Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@16:21:10 GMT

رئیس ستاد کل ارتش عراق با مقام ناتو دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۴۰۰۳

رئیس ستاد کل ارتش عراق با مقام ناتو دیدار کرد

 

به گزارش تابناک از ایرنا، دفتر ریاست ستاد کل ارتش عراق امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد کل ارتش ان کشور دیروز در دفتر خود میزبان «پی‌یر اولسن» فرمانده نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق بود.

به گزارش وبگاه ناس نیوز، در این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار درباره پیشرفت پروژه‌های ارائه‌ شده ناتو با هدف ارتقای توانمندی‌های ارتش عراق، بحث و تبادل نظر کرده و گزینه‌های مربوط به توسعه سطح کاری در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه پیشتر فرماندهان ناتو در عراق بارها اعلام کرده بودند که نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ نیروی رزمی در خاک عراق ندارد و حضور خود را «مستشاری» می‌خوانند، اما باید حضور ناتو در عراق را روی دیگر سکه اشغالگری آمریکا تحت عنوان جدیدی دانست.

نیروهای خارجی دیگری تحت عنوان ائتلاف خودخوانده موسوم به «ائتلاف بین المللی» متشکل از برخی کشورهای اروپایی و کانادا به سرکردگی آمریکا در عراق حضور دارند که وظیفه خود را به مانند ناتو «آموزش رزمی به نیروهای عراقی» و حضور خود را «مستشاری» عنوان می‌کنند، اما حیطه وظایف خود را جدای از «ناتو» می‌دانند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس فرماندهان ناتو عراق مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که تعدادی از افسران ارشد ارتش این رژیم قبل از شروع تحقیقات در مورد حوادث ۷ اکتبر گذشته با وکلای این تحقیقات در ارتباط هستند.

براساس گزارش النشره، این رسانه‌ی صهیونیستی اعلام کرد که انتظار استعفای هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی در هفته‌های آینده پیش بینی می‌شود و بحث در مورد جانشین او در جریان است.

رسانه‌های صهیونیستی انتظار دارند که استعفای آهارون هالسوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ازتش صهیونیستی (امان) منجر به استعفای سلسله‌ای در رهبری ارتش این رژیم طی هفته‌های آتی یا پس از انجام تحقیقات داخلی طی تابستان آینده، شود. 

در این گزارش آمده است که از جمله فرماندهانی که انتظار می‌رود استعفای خود را ارائه کنند، هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش و امیر برام معاون او به همراه آوی روزنفلد فرمانده لشکر غزه و یارون فینکلمن فرمانده ناحیه جنوبی  هستند. 

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد که موج استعفا بیانگر آشفتگی بخش اطلاعاتی بوده است. براساس این گزارش، استعفای دسته جمعی این افسران ناشی از اعتراض آنها به روند عملیات و جنگ بوده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ۱۳ بهمن ماه اعلام کرد که رؤسای ستاد کل ارتش، شعبه اطلاعات نظامی ارتش، شاباک (امنیت داخلی) و فرمانده منطقه جنوبی ارتش تصمیم گرفتند به محض پایان جنگ در غزه استعفا دهند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۲۷ بهمن ماه نیز گزارش دادند، هزاران نفر از نیرو‌های پلیس این رژیم پس از عملیات ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) طوفان الاقصی به استعفا و بازنشستگی پیش از موعد تمایل پیدا کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی