Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: ائمه جمعه محور هم‌گرایی، وحدت و یکپارچگی در جامعه هستند.

به گزارش برنا از اراک‌ ، فرزاد مخلص‌الائمه  در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در محل مصلی بیت‌المقدس اراک، افزود: از ائمه جمعه انتظار می‌رود نسبت به تقویت همگرایی و افزایش تعامل مجموعه‌های مختلف در شهرستان‌ها توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی بیان کرد: همگرایی بین شهرستان‌ها وضعیت ایده آلی ندارد و نقش ائمه جمعه راستای بهبود این وضعیت بسیار اثربخش است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان مرکزی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در حال پیگیری است و در سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت نیز این مهم پیگیری می‌شود

استاندار مرکزی اظهار داشت: ستاد راهبری طرح‌های محرومیت‌زدایی با هدف تمرکز بین دستگاه‌های ذی‌ربط و افزایش کیفیت در اجرای طرح‌ها در استان تشکیل شده که بی شک نقش مهمی در بهینه‌سازی برنامه‌های محرومیت زدایی استان دارد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت نسبت به تقویت اعتماد عمومی تاکید ویژه فرمودند و دولت نیز از تمامی ظرفیت‌های برای تحقق این خواسته معظم‌له استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۸۷ هزار طرح نیمه‌تمام در نقاط مختلف کشور شناسایی شده که اگر بودجه سه سال متوالی دولت در این طرح‌ها هزینه شود همچنان برای تکمیل آنها اعتبار نیاز است و این مسائل شرایط سخت و چندلایه‌ای برای دولت ایجاد کرده و از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بیمارستان ولی‌عصر (عج) اراک، بیمارستان ساوه، انتقال آب از سد کوچری و کتابخانه مرکزی اشاره کرد.

استاندار مرکزی توضیح داد: در حال حاضر مهمترین و علت العلل مشکلات و مفاسد کشور، ناکارآمدی در نظام اداری است و این اتفاق، و از حدود ۵۰ سال گذشته در کشور ایجاد و ریشه دوانده و اقتصادی که به نفت وابسته بوده و این اقتصاد وابسته به نفت نظام اداری فرسوده را شکل داده که از آن انتظار تحرک داریم.

مخلص‌الائمه گفت: تا زمانی که یک تحول بنیادین در ساختار و شیوه‌ اداری کشور ایجاد نشود، نمی‌توان انتظار تحول در کشور را داشت بلکه تنها می‌توان برخی امور اصلی و روزمره مردم را مدیریت کرد.

وی، شرایط کنونی کشور را به مثابه وجود ۳۱ استان در یک کشتی عنوان کرد و افزود: برخی از مسائل این ۳۱ استان از قبیل امنیت، اقتصاد، آب و مسائل زیست‌محیطی به یکدیگر گره خورده و نمی‌توان به صورت مجزا برای آنها تصمیم‌گیری کرد اما برخی مسائل نیز را می‌توان به صورت انفرادی پیگیری کرد که این مهم در حال انجام است‌.

استاندار مرکزی بیان کرد: نظام اداری کشور مانند خودروی در حال حرکت است و جوانان و احزاب مختلف از ما انتظار دارند که در این حالت خودرو را تعمیر کنیم که امکان این مهم وجود ندارد اما اگر این امکان وجود داشت که آن را متوقف نمود و سپس نسبت به تعمیر آن اقدام می‌شد و هر چند که تلاش می‌شود در این فرصت اندک پیش رو اقداماتی موثر را به انجام برسانیم تا وضعیت مدیریت ناکارآمد اصلاح شود.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: این مدیریت ناکارآمد و راکد باعث شده است که سیلی از مطالبات مردم به سمت ائمه جمعه و نمایندگان و استانداری سرازیر شود و مدام در حال ساماندهی این شرایط هستیم و انشالله یک شبکه از مدیران کارآمد، انقلابی و جهادی در ادارات مستقر می‌شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان مرکزی دولت مقام معظم رهبری بودجه بیمارستان مشکلات اقتصاد نفت کشتی خودرو استاندار مرکزی فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی مخلص الائمه ائمه جمعه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور

وزیر کشور آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور و پیگیری‌های وزارت کشور جهت تأمین واگن‌های مترو برای تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در تشریح روند ورود واگن‌های جدید به کشور و تأیید کارشناسی واگن‌های جدید، گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن‌ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد.

وی افزود: دولت طی ۳ سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

برای ورود واگن‌های مترو از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم

وزیر کشور ادامه داد: بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کار‌ها روی روال است؛ اما زمان می‌برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم.

قرارداد واگن‌های جدید مترو مدت‌ها قبل رها شده بود

وی تأکید کرد: ورود واگن‌های جدید مترو در چارچوب قراردادی بوده که قبلاً مدت‌ها رها شده بوده؛ اما در دولت جدید فعال شده و در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است و طبق روال خودش هم کار دنبال خواهد شد.

مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اخیراً در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ورود واگن‌های جدید به تهران گفته بود: مایه تأسف است که ماه‌ها از انعقاد قرارداد‌ها گذشته؛ اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

وی تأکید کرده بود: تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه کسی نفع می‌برد نمی‌دانم، اما اینکه چه کسی ضرر می‌کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می‌کنند، لذا باید پاسخگو باشند.

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند