Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی ضمن بازدید از موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی و آشنایی با زیرساخت‌ها و قابلیت‌های این موسسه، نسبت به حمایت و همکاری وزارتخانه در جهت حل مشکلات این مجموعه اعلام آمادگی کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ،به نقل از آستان نیوز، آرش فرزادنیا، مدیرعامل مؤسسه دامپروری قدس رضوی در خصوص این بازدید عنوان کرد: در این بازدید مواردی از جمله تولید شیر با کیفیت استاندارد برای تأمین شیر مناسب نوزادان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت موسسه دامپروری رضوی برای تأمین شیر خشک نوزادان

فرزادنیا افزود: در حال حاضر گاوداری کنه‌بیست با تحویل 50 تن شیر با کیفیت عملاً سبب کاهش خروج ارز به واسطه واردات شیر خشک نوزاد  شده است، همچنین این مؤسسه توانسته گواهی‌نامه تولید شیر خام مخصوص شیر خشک نوزادان را از شرکت دنون فرانسه کسب کند و در صورت دریافت تسهیلات بانکی و تکمیل طرح توسعه گاوداری کنه‌بیست، توانایی تولید روزانه بالغ بر 200 تن شیر استاندارد مورد نیاز تأمین شیر خشک نوزادان را خواهد داشت.

عوارض خطرناک سموم کشاورزی غیراستاندارد بر سلامتی/ راهکارهایی برای کاهش اثر سم باقی‌مانده در میوه و سبزی75درصد محصولات کشاورزی کشور زیرپوشش بیمه نیست/ دولت خسارت کشاورزان سیل‌زده را به‌موقع بپردازدکیفیت محصولات کشاورزی با توسعه مبارزه بیولوژیکی با آفات افزایش می‌یابد

فرزادنیا ادامه داد: فرآوری دانه‌های غلات در کارخانه میکرونایزرفلیکر این مجموعه به‌منظور افزایش بهره‌وری خوراک دام و کاهش اتلاف غلات در جیره نشخوارکنندگان نیز از دیگر اقدامات مؤسسه دامپروری قدس رضوی است که با توجه به وارداتی بودن این نهاده‌ها، ساخت این کارخانه کمک شایانی به مصرف درست و بهینه غلات کرده است.

آمادگی برای افزایش میزان تولید به 200 تن شیر در روز

وی افزود: گاوداری کنه‌بیست با تولید روزانه حدود 72 تن شیر، بزرگ‌ترین گاوداری در شرق کشور است و با توجه به برنامه توسعه‌ای موسسه و در صورت حمایت مسئولین، این واحد امکان افزایش تعداد دام به حدود 5 هزار رأس دوشا را خواهد داشت که در مجموع تعداد کل دام‌ها به حدود 15 هزار رأس و تولید روزانه شیر به 200 تن خواهد رسید.

گفتنی است، دکتر علی اکبر متّکان معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در پایان بازدید، ضمن تقدیر و تشکر از موسسه دامپروری قدس رضوی و تلاش‌های این مجموعه در عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی، برای رفع مشکلات تحویل نهاده‌ها به موسسه، همکاری و حمایت خود را اعلام داشت.

انتهای پیام/281/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دامپروری قدس رضوی شیر خشک تن شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : این میزان از سطح یک و نیم هکتار از گلخانه های استان در سال گذشته برداشت شده است. 

شایسته با اشاره به اینکه قیمت هر شاخه گل رز ۲۵ هزار تومان است افزود: گل های رز علاوه بر داخل استان برای فروش به استانهای مشهد و تهران ارسال می شوند. 

وی گفت: ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز سی و هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارقام موجود گل رز ، هلندی، زرد، سفید و قرمز است.

در گلخانه های استان ۱۲ نفر فعالیت می کنند. 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از نهضت ملی مسکن بروجرد
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی