Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که دوز چهارم واکسن مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان، واکنش مطلوب پادتن را در برخی از افراد گیرنده پیوند کلیه ایجاد می‌کند که واکنش کافی را پس از سه دوز پیشین نداشته‌اند. یافته‌های این پژوهش، کارآیی دوز چهارم واکسن را برای چنین بیمارانی تایید می‌کند.

به گزارش فلوریدا نیوز تایمز، پژوهشگران "بیمارستان دانشگاه استراسبورگ"(University Hospital of Strasbourg) در فرانسه، ۹۲ شخص گیرنده پیوند کلیه را که در سه بیمارستان متفاوت بستری شده بودند، مورد بررسی قرار دادند تا تاثیر دوز چهارم واکسن کروناویروس مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان را بر افزایش پادتن "ایمونوگلوبولین جی"(IgG) در افراد گیرنده پیوند کلیه ارزیابی کنند که واکنش ضعیفی پس از سه دوز واکسن داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌کنندگانی که یک ماه پس از دریافت دوز سوم واکسن، ایمونوگلوبولین جی کمتری داشتند، دوز چهارم واکسن مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان را دریافت کردند و سطح ایمونوگلوبولین جی آنها پس از دو تا شش هفته دوباره اندازه‌گیری شد. پژوهشگران دریافتند که هیچ نگرانی ایمنی در مورد دوز چهارم وجود ندارد و خاطرنشان کردند که به طور میانگین پس از ۲۹ روز، سطح ایمونوگلوبولین جی به طور قابل توجهی افزایش یافته است که نشان می‌دهد دوز چهارم واکسن می‌تواند برای این بیماران موثر باشد.

این پژوهش، در مجله "Annals of Internal Medicine" به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسن کرونا پیوند کلیه کرونا ویروس گیرنده پیوند کلیه دوز چهارم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با حضور هیأت همراه دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به برگزاری این نشست، گفت: امروز با وزیر حمل و نقل کوبا، راجع‌به موضوعات اصلی دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت که طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چندین درخواست وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی، گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این مذاکره مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت‌های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری ایران بهره‌مند شوند؛ البته ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس، در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران فرصت بسیار خوبی خواهد بود.

بذرپاش با اشاره به درخواست‌های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، گفت: مقرر شد، نیازمندی‌های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

کد خبر 6090293 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد