Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن در جامعه قرآنی ایران، تاکید کرد: انقلاب اسلامی با شعار حاکمیت این کتاب آسمانی به پیروزی رسیده ، و ترویج قرآن و گسترش آموزه های معارفی و دینی قرآن سرلوحه کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  محمد مهدی اسماعیلی دوشنبه شب در دیدار با سرپرست ، مدیران و جمعی از علاقه مندان قرآنی در محل این وزارتخانه ، گفت: عمده تاکید ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه و توسل به قرآن و سواد آموزی قرآنی است تاهمگان با ترویج، گسترش معارف و آموزه های این کتاب آسمانی بتوانیم جامعه ای سراسر قرآنی را شکل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با تاکید براینکه وظیفه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش و کمک  به عمومی شدن آموزش قرآن، تبیین مفاهیم، حفظ و... است، اظهار داشت: بی تردید ترویج و گسترش قرآن و معارف و آموزه های این کتاب آسمانی ما را به سمت تمدن نوین اسلامی هدیات می کند.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تهدیدها و تهاجم فرهنگی دشمنان که امروز نوجوانان و جوانان ما را نشانه رفته است، تاکید کرد : در این برهه حساس زمانی راهی جز توسل به قرآن و گسترش معارف و آموزه های قرآنی نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که از ابتدای قبول مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ادامه کار معاونت قرآن و عترت مباحثی مطرح بود که فعالیت های دینی و قرآنی وزارتخانه در قالب یک مجموعه جمع آوری شود، اظهارداشت: همواره تاکید من براین بوده که باید فعالیت های قرآنی قوی و استوار از سوی معاونت قرآن و عترت بدون هیچ تقلیلی شکل گرفته و ادامه یابد.

اسماعیلی ادامه داد: نگاه ما در بازسازی های ساختار داخلی این است هرانتخابی باید با دقت لازم صورت پذیرد و برای ایجاد تحول جدی و بنیادین از نیروهای شاخص و انقلابی استفاده نمائیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه برای فعالیت های قرآنی سال 1401 پیش بینی های لازم مد نظر قرار گرفته و لحاظ شده است، گفت: بنا داریم فعالیت های معاونت قرآن و عترت به بهترین و قوی ترین حالت ممکن با رفع مشکلات موجود به ویژه در بخش سخت افزاری ادامه یابد.

اسماعیلی در عین حال تاکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرآنچه مربوط به پشتیبانی باشد به عنوان خادم قرآن انجام خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا با حضور نیروهای جهادی و انقلابی شاهد رشد و تعالی و همچنین تحولات و رخدادهای خوب و خوشایند در حوزه معاونت قرآن و عترت باشیم .

در ادامه این دیدار شماری از علاقه مندان قرآنی به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر وزارتخانه وزارت فرهنگ و ارشاد قرآن جامعه فرهنگ و ارشاد اسلامی تمدن شورای عالی انقلاب تهاجم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد شاخص دولت مد مشکلات وزارت فرهنگ رشد و تعالی جامعه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن وزارت فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت کتاب آسمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد