Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رضوان حکیم زاده در خصوص «افت تحصیلی دانش آموزان در شرایط آموزش‌های غیرحضوری» افزود: همه این تلاش‌هایی که در دوران کرونا با همت والای مدیران و معلمان انجام گرفت؛ باعث شد که جریان آموزش متوقف نشود. اما همگان واقف هستیم که همه تلاش‌ها بدین معنا نیست که ما از نظر کیفیت آموزش مشکل نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: «آموزش های مجازی» در بهترین حالت و با بهترین زیرساخت‌ها، هرگز نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود به ویژه در دوره ابتدایی که کودکان باید از طریق ارتباط با معلم، تعامل رو در رو و ایجاد انگیزه‌ای که از معلم دریافت می‌کنند مهارت‌های سواد پایه و نیز مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

حکیم زاده اظهار کرد: مقایسه نتایج ارزشیابی سال تحصیلی گذشته در مقیاس ارزشیابی کیفی توصیفی با دو سال قبل از آن، در رابطه با کیفیت یادگیری دانش‌آموزان، حاکی از کاهش ۱۰ درصدی نتیجه «خیلی خوب» در درس فارسی دانش‌آموزان پایه اول و دوم و افزایش تعداد دانش آموزان نیازمند به «تلاش» است.

وی همچنین به «افزایش نرخ تکرار پایه» در دانش آموزان اول ابتدایی در این مدت نیز اشاره کرد و گفت: گزارش‌های مشابهی در سایر نظام‌های آموزشی دنیا هم نسبت به میزان یادگیری دانش آموزان منتشر شده است و این امر نشان دهنده وجود چالش جدی «افت کیفیت آموزشی» در دوره تحصیلی ابتدایی است که می‌تواند تهدیدی برای میزان یادگیری مهارت‌های سواد پایه دانش آموزان که پایه و اساس یادگیری‌های بعدی است؛ باشد.

حکیم زاده ضمن تشریح اقدامات معاونت ابتدایی نسبت به برگزاری تدریجی کلاس‌های حضوری در مدارس، از ابتدای سال تحصیلی تا کنون گفت: نتایج اظهارات معلمان در خصوص مهارت نوشتن دانش آموزان پایه‌های دوم و سوم ابتدایی بیانگر وجود ضعف اساسی در این مهارت مهم است.

وی در ادامه بر چاره اندیشی در خصوص ضعف یادگیری مهارت‌های پایه سواد این نسل از دانش آموزان تأکید کرد و افزود: آموزش، بویژه به دانش آموزان دوره اول ابتدایی علیرغم ظاهرساده اش، امری تخصصی و دشوار است. لذا تلاش‌های خانواده‌ها نیز نمی‌تواند کمبودهای ناشی از عدم ارتباط دانش آموز با معلم را جبران نماید.

معاون آموزش ابتدایی گفت: امیدواریم با همراهی و حمایت خانواده‌ها از برنامه‌های مدارس در زمینه جبران افت مرحله دوم طرح جبران و تثبیت یادگیری برای دوره ابتدایی بتوانیم تا حدودی آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی را کاهش دهیم.

کد خبر 5397569

منبع: مهر

کلیدواژه: رضوان حکیم زاده معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ارزیابی عملکرد شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای عالی استان ها زنان سازمان زندان ها تصادفات رانندگی هواپیمای اوکراینی دادستانی تهران مهدی چمران آلودگی هوا مترو کمیته امداد امام خمینی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدامیر شوشتری صبح سه شنبه در مراسم «زنگ سپاس معلم» اظهار کرد: خراسان رضوی در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در استان با بیش از ۱.۵ میلیون دانش‌آموز از امروز با نواختن زنگ سپاس توسط استاندار خراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان سراسر استان و کشور عنوان کرد: شهید مطهری در فضای بسیار مه‌آلود تردید و شک روزهای اول انقلاب و در پله پله رشد انقلاب، خطرناک‌ترین شبهات و همچنین سلوک را در انقلاب شناسایی می‌کرد، بر پیروان امام (ره) می‌نمایاند و در میدان فکر و اندیشه و در عرصه اعتقاد و ایمان، حافظ و نگهبان قدرتمندی از اندیشه انقلابیون بود.

شوشتری با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان در چهار عرصه موفقیت‌هایی داشته است، تصریح کرد: یکی از قله‌ها در عرصه پرورشی، تربیت بدنی و فرهنگی است که ما برنامه‌های ارزشمندی برای ارتقا برگزاری نماز جماعت، برنامه‌های قرآن و تاثیرگذاری اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان در میدان ۱۴۰۲ داشتیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: ۹۱ هزار دانش‌آموز از ۱۲۰ هزار نفر، معتکفین استان را تشکیل دادند که بیش از چهار برابر سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و اثرگذار دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بعد انتخابات را شاهد هستیم که بیش از ۲ هزار نفر برای اولین بار از دانش‌آموزان متوسط دوم به عنوان ناظران صندوق‌های رای در انتخابات حضور پیدا کردند. بیش از ۵ هزار دانش‌آموز خبرنگار پانا در سراسر استان پای صندوق‌های رای رفتند که تا قبل از ظهر کلیپ‌های تبلیغی آنها از صداوسیما پخش شد.

وی ادامه داد: اولین بار جلسات دانش‌آموزی مستقر در سراسر استان در حضور استاندار برگزار شد. این دانش‌آموزان به مسوولان بیان می‌کردند که اگر کار را به ما بسپارید خیالتان جمع باشد که ما کار را به آنها سپردیم و دیدیم در انتخابات چه کردند تا جایی که وزیر کشور تشریف آوردند و از استان تقدیر کردند.

شوشتری بیان کرد: در عرصه آموزشی، علمی و پژوهشی نمرات ما در استان در تمام رشته‌ها از میانگین کشور بالاتر است. استان در نقشه کشوری سبز پررنگ بوده و جزو استان‌های خوب در عرصه علمی و آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در عرصه پشتیبانی، مالی و اداری در زمینه استخدام‌های سال گذشته، بیش از ۲۱ هزار نفر تنها در تابستان سال گذشته گزینش پیچیده شده و حدود ۷ هزار نفر نفر انتخاب شدند. امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار نفر استخدام خواهیم داشت که باید از ۳۰ هزار نفر گزینش کنیم. امیدواریم وضعیت نیروی انسانی در یکی، دو سال آینده بهبود پیدا کند. گزینش‌های آموزش‌وپرورش منحصر به فرد و بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: در عرصه عمرانی، نوسازی و توسعه فضا، در سال گذشته ساخت ۳۰۱ پروژه با ۱۵۰۰ کلاس و افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس نسبت به سال قبل را داشتیم و تا پایان سال نوید خوبی خواهیم داد. ما به جد تجاری‌سازی و مولدسازی را دنبال می‌کنیم.

شوشتری گفت: در عرصه راهبردی و سیاست‌گذاری اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را داریم که بر همه عرصه‌های گذشته نظارت و راهبری خواهد داشت. این سند در ۱۰۰ مدرسه در حال برگزاری است.

کد خبر 6092945

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها