Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حبیب اسدالله نژاد»   امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان کشور که در محل بوستان گفت‌وگو برگزار شد، افزود: علیرغم تلاش‌های دولت برای تخصیص یارانه به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اما این اقدام موفق نبود زیرا تولیدکنندگان تنها ۴۵ درصد نهاده خود را با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و مابقی از بازار آزاد تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: درصورت اصلاح ارزی، اگر  بتوانیم ۱.۵درصد ضریب تبدیل خوراک را کاهش داده و کیفیت خوراک را افزایش دهیم،  سالانه بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای کشور صرفه‌ جویی ارزی ایجاد می شود.

تخصیص کارت اعتباری محصولات لبنی و پروتئینی درپی اصلاح ارز ترجیحی 

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: به طور حتم دولت باید برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در پی حذف ارز ترجیحی علاوه بر یارانه نقدی، کارت‌های اعتباری هم برای خرید کالاهای اساسی ارایه دهد.

اسدالله نژاد افزود: کارت اعتباری ویژه خرید محصولات لبنی و پروتئینی در دوره اصلاح ارز ترجیحی آماده شده است.

جایگزینی ارز نیمایی بجای ارز ترجیحی رانت ایجاد می کند

«رضا سواری» نایب رییس انجمن کارنجات خوراک طیور کشور گفت: در آزادسازی نرخ ارز واردات باید با ارز آزاد صورت بگیرد زیرا تغییر نرخ ارز به ارز نیمایی می تواند رانت و فساد ایجاد کند و همان بلایی که پیشتر به خاطر ارز چندنرخی به وجود آمد دوباره تکرار خواهد شد.

وی اجرای اصلاح یارانه ارز دولتی را به نفع تولیدکنندگان دانست و افزود:‌ در صورت حذف ارز ترجیحی امکان رقابت تولیدکنندگان فراهم می‌شود و این گونه عده ای از یارانه دولتی بهره مند نخواهند شد.

۷۰ درصد ظرفیت خوراک دام کشور خالی است

نایب رییس انجمن کارنجات خوراک طیور کشور تصریح کرد: اکنون ۷۵۱ کارخانه تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان با ظرفیت اسمی بیش از ۲۲ میلیون تن در کشور وجود دارد که تنها ۸.۵ میلیون تن تولید دارند که این میزان بیانگر خالی ماندن ۷۰ درصد ظرفیت این کارخانجات است.

وی ادامه داد: در صورتی که اگر نهاده های دامی با ارز آزاد وارد کشور شود، نه تنها کارخانجات با تمام ظرفیت کار می کنند بلکه کیفیت خوراک دام نیز افزایش می‌یابد.

کارخانه های خوراک دام و طیور رتبه بندی شود

«عبدالعلی طهماسبی» رییس انجمن تولید یکپارچه گوشت و مرغ کشور گفت: برای تولید محصول سالم نیاز است که همه زنجیره تولید از جمله کارخانه‌ های تولید خوراک و همچنین تولیدکنندگان، مرغداران، کشتارگاه‌ ها رتبه‌ بندی شوند.

وی با بیان اینکه هر کسی باید جایگاه خود را در چرخه تولید کشور بداند، افزود: علاوه بر آن، استانداردهایی برای تولید تبیین شود تا کیفیت تولید افزایش یابد.  

طهماسبی با اشاره به اینکه اعتمادسازی و شفافیت در بخش تولید ضروری است، گفت: کشور ظرفیت تولید ۳.۵ میلیون تن تولید مرغ دارد و باید با برنامه‌ ریزی دقیق از بازار ۴۰۰ میلیون نفری همسایگان کشور استفاده کنیم.

رییس انجمن تولید یکپارچه گوشت و مرغ کشور همچنین صادرات را برای کشور ضروری برشمرد و اظهار داشت: طی مدتی که کشور صادرکننده گوشت مرغ بود حتی از کشور برزیل هم تقاضا داشتیم، اما به یکباره در شهریورماه از یک صادرکننده به واردکننده تبدیل شدیم که باید مورد بررسی قرار گیرد.

حدف ارز رسمی؛ ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان را منجر می شود

«افشین صدردادرس» مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک کشور با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی رقابت سالم بین تولیدکنندگان ایجاد می‌کند، گفت: افزایش بهره‌ وری تولید، کاهش هزینه‌ های خوراک دام با استفاده از تولیدات کارخانه‌ های خوراک دام از مزایای این طرح خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمان اختصاص ارز دولتی، کارخانه‌های تولید خوراک و نیز دام‌های سبک از مزایای آن برخوردار نبودند، پیشنهاد داد: پس از اصلاح ارز دولتی، سامانه بازارگاه که پیش از این مسوول توزیع نهاده دولتی را برعهده داشت، حذف شود تا همه تولیدکنندگان در یک فضای آزاد و رقابتی نهاده خود را دریافت و تولید کنند.

صدردادرس از کارخانجات خوراک دام و طیور خواست تا با تشدید کنترل کیفی و بهداشتی محصولات و مکانیزه کردن اعتماد از دست رفته را به پرورش دهندگان بازگردانند.

به گزارش ایرنا، ششمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان از روز امروز تا ۲۳ دی» اه به مدت سه روز در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۰ صبح تا ۱۸ بعدازظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.

اکنون ۷۵۶ کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان و کنسانتره درکشور فعال هستند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دفتر امور طیور ریاست سازمان دامپزشکی کشور سید جواد ساداتی نژاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ریاست سازمان دامپزشکی کشور وزارت جهاد کشاورزی ریاست سازمان دامپزشکی کشور سید جواد ساداتی نژاد طیور و آبزیان ارز ترجیحی اصلاح ارز خوراک دام حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

آیت‌الله رسول فلاحتی در ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان گیلان با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر اظهار داشت: عمده اقلام و لوازم زندگی مردمان جامعه محصول کار و تلاش کارگر است و زندگی همه‌ مردم به‌ کار و کارگر آمیخته است به همین‌خاطر باید به این بخش توجه ویژه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بوسه پیامبر(ص) بر دست کارگر تصریح کرد: همه انبیاء الهی به نوعی‌ کارگر و تولیدکننده و مولد بودند

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهش تولید افزود: تقویت و رشد تولید با تولیدِ ثروت، رفاه، آسایش روحی و روانی برای مردم، تقویت صادرات و اشتغال و رفع تنگناها همراه خواهد بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز میدان تقاضای زیادی برای تولیدات ایرانی وجود دارد که باید از این فرصت استفاده کرد تصریح کرد: اکثر کشورهای آمریکای لاتین امروز طالب تولیدات ایرانی در عرصه‌های گوناگون هستند از سوی دیگر، کشورهایی نظیر ترکیه، سوریه و عراق نیز بهترین میدان برای عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران در خدمات مهندسی و عرصه سدسازی حرف برای‌ گفتن دارد خاطرنشان کرد: با افزایش میزان تقاضا در داخل و خارج، تولیدکننده هم روحیه می‌گیرد چراکه تولیدکنندگان ما به بازارِ خوب نیاز دارند و این توان را دارند که ضمن تامین نیاز داخلی، تقاضاهای خارج را هم اقناع کنند البته هنوز واردات بعضی کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی بلای جان تولیدکنندگان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت برآورد‌ میزان نیاز داخلی در عرصه‌های مختلف عنوان‌ کرد: الان ۲۸۷ هزار هکتار شالیزار داریم اما هنوز برآورد دقیقی درباره اینکه چقدر پاسخگوی نیاز داخلی است، انجام نشده است؛ تولیدکنندگان ما هم اگر میزان نیاز داخل را بدانند و‌ از سوی مسئولان حمایت شوند، تلاش بیشتری در راستای جهش تولید خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی احیای شرکت‌ها و صنایع خرد و کلان تعطیل و نیمه‌تعطیل کشور را از اقدامات خوب دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات خانه‌نشین شدند می‌توانند به عرصه تولید بازگردند و آثار مثبت احیای این شرکت‌ها بیش از سرمایه‌گذاری‌های جدید است و با ایجاد ایمنی و امنیت و امید نیز همراه خواهد بود.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالاهای مصرفی خاطرنشان کرد: باید توازن‌ میان عرضه کالاهای مصرفی و دستمزد ایجاد شود از طرفی بخش اعظم کسانی که از تولیدات ما استفاده می‌کنند واسطه‌گران و دلالان و..‌. هستند که باید جلوگیری کرد.

وی یکی دیگر از بلاهای اجتماعی را عدم نظارت در ایجاد توازن عرضه و تقاضا دانست و بیان کرد: رهبری مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند؛ امنیت شغلی به معنای پشت میزنشینی و... نیست البته در این عرصه، کارفرما و مدیران هم قدری تقصیر دارند؛ کسانی‌که کارگر جذب می‌کنند اما ۸۹ روزه؛ معنایش چیست؟ این اقدام، نا آرامی فکری برای کارگر به‌دنبال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امنیت شغلی یعنی کارگر احساس کند کارفرما به او توجه دارد افزود: متولیان باید پای درد و دل کارگر بنشینند و‌ میزان رضایتمدی آنان از شرکتی که در حال کار هستند را جویا شوند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاکیدات رهبری درباره ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه خاطرنشان کرد:  دانش‌آموز پس از دیپلم باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم جدی گرفتن نظارت بر همه بخش‌ها، آثار منفی بی‌نظارتی را متذکر شد و بیان کرد: بعضی از مدیران از بین کسانی انتخاب شوند که فضای کارگری، تلخی و شیرینی‌ها و سختی‌های این حوزه را تجربه کرده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و پشتیبانی مدیران از سوی حاکمیت عنوان کرد: مدیر اگر دارای قدرت اراده و خلاقیت و‌ پشتیبانی از بیرون نباشد نمی‌تواند ایده‌ها و خلاقیت خود را جامه عمل بپوشاند؛ مدیر باید هدایت و‌ حمایت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • بازار لاستیک ترمز برید