Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عزیزی دستگردی عصر سه‌شنبه در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با اشاره به شرایط رسانه‌های داخلی و رسانه‌های مقابل، گفت: وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ و جنگ ۲۲ روزه غزه گفت که از روزنامه نگاران عرب قدردانی می‌کنم زیرا بهتر از سفرای اسرائیل مأموریت خود را انجام دادند و این جمله اهمیت رسانه را به عنوان ابزاری برای مدیریت تحولات جهان نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با بیان اینکه رسانه‌ها در دهه گذشته از موضع رویداد محور خارج شدند و نیاز به یک ادبیات جدید رسانه‌ای داریم، افزود: طی این سال‌ها یک تیم رسانه‌ای از خارج از کشور مأموریت دارد همواره القای فضای یاس و ناامیدی و متفاوت با واقعیت مذاکرات را مخابره کند تا با فشار بر فضای داخلی، در مذاکرات امتیاز سیاسی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در هر فرآیند و مناسبت سیاسی که در جمهوری اسلامی در محور مقاومت برگزار می‌شود سه سناریو مطرح است، ادامه داد: رسانه‌های معاند ابتدا تلاش می‌کنند مانع مشارکت مردم شوند لذا اگر نشد به سمت اعتبار زدایی و تحریف و تخریب می‌روند.

عزیزی با اشاره به اینکه هدف رسانه‌های وابسته به عربستان تغییر ذائقه مخاطب و تأثیرگذاری بر افکار عمومی است، تصریح کرد: باید از حادثه محوری دست بکشیم یعنی نباید منتظر حادثه بمانیم و بعد آن را تحلیل کنیم.

مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بستر مهم رسانه‌ای در شرایط فعلی هستند، بیان کرد: برنده اصلی هر رویداد میدانی را رسانه تعیین می‌کند.

عزیزی با تاکید بر اینکه امروزه اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی شکسته شده است، افزود: گفتمان رسانه‌ای مقاومت ادبیات جدیدی را ایجاد کرده و در سطح رسانه‌ای به مرحله بازدارندگی رسیده است و رژیم صهیونیستی در موضع واکنش قرار دارد.

مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با بیان اینکه اگر چه ضعف‌های رسانه‌ای در فضای مجازی داریم اما توانمندی نیز در این عرصه وجود دارد، بیان کرد: مدل جدیدی از یمن، عراق، لبنان و سوریه ایجاد شده و آن تأثیرگذاری و رشد گفتمان مقاومت با پسوند اسلامی است.

وی تصریح کرد: همانطور که در عرصه نظامی تهاجمی عمل می‌کنیم در عرصه رسانه نیز باید اینگونه باشیم.

عزیزی با بیان اینکه تمام تحولات منطقه و آسیای میانه و جغرافیای فلسطین یک گفتمان مقاومت اسلامی ایجاد کرده که الگو شده است، افزود: معادله ایجاد شده در رسانه تحولات بیرونی را هدایت می‌کن لذا باید نسبت به فضای یاسی که دشمنان در جریان مذاکرات القا می‌کنند هوشیار باشیم تا در عرصه رسانه‌ای نیز موفق شویم.

مدیرکل اخبار خارجی خبرگزاری مهر با بیان اینکه باید در دوران پس از سردار سلیمانی، عنصر اراده الهی به رسانه‌ها اضافه کنیم، گفت: نگاه رسانه‌های خارجی به جمهوری اسلامی یک نگاه موفق و از نوع قدرت است.

کد خبر 5397525

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر مقاومت اسلامی جشنواره ابوذر استان گیلان ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه قاسم سلیمانی آمار کرونا عکس استانها گرگان آلودگی هوا شهید گمنام ایلام سانحه تصادف خسارات سیلاب واکسن کرونا رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه

رئیس حزب حاکم گرجستان با سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات منطقه بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، ایراکلی قریباشویلی، رئیس حزب حاکم گرجستان با محمود ادیب، سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار طرفین روند همکاری دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و مراودات مردمی را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین همچنین با اشاره به تحولات منطقه بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت