

میلوما نوعی سرطان خون است که از سلول‌های پلاسما، نوعی گلبول سفید ساخته شده در مغز استخوان، ماده اسفنجی در مرکز استخوان‌های بزرگ‌تر ایجاد می‌شود. گاهی اوقات به آن مولتیپل میلوم گفته می‌شود، زیرا اغلب چندین ناحیه از بدن مانند ستون فقرات، جمجمه، لگن و دنده‌ها را به طور همزمان درگیر می‌کند.

در مراحل اولیه میلوما هیچ علامتی ندارد، اگرچه بیماران ممکن است در نهایت درد مداوم استخوان، خستگی یا عفونت‌های مکرر را تجربه کنند.

پس از تشخیص بیماری از طریق آزمایش خون، این بیماری با شیمی درمانی و پیوند سلول‌های بنیادی قابل کنترل است، اما قابل درمان نیست.

محققان مؤسسه تحقیقات سرطان لندن، ترکیب پنج دارو را در آزمایشی بر روی بیش از ۱۰۰ بیمار پرخطر با گروه بیماران دارای درمان استاندارد مقایسه کردند.

نتایج حاصل از این کارآزمایی نشان داد که پس از ۱۸ ماه، ۸۲ درصد از بیمارانی که از ترکیب ۵ دارو استفاده می‌کردند، شاهد تثبیت سرطان خود بودند، به این معنی که در مقایسه با ۶۷ درصد از بیمارانی که از درمان استاندارد استفاده می‌کردند، در آینده نزدیک احتمال پیشرفت بیماری بعید بود.

بیشتر بخوانید: دوز یادآور و دوز سوم واکسن کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: سرطان خون درمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرطان خون درمان سرطان مغز استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مدعی شد که به‌دنبال پیشرفت در روند درمان سرطان پادشاه انگلیس، او بخشی از ملاقات‌ها و وظایف عمومی خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش مهر، کاخ باکینگهام با اعلام پیشرفت روند درمان سرطان چارلز سوم، پادشاه انگلیس، اعلام کرد که او بخشی از وظایفش را که به ملاقات‌های عمومی اختصاص دارد، از سر خواهد گرفت.

سخنگوی کاخ باکینگهام گفت: تیم پزشکی پادشاه از پیشرفتی که در روند درمان حاصل شده، رضایت دارد و نسبت به تداوم بهبود وی خوش‌بین است. برنامه درمانی ادامه خواهد یافت، اما رضایت پزشکان از روند درمان به اندازه‌ای است که پادشاه حالا می‌تواند بخشی از دیدار‌های عمومی خود را از سر بگیرد.

براساس اعلام باکینگهام، چارلز در ماه ژوئن از امپراطور ژاپن میزبانی خواهد کرد. همچنین ششم مه (۱۷ اردیبهشت) نخستین سالروز تاجگذاری چارلز خواهد بود.

چارلز سوم از اوایل فوریه به‌دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان قرار دارد. رسانه‌های انگلیسی در روز‌های اخیر در گزارش‌هایی ضدونقیض از وخامت حال چارلز خبر داده بودند. این اخبار تاجایی پیش رفته است که برخی رسانه‌ها، اعلام کردند که تیم «برنامه‌ریزی مراسم خاکسپاری» چارلز سوم که مدت زیادی از تاجگذاری‌اش نمی‌گذرد، در شرایط آماده‌باش قرار دارد!

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران