Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مانا، مدرس خیابانی مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در جمع مدیران ارشد گروه کشتیرانی با یادآوری اینکه بندر چابهار امروز به عنوان نقطه‌ای راهبردی در توسعه کشور مطرح است، افزود: بندر چابهار به عنوان فرصتی طلایی برای گروه کشتیرانی تلقی می‌شود و لازم است خطوط منظم به این بندر راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راهبرد ملی احیاء کریدور شمال- جنوب، موضوع توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی در بندر چابهار را رویکرد اصلی این گروه دانست و گفت: این اقدام بزرگ با همکاری شرکت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عملیاتی و کالا از مبدأ هند به بندر چابهار و در ادامه به روسیه و اروپا ترانزیت خواهد شد.

مدرس خیابانی این مهم را از طریق حمل و نقل ترکیبی و اتصال بندر چابهار به شبکه راه آهن اجرایی ارزیابی کرد و ادامه داد: کالا از هند وارد بندر چابهار شده، از طریق این بندر به بنادر شمالی کشور و سپس به بنادر روسیه در دریای خزر گسیل می‌شود، پس از آن در دو مسیر به سمت مسکو و سن پترزبورگ در روسیه رسیده از آنجا نیز به شمال اروپا حمل می‌شود.

وی این مسیر حمل را از منظر اقتصادی در بلند‌مدت سودآور دانست و افزود: از منظر سیاسی و توسعه روابط کشور در سطح بین‌الملل نیز این مسیر حمل و نقلی قادر به ایجاد تحولاتی مثبت است.

مدرس خیابانی اجرای پروژه یاد شده را وظیفه‌ای ملی قلمداد و خاطر نشان کرد: این کار بزرگ با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایرانی ایران کاملاً قابلیت اجرایی دارد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی در ادامه با تأکید بر اهمیت توسعه فعالیت‌های گروه کشتیرانی در بندر چابهار و کریدور شمال- جنوب، گفت: توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و نقطه تلاقی ترانزیت کالا، با نگاهی ملی در حال انجام است، بنابراین باید با باور به این مهم از هیچ اقدامی مضایقه نکنیم چرا‌که حجم قابل توجهی از کالای ترانزیتی هم اکنون از طریق کشورهای همسایه در این مسیر در حال عبور است که می‌تواند از داخل کشور و به وسیله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه زمینه‌های سرمایه‌گذاری گروه کشتیرانی در بندر چابهار فراهم است از آن جمله این گروه می تواند در بخش‌های حمل و نقل کانتینری، ایجاد دفاتر نمایندگی در نقاط تلاقی ترانزیتی شرق کشور، بدل شدن به اپراتور اول بندر شهید بهشتی، راهبری بارانداز و سوله‌های سرپوشیده، سوخت رسانی، ساخت سیلوی غلات، تعمیرات کشتی، حمل و نقل ترکیبی، شناور های رو-رو و... فعالیت نماید.

منبع: مانا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشتیرانی بندر چابهار محمدرضا مدرس خیابانی کشتیرانی ایران کریدور شمال جنوب گروه کشتیرانی ایران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گروه کشتیرانی بندر چابهار حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم

 شایسته سعید مرادزاده پس از بازدید از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار در جمع مسوولان این منطقه اظهار داشت: هدف از حضور در شهر بندری چابهار استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی و بندری برای دسترسی به بازارهای منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید تاجیکستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است که برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی به زیرساخت‌های بندری نیاز دارد.

در این نشست، قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز با تشریح ظرفیت‌های زیاد چابهار که می‌تواند پل ارتباطی کشور تاجیکستان برای دسترسی به اقیانوس هند باشد بر آمادگی این بندر برای تسهیل تجارت فعالان اقتصادی کشور تاجیکستان و همچنین واگذاری محوطه‌های پس‌کرانه به منظور سرمایه‌گذاری آن کشور تاکید کرد.

معاون فنی و عمرانی منطقه آزاد چابهار نیز ضمن معرفی پیکره‌های مختلف، از جمله پیکره‌های صنایع سبک و سنگین، لجستیکی و گردشگری گفت: منطقه آزاد چابهار از زیرساخت‌های لازم حمایت از سرمایه‌گذاران برخوردار است و هم اکنون صنایع بزرگی چون فولاد و پتروشیمی در آن در حال فعالیت هستند.

عبدالحکیم آصفی چگونگی واگذاری زمین و آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه استفاده از بسته‌های سرمایه‌گذاری منطقه را تشریح کرد.

رسول بهزادی مدیر بازرگانی منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست پس از اشاره به موقعیت جغرافیایی و موهبت‌های خدادادی چابهار و قرارگیری آن در نقطه تلاقی کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی و شاهراه ترانزیتی گفت: چابهار با توجه به مزیت‌های مدیریت هزینه و زمان به منظور ترانزیت کالا و وجود خطوط فعال کشتیرانی جذابیت لازم را برای سرمایه‌گذاران و تجار داراست و از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی در زمینه‌های تجاری، بازرگانی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

معاون وزیر حمل و نقل کشور تاجیکستان و هیأت همراه از انبارهای منطقه، سردخانه پنج هزار و ۱۰۰ تنی و پتروشیمی نگین مکران بازدید کرد.

نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران، گل محمد زاده معاون اول شرکت دولتی راه آهن تاجیکستان، سلام زاده مدیر مؤسسه دولتی حمل و نقل جاده‌ای و خدمات لجستیک، محموداُف، رئیس بخش اداره کل روابط بین‌الملل وزارت حمل و نقل این کشور در این سفر، معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان را همراهی می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب