Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@18:23:50 GMT

◄ گزارش کلاب هاوس تین نیوز / 19 دی ماه

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۴۰۸۴

◄ گزارش کلاب هاوس تین نیوز / 19 دی ماه

تین نیوز

در تاریخ 19 دی ماه امسال، در  کلاب هاوس تین نیوز جلسه ای با محوریت صنعت حمل و نقل (هوایی، دریایی، زمینی، ریلی) برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این جلسه موضوع  ساخت خودروی برقی و هواپیما در شرکت مپنا مطرح و عنوان شد:

- در موضوع هواپیما، چند شرکت بزرگ در دنیا وجود دارد. مثل بویینگ ، ایرباس. ایرباس توانست هم سرمایه را هم بازار را share کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- کشورهایی مثل فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا و ایتالیا شبکه ایرباس را درست کردند. به نظر می رسد ما بازار لازم را برای ساخت هواپیما نداریم. با فرض اینکه شرکت مپنا هواپیما بسازد چه کسی می خواهد بخرد؟ حتی بازار داخلی هم استقبال چندانی نخوهد کرد. مسئله بعد، مسئله مجوزهای ایمنی بین المللی است که برای اخد این مجوزها موانع و مشکلات زیادی پیش رو است.

- ساخت خودروهای برقی در شرکت مپنا خیلی وقت است کلید خورده که امیدواریم نتیجه مناسبی به دست آید. دو بحث جدی در موضوع خودروهای برقی وجود دارد یکی بحث باتری خودروهاست و دیگری بحث بازار. چطور می توان با شرکت هایی که این محصولات را می سازند رقابت کرد؟ حتی در صنعت خودروهای غیر برقی در کشور ما، سهم خودروهای مونتاژی در حال افزایش است. رقابت سختی در دنیا برای تولید خودروهای برقی در جریان است. حتی در نمودارهای برنامه های تولید خودرو، تولید خودروهای برقی از خودروهای غیربرقی بسیار بیشتر است.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده تعیین مورد عامل شرکت هواپیمایی قشم ایر بود که عنوان شد:

-تکلیف هواپیمایی قشم ایر مشخص شد و خلبان حمزه ای به مدیرعاملی این شرکت منصوب شد و کاپیتان قاسمی به احتمال زیاد به ایران ایر خواهد رفت.

- کمبود نیروی متخصص در شرکت فرودگاه ها وجود دارد.

در بخش دریایی عنوان شد:

- کرایه حمل و نقل دریایی به شدت بالا رفته است و این روند ادامه دارد. و دو دلیل برای این موضوع وجود دارد، یکی تحریم خارجی و دیگری خود تحریمی داخلی. گاهی خودتحریمی بسیار سخت‌تر از تحریم خارجی است. به تازگی انجمن کشتیرانی بخشنامه ای ارائه کرده و هزینه جدیدی  به عنوان هزینه کارگذاری،  هزینه THC و دو تا سه درصد هزینه اضافه کرده است. این تعرفه قانونی وضع نشده و از طریق مجاری ذی صلاح تایید نشده است. این موضوع باعث اصطکاک بین صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل و کشتیرانی شده است.

در مورد حوزه ریلی عنوان شد:

در حوزه حمل و نقل ریلی  یک انتصاب در راه آهن صورت گرفت و نورالله بیرانوند از معاونت تامین سرمایه راه‌آهن رفت و داوود طالبی جایگزین ایشان شد.

در حوزه جاده ای تاکید شد:

تونل 25 کیلومتری بین آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در حال زیرسازی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین حمل و نقل اسپانیا رقابت قشم ایران ایر بخش دریایی ایران ایر قشم ایر شرکت مپنا کلاب هاوس ساخت خودروی برقی خودروهای برقی حمل و نقل تین نیوز عنوان شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روزترین محصولات خودرویی جان در چین (+گزارش تصویری)
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد