Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا روستاپور در جریانِ نشست خبری برنامه تلویزیونی "پاشو پاشو کوچولو" به این نکته اشاره کرد که تلویزیون باید روی ساخت برنامه‌های مربوط به خردسالان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته باشد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عوامل برنامه «پاشو پاشو کوچولو» در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی پاسخگوی تماس‌های مردمی‌با سامانه 162 بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل این برنامه بیش از یک ساعت پای صحبت‌های مخاطبانشان نشستند و به  170 تماس تلفنی پاسخ دادند. پس از این پاسخگویی در نشست خبری این برنامه حضور پیدا کردند.

در این نشست  پریسا گرجی به عنوان مدیر گروه خردسال شبکه کودک درباره نوروزی شدن این برنامه تلویزیونی خبر داد و گفت: فصل دوم "پاشو پاشو کوچولو" که از نوروز 1400 آغاز شده تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت. سری جدید این برنامه تلویزیونی که سال 1401 است جشنواره نوروزی با رویکرد جدید، فضای نو و بازیگران جدید برگزار خواهیم کرد.

او به تماس‌هایی اشاره کرد که نشان می‌دهد خردسالان توانستند ارتباط خوبی با این برنامه داشته باشند. به غیر از نظرسنجی‌های سازمان صداوسیما این برنامه توانست بالای 60 درصد در روزهای اولیه مخاطب جذب کند. او همچنین تأکید کرد: مادرهای زیادی امروز با من صحبت کردند و ما باید همواره تعامل دوسویه با مخاطب داشته باشیم و بدانیم نیاز مخاطبان چیست و برای بهتر شدن برنامه باید چه کنیم.

مدیر گروه خردسال شبکه کودک مهمترین مقوله در برنامه سازی در حوزه کودک را تعاملی بودن برنامه دانست و گفت: می‌کوشیم برنامه هنگام ضبط به سمت وسویی برود که بتوانیم با مخاطبان برنامه تعامل داشته باشیم؛ برنامه سازی تعاملی موجب همذات‌پنداری با برنامه می‌شود و زمانی که خردسالان برنامه را ببینند با آن ارتباط می‌گیرند و خوشبختانه امروز ما با ارتباط پرشور خانواده روبرو شدیم.

یوسف سرشار به عنوان کارگردان برنامه "پاشو پاشو کوچولو" در این نشست حضور داشت به این نکته اشاره کرد که با ساخت این برنامه ذائقه خردسالان را شناخته‌ایم و می دانیم نیازشان چیست ؛ او گفت: این برنامه توانست آموزش‌های پیش از دبستان 85 درصد خردسالانی که در کل کشور به چنین آموزش‌هایی دسترسی ندارند امکان‌پذیر کند.

سپس نوبت به سارا روستاپور، مجری و بازیگر «پاشو پاشو کوچولو» رسید. او صحبت‌هایش را این‌گونه آغاز کرد که  چند سالی می‌شود دیگر اجرا نمی‌کردم اما زمانی که طرح اجرای این برنامه را به من دادند، پذیرفتم. چون دوست داشتم در حوزه خردسال باز هم فعالیت داشته باشم. طراحی «پاشو پاشو کوچولو» با وسواس زیادی و با دقت انجام شد و همین باعث شده به دل مخاطب بنشیند. 

او دغدغه همیشگی‌اش نسبت به سرمایه‌گذاری تلویزیون روی برنامه‌های خردسالان را دوباره تکرار کرد و گفت: باید روی ساخت برنامه‌های حوزه خردسال و کودک سرمایه‌گذاری شود. در شبکه کودک باید به کودکان و خردسالان آموزش داد تا آنها با مهارت‌های زندگی آشنا شوند.ما باید بتوانیم مسائل حوزه سلامت شخصی  این دو گروه سنی را با زبان کودکانه و ساده آموزش دهیم.

امیرحسین انصافی بازیگر «پاشو پاشو کوچولو»  هم در این نشست خبری با اشاره به اینکه اجرای آیتم‌های نمایشی در این برنامه شبیه تئاتر کودک بود و  تخصصی به آن نگاه شده است، گفت: ما بخش‌های اجرایی داشتیم که ویژگی تئاتر عروسکی داشت، آیتم‌های نمایشی این برنامه، تئاتر کودک و نوجوان بود و تخصصی به حوزه خردسال پرداخت که برای من کاری متمایز و جذاب بود. در این برنامه ما آموزش همزمان شعر، ترانه و موسیقی را داشتیم و در تماس‌هایی مخاطبان در واحد 162 سازمان با ما داشتند آیتم «با من بخوان» را خیلی دوست داشتند و غالب خردسالان ترانه‌های آن را حفظ کرده بودند و این یک قدم مثبت و نویی در حوزه کار در گروه خردسال است.

پس‌‌تولید سنگین و جلوه‌های ویژه، بر سرِ راه "سنجرخان" تا تلویزیونفیلم «موقعیت مهدی» در سینما و سریال «عاشورا» در تلویزیون!جزئیاتی از سریال‌های نوروزی تلویزیون برای سال 1401 + عکسبه‌بهانه سالروز پروازِ قهرمانِ کربلای 5/ بالاخره تلویزیون برای «حاج احمد کاظمی» سریال می‌سازد؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برنامه کودک و نوجوان رسانه ملی برنامه کودک و نوجوان رسانه ملی پاشو پاشو کوچولو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده

دوست قدیمی‌اش سلیم غفوری می‌گوید که بزرگترین آرزویش این بود روزی را ببیند رژیم صهیونیستی در این دنیا نیست و این روزها همه دنیا پرچم مبارزه و مقابله با اسرائیل را به اهتزاز درآورده‌‌اند، جایش بیشتر از هر زمانی دیگر، خالی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نهم اردیبهشت‌ماه سال 1401 روزی که همه جهان فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند خبر درگذشت یک متفکر و پژوهشگر رسانه به گوش رسید. آن روز، روز قدس بود و نادر طالب‌زاده برای همیشه چشم از جهان فروبست. مردی که با همه سختی‌ها و پیچیدگی‌ها کنفرانس افق نو را راه انداخت. 

سال‌ها دبیری جشنواره فیلم عمار را برعهده داشت و به کارگردانی سریال «بشارت منجی» هم شناخته می‌شود. ساخت چندین مستند و البته اجرای برنامه «عصر» شبکه افق تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های اوست، نادر طالب‌زاده را  بیش از هرچیزی با فعالیت‌های انقلابی‌اش می‌شناسیم؛ در حالی که از 16 تا 26 سالگی در آمریکا زندگی می‌کرد همزمان با وقوع انقلاب به کشور بازگشت تا صدای آن باشد، خط او، خط انقلاب بود.

همان‌جا که سخنان امام خمینی (ره) را از مطبوعات درست چندماه قبل از عزیمتشان به پاریس پیگیری می‌کرد و در خاطراتش عنوان کرد که از این سخنان بسیار متأثر شده است. کارگردانی که معتقد بود به هیچ جبهه‌ای جز انقلاب تعلق ندارد، خودش می‌گوید «من در آمریکا مشاهداتی داشتم که بعدها خیلی به دردم خورد» همین هم شد بعدها هم در قالب جشنواره «عمار» و هم کنفرانس افق نو ابعادی تازه از این کشور را هویدا کرد.

طالب‌زاده اما نقشی در ماندگاری حوادث تسخیر لانه جاسوسی را هم دارد، او که در سال‌های اخیر به واسطه فعالیت‌های ضد استکباری‌اش در لیست تحریم‌های آمریکا هم قرار گرفت، از اولین کسانی بود که در قالب تیم مستندسازی در صحنه تسخیر سفارت آمریکا حاضر شد و وقایع آن روزگاران را ثبت و ضبط کرد، ساخت همین مستند هم سرآغاز همکاری او با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.

حقیقتی که نادر طالب‌زاده از داود میرباقری گفت/ نخستین سالگرد درگذشت مبدعِ برنامه زنده تلویزیونی + فیلم

برنامه «عصر» را می‌توان یکی از مهمترین‌های فعالیت‌های او در بستر تلویزیون محسوب کرد، برنامه‌ای که پلی ارتباطی و البته حلقه‌ای برای گردآوری چهره‌های استکباریستیز بود، همان هدفی که نادر طالب‌زاده دنبالش می‌کرد. طالب‌زاده البته همین هدف را در کنفرانس افق نو هم پیگیری کرد، همایشی که ابتدا با عنوان «هالیوودیسم» آغاز به کار کرد اما بعدها با تغییر نام چهره‌هایی از کشورهای مختلف جهان را به خود دید.

اما به مناسبت سالروز درگذشت او نگاهی به چند حقیقت از این متفکر انقلابی داریم که سیدسلیم غفوری قائم‌مقامِ این روزهای معاونت سیما و مدیر سال‌های نه چندان دور شبکه مستند و افق سیما آنها را بازگو کرد.

غفوری از این نکته آغاز کرد: اگر بخواهم درباره حاج نادر در یک جمله بگویم او در هر زمانی پیشتاز عرصه رسانه بود. با فهم درست از نیاز آن مقطع، واردِ فضای رسانه می‌شد. وقتی به زمانِ‌جنگ او نگاه کنیم ساخت مستندهای دوران دفاع‌مقدس را با شکل و شمایلی درست پیش می‌برد. اگر به روایت مظلومیت مردم بوسنی رسید که در مقطعِ خودش بهترین کار بود، «خنجر و شقایق» را ساخت. کارهای مختلفی که در حوزه مقاومت در دستور کار قرار داد مثل مجموعه «عصر انتظار» و مجموعه «نسل فراموش شده» که راجع به اردوگاه‌های فلسطینی‌ها بود جزو کارهایی است که هنوز هم ماندگارند و درباره‌شان می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد. 

این مدیر در تلویزیون از وجوه متمایز برنامه‌سازی نادر طالب‌زاده گفت؛ «مهمترین نکته‌ای که طالب‌زاده در عرصه برنامه‌سازی داشت فهم کامل نسبت به موضوعی بود که در دستورِ کار خودش قرار می‌داد. بنابراین دست روی نقاطی می‌گذاشتند شاید برای خیلی از افراد، این نقاط مکشوف نبود و پنهان مانده است. نقاط پنهان را می‌آوردند و روی آن ذره‌بین می‌گذاشتند و آن نقاط پنهان را برجسته می‌کردند. در تلاش بودند خودشان را تسلیمِ جریان غالب رسانه‌ای نکنند؛ واقعاً اگر در یک موضوعی به چیزی می‌رسیدند و می‌آمدند خیلی آن را شجاعانه و با صراحت بیان می‌کردند.

در واقع وجوه تمایز او صراحت، فهم درست موضوع و تلاش برای کشف حقیقت بود. شما در مجموعه "خنجر و شقایق" این تفاوت و وجوه تمایز را می‌بینید. این فقط یک مستند جنگی صرف نیست و گزارش از نبرد جنگ در بوسنی نبود. "خنجر و شقایق" در پی کشف حقیقتی بود که در ظاهر و پوسته جنگ جریان داشت و این "خنجر و شقایق" را به عنوان اثری متفاوت خلق کرد.»

اما شاید نگاه صهیونیست‌ستیزی و استکبارستیزیِ نادر طالب‌زاده در جای جایِ فعالیت‌های فرهنگی و هنری او دیده شود؛ همان‌گونه سلیم غفوری به آن اشاره کرد: «او همیشه مهمترین دغدغه‌اش این بود آن‌چیزی که به عنوان صهیونیست جهانی شناخته می‌شود را معرفی کند. این خط را او در برنامه «راز» دنبال کرد و در کارهای دیگرِ او می‌توان به وضوح مشاهده‌اش کرد. در سریال «بشارت منجی» هم این نگاه دیده می‌شود.

