Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن در جامعه قرآنی ایران، تاکید کرد: انقلاب اسلامی با شعار حاکمیت این کتاب آسمانی به پیروزی رسیده، و ترویج قرآن و گسترش آموزه‌های معارفی و دینی قرآن سرلوحه کار‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی اسماعیلی دوشنبه شب در دیدار با سرپرست، مدیران و جمعی از علاقه‌مندان قرآنی در محل این وزارتخانه، گفت: عمده تاکید ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه و توسل به قرآن و سواد آموزی قرآنی است تاهمگان با ترویج، گسترش معارف و آموزه‌های این کتاب آسمانی بتوانیم جامعه‌ای سراسر قرآنی را شکل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسماعیلی با تاکید براینکه وظیفه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش و کمک به عمومی شدن آموزش قرآن، تبیین مفاهیم، حفظ و... است، اظهار داشت: بی تردید ترویج و گسترش قرآن و معارف و آموزه‌های این کتاب آسمانی ما را به سمت تمدن نوین اسلامی هدیات می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تهدید‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان که امروز نوجوانان و جوانان ما را نشانه رفته است، تاکید کرد: در این برهه حساس زمانی راهی جز توسل به قرآن و گسترش معارف و آموزه‌های قرآنی نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که از ابتدای قبول مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ادامه کار معاونت قرآن و عترت مباحثی مطرح بود که فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارتخانه در قالب یک مجموعه جمع آوری شود، اظهارداشت: همواره تاکید من براین بوده که باید فعالیت‌های قرآنی قوی و استوار از سوی معاونت قرآن و عترت بدون هیچ تقلیلی شکل گرفته و ادامه یابد.

اسماعیلی ادامه داد: نگاه ما در بازسازی‌های ساختار داخلی این است هرانتخابی باید با دقت لازم صورت پذیرد و برای ایجاد تحول جدی و بنیادین از نیرو‌های شاخص و انقلابی استفاده نمائیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های قرآنی سال 1401 پیش بینی‌های لازم مد نظر قرار گرفته و لحاظ شده است، گفت: بنا داریم فعالیت‌های معاونت قرآن و عترت به بهترین و قوی‌ترین حالت ممکن با رفع مشکلات موجود به ویژه در بخش سخت افزاری ادامه یابد.

اسماعیلی در عین حال تاکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرآنچه مربوط به پشتیبانی باشد به عنوان خادم قرآن انجام خواهیم داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا با حضور نیرو‌های جهادی و انقلابی شاهد رشد و تعالی و همچنین تحولات و رخداد‌های خوب و خوشایند در حوزه معاونت قرآن و عترت باشیم.

در ادامه این دیدار شماری از علاقه‌مندان قرآنی به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت قرآن و عترت کتاب آسمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدعباس دهقان در نشستی با مدیرمسئولان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان یزد، افزود: مطابق بند"ل" ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معاف از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند. 
وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاه‌های آزاد هنری استان اظهار داشت:در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز نمودن آموزشگا‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام می‌شود. 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:هنرآموزان مشغول در آموزشگاه‌ها موظف به داشتن کارت صلاحیت تدریس می‌باشند. 
وی تاکید کرد: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه sso.farhang.gov.ir را انجام دهند. 
دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارائه گزارش‌های سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرارداد. 
لازم به ذکر است ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنر‌های سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند