Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه برای ۱۸۰ روستای استان سند طرح توسعه تهیه شده است افزود: مطالعات این سند بر اساس دانش بومی و محور سرمایه‌گذاری در هر روستا و بر مبنای ظرفیت‌های گردشگری تدوین‌شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد حمیدی در دومین جلسه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی مهندس هاشمی، استاندار سمنان "ویژه مناطق روستایی" که در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری و رصد میزان و نحوه اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار سمنان و تسریع در اجرای این موارد، در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 26 مصوبه در راستای رفع مسائل و مشکلات روستاهای این شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف طی سفر استاندار سمنان در نظر گرفته شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بیان کرد: مصوبات سفرهای استاندار سمنان به مناطق روستایی شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر، غالباً در حوزه‌های تسهیلات اشتغال‌زایی، واگذاری اراضی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، موارد و مباحث پیرامون بهبود فضاهای آموزشی و مدارس، موارد مرتبط با آب شرب، گازرسانی، ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های روستایی، تجهیز سالن‌های ورزشی، بازنگری طرح هادی، تقویت ماشین‌آلات دهیاری، ایجاد دیوار ساحلی، تعریض و احداث پل و بهسازی ورودی روستا، مرمت و لایروبی قنوات و تهیه و تکمیل سند توسعه برخی از روستاها بود.

حمیدی گفت: به منظور پیگیری، بررسی و اجرای این مصوبات، دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب، شرکت گاز، فرمانداری‌های شهرستان‌های شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر و دفاتر کل امور روستایی و مدیریت بحران استانداری مأمور شدند.

وی افزود: در سطح استان این آمادگی جهت واگذاری اراضی برای ایجاد واحد تولیدی، کارگاهی و یا راه‌اندازی طرح‌های سرمایه‌گذاری در روستاها وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اظهار داشت: زمین‌های مذکور در داخل محدوده روستا برای ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در خارج از محدوده روستا توسط سازمان جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

حمیدی افزود: تقویت امر سرمایه‌گذاری در روستاها به منظور راه‌اندازی واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی، امری بسیار تأثیرگذار در امر توسعه روستاهاست.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و تقویت شاخصه‌های عمرانی روستاهای استان، مصوب شد تا 60 روستای استان در اولویت بازنگری طرح هادی قرار گیرند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: همچنین برای لایروبی قنوات عمومی، انتخاب پیمانکار با محوریت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام و اقدامات لازم نیز با حمایت و تخصیص اعتبار از سوی جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود.

محورهای نا مناسب مواصلاتی؛ توسعه روستاهای "کوهرنگ" را مختل کرده استمعاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور: هدف دولت سیزدهم رسیدگی به روستائیان و محرومان استتوسعه سیستان و بلوچستان از توسعه روستاها شروع می‌شودبازدید معاون توسعه روستایی رئیس‌جمهوری از منطقه پل ابریشم میامی به روایت تصاویر

حمیدی با بیان اینکه برای 180 روستای استان سند طرح توسعه تهیه شده است افزود: مطالعات این سند بر اساس دانش بومی و محور سرمایه‌گذاری در هر روستا و بر مبنای ظرفیت‌های گردشگری تهیه و تدوین‌شده است که ضرورت دارد تا افراد بومی روستاها و سرمایه‌گذاران در روستاها در راستای دریافت زمین برای راه‌اندازی طرح‌های سرمایه‌گذاری، از این سند استفاده کنند.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان طرح های سرمایه گذاری سرمایه گذاری استاندار سمنان روستای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش

تین نیوز

توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر جهش توریسم و گردشگری داخلی موجب رونق بنادر آفتاب و چارک نیز می شود که باید این ارتباط زمینی مورد توجه قرار گیرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا، مهدی دوستی در دومین جلسه کارگروه توسعه دریامحور در سال ۱۴۰۳ توجه به اقتصادجوامع محلی را در طرح ها و پروژه های تعریف شده ذیل سیاست های نه گانه مهم دانست و اظهار کرد: در مسیر توسعه پایدار دریامحور توجه به جوامع محلی باید پررنگ تر باشد، همان گونه که لازم است روح محیط زیست و اساس دانش بنیانی بر طرح و پروژه ها حاکم شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اهمیت مطالعات فرصت های اقتصادی دریا و جذب همزمان سرمایه گذار افزود: کارگروه مطالعات ظرفیت های اقتصادی دریا باید کار خود را شروع کند ضمن اینکه همه دستگاه های اجرایی عضو کارگروه نیز مطالعات تخصصی برای احصاء فرصت های سرمایه گذاری خود را انجام دهند تا ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذار اعلام شود.

وی توسعه کریدورهای ارتباطی را رکن مهم توسعه اقتصاد دریامحور دانست و گفت: علاوه بر سکونتگاه های ساحلی ده گانه، عملیاتی شدن کریدروهای بزرگراهی تعریف شده اهمیت زیربنایی بسیاری در توسعه اقتصاد دریا دارند و این مسئولیت راه و شهرسازی را هم به عنوان متولی محور درون استانی هم به عنوان پیگیری کننده انجام بخش های برون استانی سنگین تر می کند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به حضور مدیران مناطق آزاد در کارگروه اشاره کرد و گفت: توسعه راه زمینی به کیش علاوه بر جهش توریسم و گردشگری داخلی موجب رونق بنادر آفتاب و چارک نیز می شود که باید این ارتباط زمینی مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست از بین کارگروه های پنج گانه، برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی، جهاد کشاورزی و شیلات، راه و شهرسازی بررسی و تایید شد و گمرک استان مسئول مطالعات فرصت های و زیرساخت های نرم افزار معرفی و بر حضور وبیناری شرکت های دانش بنیان استان در جلسات تاکید شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در روستای «چنداب» گرمسار
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان