Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» پیامی صادر کرد که متن این پیام توسط محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در اختتامیه جشنواره خوانده شد.

به گزارش ایسنا متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الحریم

انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت ۴ دهه از عمر خود، اکنون در گام دوم به یک راهبرد نوین در موضوع الهام بخشی و صدور انقلاب در منطقه رسیده و تحولات مهمی را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این روی بر کسی پوشیده نیست که منطقه امروز با پیام انقلاب اسلامی آمیخته شده است و مهم‌ترین وجه این پیام، مبارزه با ظلم و استکبار بوده و به ساختار روشنی دست یافته که با عنوان مکتب مقاومت رخ نمایانده است.

مکتب مقاومت با نام یک شخصیت محوری مهم گره خورده که با غیرت آفرینی خود، نماد راهبرد موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در منطقه گردیده است. سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماد و اسوه این مکتب است. آن شهید بزرگواری که کنشگری‌اش تنها به حضور نظامی، امنیتی و دفاعی محدود نشد و هر قدر که زمان پیش می‌رفت جلوه‌های بیشتری از شخصیت بلند مرتبه خود را نمایان می‌نمود.

نام این سردار گرانقدر به سطحی از درخشش رسید که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از راه و روش آن شهید گرانمایه به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند.

نماد کاملی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش های مختلف و آنچه که او را به یک مکتب تبدیل کرد عقلانیتی بود که در سیر و سلوک او دیده می‌شد. توجه به اخلاق نیکو، ایثار، گذشت و مفاهیمی از این قبیل، ویژگی‌های ارزشمند او بود. مایه مباهات است که بیان کردن این سجایا امروزه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تبلور پیدا کرده است. اگر امپریالیسم رسانه‌ای بیان کردن اسم حاج قاسم را در دنیا با اختلال مواجه سازد، تکلیف اهالی هنر و رسانه است که این شخصیت کم نظیر را به مردم دنیا معرفی کنند. چرا که قدرت روایتگری ما بدون شک دسیسه دشمنان این مرزوبوم را نقش بر آب خواهد کرد. از ماموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید توجه به فرهنگ شهادت و مقاومت و حمایت از آرمان‌های الهی است و در همین راستا بیش از ده‌ها جشنواره فرهنگی و هنری در کشور با محوریت سردار دلها در حال برگزاری می‌باشد.

برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در مسیر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید والامقام سلیمانی، اقدام ارزشمند و آگاهی بخش است و بر خود لازم می‌دانم از تمامی هنرمندان نمایش صحنه‌ای کشور که متعهدانه و خالصانه در این اتفاق فرهنگی شرکت نموده‌اند و همچنین از دست اندرکاران زحمتکش این رویداد قدردانی نمایم.

استقبال بی نظیر آحاد جامعه از شخصیت والای شهید سلیمانی مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند و امیدوارم با نهادینه شدن این جشنواره، همه ساله شاهد شکوه جلوه مقاومت در آثار نمایشی کشور باشیم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر سردار آسمانی فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم