Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:46:53 GMT

زیرساخت‌های اقتصاد هنر در استان قزوین تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۵۷۶۶

زیرساخت‌های اقتصاد هنر در استان قزوین تقویت شود

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت:‌ زیرساخت‌های اقتصاد هنر و فعالیت اقتصاد در حوزه فرهنگی باید در استان قزوین تقویت شود و دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق این مهم باید برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی شامگاه امروز در دیدار با مدیران انجمن‌های فرهنگی و هنری زیر مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین با بیان اینکه دغدغه‌های اهالی فرهنگ و هنر سال‌هاست روی هم جمع شده، اظهار داشت: بنابراین وظیفه مدیران این است که از این دغدغه‌ها غافل نشده و بیش از گذشته به هنرمندان توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئولان باید همواره در اجتماعات هنرمندان حضور پیدا کنند، اضافه کرد: زیرساخت‌های اقتصاد هنر و فعالیت اقتصاد در حوزه فرهنگی باید در استان قزوین تقویت شود و دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق این مهم باید برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشند.

اعلایی توسعه اقتصاد هنر استان قزوین را تکلیف همه مدیران دانست و ادامه داد: باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم شرایط تولید، بازاریابی و فروش آثار هنری مردم‌پسند را برای هنرمندان مهیا کنیم که برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم به تلفیق 2 نگاه اقتصاد و هنری نیاز دارد.

قزوین در فرهنگ و هنر مزیت مطلق دارد

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود قزوین را دارای مزیت مطلق در حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت:‌ سابقه و هویت فرهنگی و هنری مزیت اصلی سرمایه‌گذاری در استان قزوین است و در مقایسه با ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی باید بیشتر به این حوزه توجه کنیم. با توجه به نقش هنر در عمق بخشیدن به فرهنگ باید در حوزه هنر تسهیلگری کرده و راه را برای فعالیت اهالی هنر هموارتر کنیم.

اعلایی از اعطای مشوق‌های اقتصادی به سرمایه‌گذاران حوزه هنر در استان قزوین خبر داد و افزود: بیشترین امتیازها را برای سرمایه‌گذاران حوزه هنر در نظر می‌گیریم و با انجام این کار هم به اقتصاد هنر و معیشت هنرمندان توجه می‌شود و هم آسیب‌های اجتماعی بین قشر فرهنگی و هنری کاهش پیدا می‌کند.

وزیر ارشاد: بازآرایی فرهنگی را در دستور کار داریموزیر ارشاد در قزوین: قانون خرید آثار هنری توسط دولت را احیا می‌کنیمامضای تفاهم نامه همکاری‌های فرهنگی، هنری میان وزارت ارشاد و استانداری قزوین

وی در ادامه اصالت و تدین را 2 خصیصه بی‌نظیر قزوینی‌ها دانست و گفت:‌ با وجود تحولات اجتماعی بسیار در طول سالیان اخیر قزوینی‌ها فرهنگ خود را دست‌نخورده نگه داشته و گوهر شرافت و نجابت خود را محفوظ نداشته‌اند که این موضوع برای بنده که قزوینی نیستم، بسیار عجیب و ویژه است و مردم قزوین هم مانند اهالی سایر استان‌ها باید قدر این گوهرها را بدانند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد استانداری قزوین بسیج هنرمندان وزارت ارشاد استانداری قزوین بسیج هنرمندان استان قزوین اقتصاد هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر چهارشنبه با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد استان قزوین در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

اعلایی در این پست خود آورده است:

کسب رتبه اول کشور در سال ۱۴۰۲، در توسعه اقتصاد دانش بنیان را به فعالین این عرصه در استان قزوین تبریک میگویم. از دانشگاهیان، نخبگان، کارآفرینان و مدیران اجرایی دخیل در کسب این موفقیت به سهم خودم سپاسگزارم.

کد خبر 6088052

دیگر خبرها

  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور