Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-علی مالمیر گفت: جشنواره گردشگری زمستانی از ۲۷ دی ماه تا ۱۱ بهمن امسال با هدف معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های تفریحی، گردشگری زمستانی و رونق صنعت گردشگری به عنوان یکی از محور‌های توسعه اقتصادی در سطح استان برگزار می‌شود.

او در نشست خبری برگزاری دوازدهمین جشنواره زمستانی استان همدان گفت: جشنواره زمستانی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: با توجه به طبیعت زیبای استان همدان در فصل زمستان و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه راه‌ها و مراکز اقامتی، همدان از ظرفیت بالایی برای برگزاری جشنواره در فصل سرما برخوردار است.

به گفته او استان همدان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در تمام فصول سال است و زمستان شهر همدان نیز به دلیل جذابیت‌های طبیعی همه ساله پذیرای بسیاری از گردشگران است که برهمین اساس در هر یک از شهرستان‌های استان نیز برنامه‌هایی متناسب و با موضوعات فرهنگی و گردشگری تهیه و اجرا خواهد شد.

مالمیر گفت: جشنواره زمستانی همدان به عنوان یک جشنواره بین المللی در تقویم کشور ثبت شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در کنار اجرای برنامه‌های متعدد در این جشنواره بازدیدکنندگان از تپه باستانی هگمتانه، آرامگاه بوعلی، باغ موزه دفاع مقدس، تله کابین گنج نامه، تپه عباس آباد و لالجین به عنوان جاذبه‌های ویژه گردشگری استان دیدن خواهند کرد.

مالمیر از ارائه تخفیف اقامت در هتل‌های استان همدان همزمان با برگزاری جشنواره زمستانی خبر داد.

به گفته او اجرای آیین باباطاهر خوانی، جشنواره غذا، بازی‌های زمستانی در پیست اسکی، جشنواره عکس، کارناوال شادی، جنگ شادی، اجرای تور‌های گردشگری، مسابقه کرسی آرایی و جشنواره نقاشی را از دیگر برنامه‌های جشنواره زمستانی استان همدان برشمرد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: روستا‌های بسیاری در استان همدان قابلیت برگزاری جشنواره زمستانی را دارند.

مالمیرگفت: تلاش می‌کنیم با هم افزایی دستگاه‌های دولتی زمینه مناسب برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در سطح استان به ویژه مناطق روستایی و جذاب را فراهم کنیم.

او همچنین از انجام تمهیدات لازم برای ارائه خدمات غار علیصدر در ایام نوروز سال آینده خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: فعالیت این مجموعه تفریحی ویژه و منحصربفرد نقش قابل توجهی در جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگری استان در فصول مختلف سال دارد.

به گفته  مالمیر ۴۵ هزار هنرمند حوزه‌های مختلف سنتی و صنایع دستی در ۳۴ هزار کارگاه استان همدان فعالیت می کنند.

او گفت: شیوع ویروس کرونا منجر به بروز مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف به خصوص در صنعت گردشگری شد که رفع این مشکلات و رونق دوباره این صنعت نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول و اجرایی برای بهره مندی از مزایای اقتصادی آن در توسعه استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: خدمات ویژه دولت به فعالان حوزه گردشگری در دوره شیوع ویروس کرونا شامل بخشودگی مالیاتی، بخشودگی بیمه و اجاره، مزایای بیمه بیکاری و وام با سود ۱۲ درصد می باشد.

مالمیر گفت: شیوع ویروس کرونا تا پایان سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری استان همدان خسارت وارد کرد.

وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و طبیعی که افزون بر یک هزار مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و نامگذاری همدان به نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بیانگر استعداد بالای این کهن شهر در بخش گردشگری است.

آبشار و کتیبه‌های گنجنامه، تپه باستانی هگمتانه، غارعلیصدر بزرگترین غار آبی جهان، آرامگاه بوعلی سینا، گنبد علویان، بازار سرپوشیده، سراب‌های نهاوند، کاروانسرای تاج آباد و آرامگاه استر و مُردخای از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان همدان هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جشنواره زمستانی مدیرکل میراث فرهنگی جشنواره زمستانی برگزاری جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان