Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ اغلب کارشناسان معتقدند، در شرایط کنونی که بازار در ابهام برجامی به سر می‌برد، سهامداران باید علاوه بر ارزنده‌بودن سهام، پارامترهایی چون جریان نقدینگی و ارزش معاملات را در معاملات خود در نظر بگیرند.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را بررسی کرد و گفت: در حال حاضر، بورس تحت تاثیر اخبار برجامی قرار گرفته و میزان ارزش معاملات، پارامتری است که رفتار بازار را به ما نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر ارزش معاملات در حداقل ممکن قرار دارد و تحت چنین شرایطی اگر بازار بخواهد موج صعودی داشته باشد، تنها یک الی دو صنعت بیشتر از سایر صنایع رشد خواهند داشت و در مقابل، سایر صنایع رشد ویژه‌ای نخواهند داشت.

وی افزود: بنابراین می‌توان گفت در این شرایط نتایج برجام، صنایع پیش‌رو را مشخص خواهد کرد. اگر مذاکرات برجام با نتایج مطلوبی همراه شود، خودرویی‌ها در سودآوری پیش‌رو خواهند بود و در غیر این صورت فلزی‌ها و اوره‌ای‌ها با اقبال همراه خواهند شد. اما اگر بازار بخواهد رشد دسته جمعی داشته باشد، به طوریکه این رشد در پرتفوی تمام سهامداران مشاهده شود، ارزش معاملات باید بالاتر از هشت هزار میلیارد تومان باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به مذاکرات برجامی و بودجه ۱۴۰۱، بورس در شرایط ابهامی به سر می‌برد. سهامداران نیز با دنبال کردن اخبار برجامی، آن را از مهمترین مسائل پیش‌روی بازار سرمایه می‌دانند. از طرفی این موضوع می‌تواند جهت‌دهی نقدینگی در میان گروه‌های ریالی و دلاری را مشخص کند.

این کارشناس به سهامداران توصیه کرد: با توجه به شرایط بازار، سهامداران باید معیارهای تحلیلی خود را سختگیرانه‌تر انتخاب کنند. به عبارتی دیگر با توجه به تعدد اخبار موجود در بازار و طولانی شدن روند مذاکرات برجامی، علاوه بر ارزنده‌بودن سهام، سهامداران باید در معاملات خود به جریان نقدینگی و ارزش معاملات نیز توجه داشته باشند.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت امروز بورس وضعیت بورس بازار بورس امروز شاخص بورس امروز اوضاع بورس امروز ارزش معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بارشد ۱۰۶۹ واحدی به سطح دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی رسید. 

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) با رشد یک هزار و ۶۹ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

اما در مقابل شاخص کل هم وزن با ۴۶۵۰ واحد رشد، رقم ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی را ثبت کرد.

همچنین نمادهای پارسان، فولاد، فملی، کگل، شبندر، شپدیس و بوعلی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای ذوب، خزامیاد، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر پر تراکنش‌های بازار بودند.

در معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۱۱۶ واحد رشد به رقم ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید و نمادهای آریا، فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر پر تراکنش‌های بازار بودند.


دیگر خبرها

  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس