Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نشست اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، صبح‌ امروز به‌میزبانی اداره‌کل کانون استان گیلان در رشت برگزار‌شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  این نشست به‌منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی در جهت برگزاری هرچه ‌باشکوه‌تر آیین‌های چهل‌و‌سومین سال‌گرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان برگزار‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت دست‌آورد‌های انقلاب اسلامی یک رسالت است

سرپرست کانون استان گیلان طی این نشست، ضمن تبریک ایام پیش‌رو و خوش‌آمد‌گویی به حاضران، از توفیقات و ره‌یافت‌های چهل‌و‌دوساله انقلاب اسلامی صحبت‌کرد و از اهمیت تبیین این دست‌آورد‌ها برای همگان، به ویژه‌ نسل کودک و نوجوان سخن‌گفت.

سید‌جلیل میرعظیمی در همین ارتباط ‌افزود: ریل‌گذاری مسیر تحقق منویات مقام معظم‌رهبری (مد‌ظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، ارایه تصویری روشن از شکل‌گیری این نظام مردم‌سالار دینی و نمایاندن جایگاه والای امروز آن برای آینده‌‌سازان، از اولویت‌هایی است که باید مد‌نظر قرار‌گیرد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجرگیلان در این زمینه اضافه‌کرد: نهالی که  در سال 1342  با رهبری امام راحل(ره)  کاشته‌شد و در بهمن 1357 به ثمر نشست،  درختی باروری است  که  با خون شهیدان و تربیت استعداد‌های شکوفای این نظام مردمی به بالندگی رسید و طی سال‌های اخیر در حوزه‌های فرهنگی، علمی و دفاعی بیش از پیش‌ شکوفاشد.

میرعظیمی برهمین اساس نیز پاس‌داشت این میراث بزرگ معنوی، فرهنگ‌سازی و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی را مهم ارزیابی‌کرد و  ضمن ارزش‌مند توصیف‌کردن نقش دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در جهاد تبیین گفت: پیش‌گیری از گُسست‌های میان‌نسلی و روایت‌گری رویداد‌های انقلاب اسلام برای نسلی که گذشته این نظام مردم سالار را درک‌نکرده‌اند، بیش از پیش احساس‌می‌شود.

این مسئول فرهنگی ادامه‌صحبت‌های خود در جمع نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان گیلان را با تاکیدی دوباره براهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی تمامی فعالان این عرصه ادامه داد و به مهم‌ترین عناوین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این ایام ‌اشاره‌کرد.

او متولی برگزاری فعالیت‌های حضوری و مجازی  کانون پرورش فکری  را تمامی همکاران مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر(ویژه کودکان ونوجوانان با نیاز‌های خاص) و کتاب‌خانه‌های پستی، سیارشهری و روستایی  کانون اعلام‌کرد و ایجاد نشاط‌اجتماعی و تنوع‌بخشی به برنامه‌ها را یک اولویت خواند.

وی هم‌چنین، گستره این فعالیت‌ها را تمامی شهر‌ها و روستا‌های استان دانست و افزود: همراه‌سازی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارگاه‌های عمومی برخط، انجمن‌های تخصصی و درعین‌حال برگزاری نشست‌های خانواده، از دیگر برنامه‌های کانون در این ایام‌است .

استفاده از ظرفیت‌های مرکز علوم و نجوم کانون، برپایی نمایشگاه دست‌آورد‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی اعضا و مربیان و حضور در آیین‌های 12 و 22 بهمن، از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری گیلان در ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی است که در سخنان  سید‌جلیل میرعظیمی به آن اشاره‌شد.

 براساس این گزارش، طرح دیدگاه‌ها و ارایه‌ پیشنهادات و برنامه‌ها از سوی نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بخش پایانی نخستین گردهم‌آیی اعضای این کمیته در روز سه‌شنبه، 21 دی 1400 و به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در رشت بود.

شایان‌ذکر است، در این نشست نمایندگانی از آموزش و پرورش، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، نهاد‌کتاب‌خانه‌های عمومی، تبلیغات اسلامی استان گیلان و شهرداری و سازمان فرهنگی‌اجتماعی‌ورزشی شهرداری رشت حضور‌داشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا انقلاب اسلامی کودک و نوجوان دهه فجر انقلاب استان گیلان انقلاب اسلامی کودک و نوجوان انقلاب استان گیلان کانون پرورش فکری کودکان فرهنگی هنری کودکان نجوم کانون پرورش فکری کودکان کمیته امداد تبلیغات اسلامی استان شهرداری شهرداری رشت کانون استان گیلان کانون پرورش فکری انقلاب اسلامی استان گیلان فعالیت ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه موسیقی، هیات‌مدیره خانه موسیقی ایران بعد از چندین جلسه بحث و بررسی در مورد چگونگی تاسیس کانون موسیقی نواحی رای به تشکیل این کانون داد.

بر این اساس مقرر شد از اعضای هیات‌موسس این کانون که متشکل از هنرمندان و نمایندگانی از نواحی مختلف ایران هستند جهت همکاری و همفکری دعوت به عمل آید.

همچنین پیمان بزرگ‌نیا عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی نیز به عنوان مسؤول هماهنگی تاسیس این کانون از سوی مدیرعامل معرفی شد.

کد خبر 6097621 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب