Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@20:36:14 GMT

ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۵۹۲۸

ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟

معاون گردشگری پس از به‌روز رسانی مصوبه ستاد ملی کرونا، از لغو محدودیت سفر از کشورهای همسایه به ایران خبر داد و گفت: ممنوعیت سفر از ۱۰ کشور به ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، با همه‌گیری سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا، وزارت کشور براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، حدود دو هفته پیش، سفر از دوازده کشور بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی و چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک را به ایران برای پانزده روز ممنوع کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مرزهای زمینی به روی کشورهای همسایه بسته شده، اما مرزهای هوایی برای ورود و خروج مسافر، به غیر از آن، دوازدهکشور باز مانده بود.

به تازگی احمد وحیدی -وزیر کشور- از به‌روزرسانی مصوبات ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: محدودیت از کشورهایی که بیماری در آنجا کنترل شده، برداشته شده است و تردد از مرزهای زمینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی‌سی‌آر منفی امکان‌پذیر شده است، اما گزارش‌های جلسه امروزِ ستاد کرونا از ارزیابی مرزها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر شود.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به گزارش‌ها و ارزیابی‌های مثبت در دو هفته گذشته، گفت: در حال حاضر به غیر از هشت کشور آفریقاییِ زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، مالاوی، آفریقای جنوبی، اسواتینی، لسوتو و بوتسوانا و دو کشور اروپاییِ فرانسه و انگلیس، ورود مسافر از سایر کشورها و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، بدون مانع اعلام شده است و محدودیتی برای ورود گردشگران به جز آن دوازده کشور وجود ندارد.

او همچنین با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های مسؤولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از برداشته شدن محدودیت‌های سفر از کشورهای همسایه به ایران خبر داد و افزود: وضعیت سفر از کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت.

شالبافیان تاکید کرد: تردد از مرزهای زمینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی‌سی‌آر منفی نیز امکان‌پذیر شده است.

ستاد ملی کرونا پیش‌تر اعلام کرده بود مسافران برای ورود به ایران باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعت مانده به ورود، ارائه دهند.

منبع: ایسنا

کد خبر 548168

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گردشگری واکسن کرونا ممنوعیت سفر گردشگران خارجی کرونا امیکرون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کشورهای همسایه ستاد ملی کرونا مرزهای زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!

 به گزارش تابناک، روزگارخودرو نوشت: پیش از این، تمامی وسایل نقلیه خارجی ملزم به دریافت پلاک گذرموقت برای تردد در جاده‌های ایران بودند. این امر موجب می‌شد تا گردشگران ساعت‌ها و حتی روزها در مرزهای کشور معطل شده و انتظار کشیده تا پلاک موقت دریافت کنند.

این مصوبه جدید در پی همکاری میان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور ناجا به تصویب رسیده است. هدف اصلی از تصمیم مذکور، تسهیل ورود گردشگران خارجی به خاک کشور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان در مرزهای کشور است.

با تصمیم جدید مقامات کشوری، ورود خودروهای خارجی با پلاک بین‌المللی به خاک ایران مجاز شده است. این اقدام در راستای تسهیل حرکت گردشگران خارجی و کاهش مدت زمان توقف آنها در مرزهای کشور صورت گرفته است.

مسئولان امیدوارند این تصمیم بتواند زمینه را برای افزایش جریان گردشگری به ایران فراهم آورده و موجب رونق هرچه بیشتر این صنعت پردرآمد شود. از این پس، گردشگران خارجی می‌توانند با آسودگی بیشتری به ایران سفر کنند.

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک