Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: با رشد ۲.۵ برابری تعداد پهپاد‌ها در بخش کشاورزی، آشنایی کشاورزان و دست اندرکاران با قوانین و مقررات کاربری، تامین و تولید آن ضروری است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام  وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی امروز سه شنبه در حاشیه همایش مجازی قوانین و مقررات پهباد‌های غیر نظامی گفت: در این همایش تخصصی و آموزشی که با حضور دست اندرکاران حوزه پهپادی، سازمان هواپیمایی کشور، شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان برگزار شده است، کشاورزان و کارشناسان با انواع پهپادها، کاربرد، قوانین و مقررات تامین، تولید، عرضه و حدود و ثغور کاربری این دستگاه‌های هوشمند در بخش کشاورزی آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هر وسیله‌ای که از روی زمین پرواز کند تابع قوانین و مقررات پروازی قرار می‌گیرد و سازمان هواپیمایی کشور، حدود و ثغور کاربری هر دستگاه پرنده را تعیین می‌کند.

عباسی با بیان این که ارتفاع پرواز پهپاد‌های مورد استفاده در بخش کشاورزی باید کمتر از ۳۰ متر باشد، تصریح کرد: استفاده از پهپاد‌ها در نزدیکی مناطق حساس مانند فرودگاه‌ها و مراکز نظامی ممنوع است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به وزن پهپاد‌ها نیز گفت: وزن پهپاد‌ها از زیر دو کیلو گرم تا حدود ۶۵۰ کیلوگرم است و با افزایش وزن، پهپاد‌ها به سمت نظامی شدن حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: وزن پهپاد‌ها با کاربری کشاورزی زیر ۵۰ کیلوگرم است.

عباسی اذعان داشت: در حال حاضر حدود ۴۵۰ دستگاه پهپاد در بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف همچون سمپاشی، محلول پاشی، مه پاشی، مبارزه با سرمازدگی، کود پاشی، سنجش از راه دور، تصویربرداری و پایش عملکرد کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عباسی با بیان این که پهپاد ها، سرعت عمل عملیات در بخش کشاورزی را بسیار افزایش داده است، اظهار داشت: یک پهپاد می‌تواند ظرف یک روز ۵۰ هکتار مزرعه را سمپاشی کند.

وی اضافه کرد: پهپاد‌ها در بخش شیلات و برای پرورش ماهی در قفس و همچنین در حوزه جنگل‌ها و مراتع برای اطفای حریق به ویژه در مناطق صعب العبور کارایی دارند و قابل توسعه هستند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با توجه به تاکیدات و حمایت وزیر جهاد کشاورزی در زمینه هوشمندسازی بخش کشاورزی، ما به دنبال توسعه فناوری و از جمله کاربرد پهپاد در این حوزه هستیم و طی سه سال اخیر نیز توانستیم نزدیک به ۶۳ مدل پهپاد را برای استفاده در حوزه کشاورزی شناسایی کنیم.

وی با اشاره به این که بیش از ۱۲ شرکت انواع پهپاد‌ها را در کشور عرضه می‌کنند، گفت: نام این شرکت‌ها و مدل‌های شناسایی شده در سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بارگذاری شده است.

عباسی در همین حال اظهار داشت: عرضه پهپاد‌های کشاورزی با هماهنگی بانک کشاورزی و سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: برای خرید پهپاد‌های کشاورزی، تسهیلات ۸۰ درصدی با کارمزد ۱۵ درصدی و دوره بازگشت ۵ تا ۷ ساله از سوی بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

عباسی گفت: چین، آمریکا و روسیه را بزرگترین کشور‌های تولیدکننده پهپاد در جهان عنوان کرد.   بیشتر بخوانید: ۱۰۰ هزارتن برنج وارداتی برای کنترل قیمت‌ها توزیع سراسری شد

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بخش کشاورزی پهپاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بخش کشاورزی پهپاد مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی قوانین و مقررات بخش کشاورزی پهپاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است