Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:27:52 GMT

سردار سلیمانی: اختلاف سلیقه تهدید نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۴۵۳۲

سردار سلیمانی: اختلاف سلیقه تهدید نیست

همایش «رسانه، امنیت ملی؛ فرصت‌ها و چالش‌های ۱۴۰۱» با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مدیران رسانه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش «رسانه، امنیت ملی؛ فرصت‌ها و چالش‌های ۱۴۰۱» در مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) بیان کرد: بسیج رسانه یک هیئت عالی اندیشه‌ورز دارد که می‌تواند به شکل‌گیری چنین نشست‌هایی به صورت مستمر کمک کند و رویه کادر سازمان بسیج هم این است که رده‌های مقاومت را پشتیبانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار سلیمانی ادامه داد: ما انتظار تحقق بسیج نوینی در گام دوم انقلاب اسلامی را داریم. ما چند روز دیگر به سه سالگی صدور بیانیه گام دوم انقلاب خواهیم رسید. این بیانیه به عنوان یک سند راهبردی بسیار عمیق و دقیق پیش روی ما است. جان کلام بیانیه گام دوم تحقق همه جنبه‌های مردم‌سالاری دینی است و در ادامه بنای تحقق تمدن نوین اسلامی را دارد. ما امروز یک فرصت زمانی ذی قیمتی را در اختیار داریم تا این بیانیه را تحقق ببخشیم. 

وی با اشاره به اینکه بسیج باید در همه جنبه‌های مردم سالاری تلاش کند، خاطرنشان کرد: در حقیقت ایجاد ایران قوی از مسیر تحقق همه جنبه‌های مردم سالاری محقق خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: باید تحلیل کنیم که چرا وضعیت اقتصادی ما امروز به این مرحله رسیده است ‌و باید این سوال را پاسخ دهیم که چرا سیاست‌های اقتصادی ما بعد از دفاع مقدس درست بوده است یا خیر. در این مرحله رسانه ها مانند نگین انگشتر نقش پیش قراولی دارند و می توانند مسیر حل مشکلات را باز کنند. البته در این مسیر اختلاف سلیقه یک تهدید نبوده و یک فرصت است.

وی گفت: بسیج به عنوان خدمتگزار رسانه ها آماده است تا از رسانه ها پشتیبانی کند. ما به عنوان تقویت کننده تشکیلات مردم پایه انقلاب اسلامی آماده همکاری و کمک به رسانه ها هستیم. در بسیج پر تیراژ ترین افکارسنجی صورت می گیرد و می توانیم در مورد هر موضوعی ۴۸ ساعته افکار سنجی علمی انجام داده و در این زمینه هم به رسانه ها کمک کنیم.  ما به دنبال تصدی گری نبوده و دنبال الگو سازی هستیم و بسیج هم اگر رسانه دارد آنها در خدمت بسیج نیستند و مانند سایر رسانه ها عمل می کنند. 

سردار سلیمانی بیان کرد: ملت ایران را باید در مخاطره ها و بحران ها شناخت. نمونه این مورد را در کمک های مومنانه دیدیم. برخی فکر می کنند که این کمک ها دولتی و حکومتی بوده است اما حقیقت ماجرا اینگونه نبود و اقشار مختلف مردم پای کار آمدند و مثلا خود دانش آموزان در دوران کرونا بیش از یک میلیون بسته معیشتی را تهیه و توزیع کردند. 

 فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر این نشست بیان کرد: ما برای این جمع شدیم که بررسی کنیم که اهالی رسانه چه نقشی در ارتقاء سطح امنیت ملی دارند. 

وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی و گسترش رسانه ها موجب تاثیر بر مرجعیت رسانه ای کشور شده است. مسائلی از جمله تغییر نسل و گسترش ارتباطات جهانی موجب تعارض هایی شده که ما به عنوان رسانه باید به این مسائل توجه کنیم.

مهدی پور بُعد ذهنی امنیت را بسیار مهم دانست و گفت : حاج قاسم سلیمانی به بعد ذهنی امنیت توجه ویژه ای داشت؛اگر چه چندان رسانه ای نبود اما او با منش و عملش در برخورد با مسائل در این عرصه بسیار تاثیر گذار بود. 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ما به عنوان رسانه باید با همفکری و تعامل تلاش کنیم که موضوعات را مدیریت کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در سخنانی بیان کرد: امروز مطلع شدم یکی از همرزمان ما در جبهه رسانه مرحوم آقای نادر طالب‌زاده به رحمت ایزدی پیوسته است. او همرزمی شایسته و متعهد به انقلاب اسلامی ایران بود. 

وی ادامه داد: ما میراث خدمات کسانی را تعقیب می‌کنیم که خدمات بزرگی در راستای آگاهی مردم انجام داده‌اند.

در ادامه، الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی یک الگوی کامل است بیان کرد: موضوع اصلی نبرد؛نبرد رسانه است. امروز با تمام توان دشمنان ما از همه امکانات رسانه‌ای خود در راستای شکستن اراده فرزندان انقلاب اسلامی استفاده می کنند. ما دیر متوجه این موضوع شدیم و غفلت کردیم. 

وی ادامه داد: دشمنان از تمام امکانات رسانه‌ای خوب استفاده می‌کنند. ما یک بی‌اعتمادی درونمان ایجاد شده، سنتی اقدام می‌کنیم و انسجامی در کارها نداریم. باید بدانیم با هم برادریم و در خانواده بزرگ انقلاب اسلامی تنفس می‌کنیم. امکان دارد اختلاف‌هایی در دیدگاه‌های ما وجود داشته باشد اما در اصل حاکمیت، وحدت بین همدیگر و سایر اصول یکدل هستیم.

حضرتی با اشاره به اینکه باید از تمام سلیقه‌ها استفاده کنیم یادآور شد: باید مانند حاج قاسم مجاهدت کنیم و سلیقه‌های مختلف را بپذیریم. باید با اعتماد بیشتر در یک سنگر کنار هم بنشینیم؛ مانند دوران دفاع مقدس که کسی نمی‌گفت فلانی چپی است یا راستی. امیدواریم این گونه نشست‌ها بیشتر برگزار شود تا در این جنگ بزرگ پیروز شویم.

در بخش دیگر این نشست، رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق بیان کرد:  تمدن‌ها یک دوره جوانی، بلوغ، پیری و افول دارند ما در دوره تمدن جوان هستیم و باید مراقب باشیم تا به سوالات جدید پاسخ‌های قدیمی ندهیم.

وی یادآور شد: هدف همه ما ساختن ایرانی آباد و مستقل است. برای رسیدن به چنین ایرانی وجود همه جریان‌های سیاسی نیاز است. این جریان‌ها مانند بال پرنده‌ای هستند که اگر نادیده گرفته شوند پرنده به مقصد نخواهد رسید. بسیج می‌تواند نخ تمام مهره‌هایی باشد که عامل وحدت و هماهنگی است. اگر این نخ پاره شود هر مهره به سمت و سویی می‌رود. این نشست‌ها باید موضوعی باشد  و دستور جلسه داشته باشد. افرادی که اینجا هستند دلسوز کشور و نظام‌اند. اگر نهله‌ای را نمی‌پسندیم نباید گفت‌وگو با آن را قطع کنیم چرا که دستور دین ما است.

وی گفت: باید بپذیریم مرجعیت رسانه از ما رسانه‌های داخلی برداشته شده و به رسانه‌های خارجی گذاشته شده است. ضرورت است صاحب نظران بیایند ببینیم که چکار کنیم. چرا با داشتن ۱۱۰ کانال رادیویی و تلویزیونی و ۳۰۰ مجله و روزنامه این مرجعیت از ما گرفته شده و مدیریت در صحنه نداریم. 

این روزنامه نگار خاطرنشان کرد: ما در سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی هستیم. خانواده اینها همه بچه‌های انقلاب‌اند چرا اینها نقد دارند و دلخورند؟ احساس می‌کنم به مدیریت رسانه‌ای ما ربط دارد.

همچنین وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار با بیان دو نکته گفت: وضع موجود جامعه و کشور به شدت مورد اعتراض است و تجلی این اعتراضات را به اشکال مختلف در  اقشار خاص جامعه شاهدیم.

 وی ادامه داد: شرطی کردن اعتراضات با نسخه‌های آنی یکی از اشکالات است به این دلیل که غافلیم از اینکه سایر اقشار هم اعتراضات نهفته خود را نمایان می‌کنند. علاوه بر این باید مراقب باشیم که ادراک عمومی جامعه نباید نسبت به کارآمدی نظام منفی شود. امروز شوربختانه بیم این می‌رود این ادراک عمومی از بین برود. رسانه در این دوره باید توجه بیشتری به مردم داشته باشند. رسانه‌ها باید دور یکدیگر بنشینند و با یکدیگر همفکری کنند حتی اگر نمادین باشد چرا که در جامعه ایران اگر ادراک عمومی منفی شود امکان برگشتنش تقریبا نا ممکن است. کارگزارانی که می‌بایست این را اصلاح کنند خودشان گرفتار آسیب جدی مانند بحران معیشت، کاغذ و تورم هستند. باید مراقب این گروه‌ها بود تا بتوانند به مهندسی ادراک عمومی بپردازند.

 مرتضی بیات مدیر مسئول خبرگزاری تقریب  نیر گفت: یکی از موضوعات مهم حوزه امنیت روانی است. امروز رسانه و فضای کلیت رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد امنیت روانی و فرهنگی دارند. برای هدف‌مند کردن این نشست‌ها اگر کارگروه‌هایی ایجاد شود تا بر روی امنیت فرهنگی متمرکز شویم کار تداوم بیشتری خواهد داشت.

در ادامه عذرا فراهانی مدیر سایت دنیای قلم با تأکید بر استفاده از تجربه روزنامه‌نگاران خانه نشین، خاطرنشان کرد: بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگارها دشمن نیستند و کشور خود را دوست دارند. یک روز روزنامه‌نگاران بزرگی در کشور داشتیم اما، اکنون که گوگل می‌کنیم دغدغه مردم اجزای پوشش و ظاهر بازیگران شده‌است اما در گذشته این چنین نبود و روزنامه نگاران فرهنگ ساز بودند. مردم دیگر مقاله و یادداشت نمی‌خوانند. چرا اینگونه شده است؟ چرا این اخبار مبتذل زیاد شده است چرا از تجربه روزنامه‌نگاران گذشته استفاده نمی‌کنیم؟  

در ادامه، علی‌اصغر شفیعیان مدیر مسئول سایت انصاف نیوز تأکید کرد: مردم بشدت نسبت به کارکنان ملت حساس هستند و واکنش‌های خاصی دارند. اینکه مرجعیت خبری ما در آن سوی آبها باشد برای ما فاجعه است. چگونه بدون همراهی مردم می‌توانیم طرحی را اجرا کنیم. در دوره آقای روحانی کمی وضعیت اعتماد مردم نسبت به اکنون بیشتر بود. ما نمی توانیم مرجعیت خبری را به زور داخل کشور بیاوریم. این کار  نیازمند ابزارهایی است. 

این خبرنگار اظهار کرد: اکنون در سالگرد هواپیمای اوکراینی هستیم. اگر آنها حرف‌های خود را به ما نزنند پس به کی بزنند. آنها دلسوخته هستند. حتی خانواده برخی از آنها هفت سال در جبهه بوده‌اند. بعد از مصاحبه‌ای که منتشر کردیم از دو نهاد تقاضا کردم تا با خانواده آنها صحبت کنند. یکی از مشکلات ما این است که فقط ۱۳ هزار رسانه مجوز دار داریم. ما باید از پیشنهادهای یکدیگر استفاده کنیم. اگر چه اختلاف سلیقه داریم اما، نباید نسبت به هم دروغ بگوییم و تهمت بزنیم. منصفانه نقد کنیم.


در این نشست، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت:  ما باید شرایط را درک کنیم. ببینیم در کدام باشگاه کباده می‌کشیم و اگر روی اصول و مبانی مور قبولی قرار داریم باید عقربه قطب نمایان جای دیگری را نشان ندهد. سلیقه‌های متفاوت باعث افزایش بینش و بصیرت است اما سلیقه و بینش‌های داخلی این ویژگی را دارند. 

وی ادامه داد: من این را قبول ندارم که مرجعیت رسانه‌ای مردم در خارج است بلکه ما رسانه‌ها به آن سمت می‌رویم. در رابطه با هواپیمای اوکراینی هم خود نظام نگران است و ما باید از آلام خانواده‌ها کم کنیم. سردار حاجی‌زاده با کمال خضوع آمدند و توضیحاتی دادند. بهتر است به این نکات هم توجه کنیم. 

شریعتمداری بیان کرد: یکی از سفارش‌های شهید قاسم سلیمانی این است که برای دشمن کوچه باز نکنیم، ما خودمان هستیم. من هم می‌گویم دشمن در دشمنی‌هایش بیشتر از داخل اطلاعات می‌گیرد. ما بر اساس منابع مورد وثوق خودمان درباره هواپیمای اوکراینی خبر  دادیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسيج رسانه مدیر مسئول روزنامه هواپیمای اوکراینی روزنامه نگاران انقلاب اسلامی سازمان بسیج ادراک عمومی یادآور شد رسانه ها رسانه ای نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وردل آف ریل، نیکولا کوگلن بازیگر ۳۷ ساله «بریجرتون» که خواستار آتش بس فوری برای مردم فلسطین شده است، گفت هشدارهایی دریافت کرده مبنی بر این که صریح بودن وی در این مورد می‌تواند بر حرفه او تاثیر منفی بگذارد.

نیکولا گفت: این ابراز عقیده برای من مهم است، زیرا من یک فرد شناخته شده هستم و خوش شانس بوده‌ام که در حرفه‌ام به این نقطه رسیده‌ام و برای این واقعیت که می‌توانم کاری را که دوست دارم، انجام دهم و به دنیا سفر کنم و با افراد شگفت‌انگیز ملاقات کنم، احساس مسؤولیت اخلاقی می‌کنم و باید به نوعی پاسخگوی آن باشم.

وی با تاکید بر این که تعهدش برای کمک به دیگران قبل از شروع بازیگری وجود داشت، عنوان کرد: برای من همیشه حمایت از همه افراد بیگناه مهم بوده است. شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم باید به موقعیت‌ها نگاه کرد و فکر کرد که مهم نیست اهل کجا یا چه کسانی هستند، باید از آن‌ها حمایت کنیم.

نیکولا در مورد هشدارهایی که در این صنعت دریافت کرده، تصریح کرد: به شما می گویند «دیگر کار نخواهی کرد»، اما از جایی که نمی‌خواهم هیچ بی‌گناهی رنج بکشد، نگران این واکنش‌ها نیستم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا بفهمیم چقدر برای یهودیان هم ناراحت کننده و وحشتناک است که این همه مردم بی‌گناه در فلسطین کشته می شوند.

کد خبر 6089692

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است