طالب‌زاده در دوران جنگ برای مستندسازی دفاع‌مقدس از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در طول 30 سال دیگر، عمرش را صرفِ مبارزه با صهیونیست کرد. نکته مهمی است که او در روزِ منتسب به مبارزه با صهیونیست و حمایت از مردم فلسطین، این دنیا را ترک کرد. به نظرم بزرگترین پیام فوت ایشان در روز قدس این است نادر طالب‌زاده قهرمان مبارزه با صهیونیست و اسرائیل بود. به نظرم این نکته نباید در هیچ مطلبی از طالب‌زاده، مغفول بماند. یا ماجرای تحریمِ او از سویِ آمریکایی‌ها که بابتِ برپایی افق نو اتفاق افتاد. چرا که افق نو در پی افشای ماهیت صهیونیست جهانی بود و آنها متوجه شدند او خلاف جریان رسانه‌ای مسلط بر جهان عمل می‌کند.»

او بزرگترین آرزوی طالب‌زاده را از بین رفتن رژیم صهیونیستی دانست و گفت: بزرگترین آرزویش این بود روزی را ببیند رژیم صهیونیستی در این دنیا نیست و رژیم صهیونیستی دچار زوال شده است.  سال‌ها برای مسئله افشای ماهیت جریان صهیونیستی در دنیا تلاش کرد. شاید به حق باید بگوییم ایشان سردار رسانه‌ای مبارزه با صهیونیسم و سردار جبهه فرهنگی انقلاب بودند.

شاید یکی از حقایق دیگر زندگی او پرورش نیرو در فضای هنر و رسانه انقلاب باشد؛ به تعبیر غفوری، او در طول این سه دهه برای پرورش نیرو در فضای هنر و رسانه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد. آموزش به بچه‌های رسانه‌ای خارج از کشور مثل دوستان لبنانی و افغانستانی تا داخل کشور که دوره‌های مختلفی برگزار کرد و ساعت‌ها کارشان را می‌دید و راهنمایی‌شان می‌کرد. برای رشد و آموزش بچه‌های رسانه‌ای جبهه انقلاب واقعاً وقت می‌گذاشت. شاید یکی از بزرگترین کارهای او نسلی باشند که امروز در این عرصه فعالیتِ چشمگیری دارند و شاگردانِ نادر طالب‌زاده‌اند. 

در سالروز درگذشت او شاید یادآوری این نکته جالب باشد؛‌ نادر طالب‌زاده بارها درباره غفلت نسبت به عدم ساخت فیلم، مستند و کارهای نمایشی درست درباره اهل‌بیت و فضایِ دینی گلایه‌ها کرده بود؛ او همواره به نگاه جهانی و بین‌المللی در این عرصه تأکید می‌کرد. "ما باید روایت‌های دینی و مذهبی‌مان را چارچوب و ساختار بین‌المللی ببخشیم و اصلاً نویسندگان و پژوهشگران این حوزه باید به این سمت و سو بروند تا دیگر عوالم جهانی هم به پاسخ‌ پرسش‌ها،‌ ابهامات و نظریات دینی‌شان دست یابند."

و یک نکته جالب درباره راه افتادن گفت‌وگوی زنده در تلویزیون است؛‌ نادر طالب‌زاده در یکی از گفت‌وگوهایی که با خبرگزاری تسنیم داشت درباره سریال‌های دینی تلویزیون به این نکته جالب اشاره کرد که گفت‌وگوی زنده را در تلویزیون راه انداخته است. او گفت:  "یادم می‌آید به علی لاریجانی رئیس سازمان صداوسیما وقت پیشنهاد دادم صداوسیما برنامه گفتگوی زنده‌ای ندارد و در حالی که تلویزیون کشورهای دیگر با گفتگوهای زنده انتقادی، سرپا بودند. خوشبختانه این پیشنهاد مورد قبول قرار گرفت و این کار از شبکه پنج شروع شد برنامه‌ای تحت عنوان «شباهنگام» که کار سیاسی و جنگ نرم با من بود. البته ناگفته نماند که برخی‌ها را هم می‌خواستیم همچون ازغدی که به واسطه این برنامه دیده شد، دیده شوند اما تلویزیون جلویشان را گرفت. آنقدر نمی‌شودهای سازمان زیاد شد که من به عنوان طراح برنامه ترجیح دادم استعفا بدهم."

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد