Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری مهر، فرهاد آذرین‌فر با بیان اینکه چادرملو در تلاش برای استفاده حداکثری ازظرفیت ساخت داخل تجهیزات و قطعات یدکیِ مصرفی در مجتمع هایِ معدنی و صنعتی خود است، اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر هزار و ۴۴۶ قلم قطعات و لوازم مصرفی جدید در بخش‌های استخراج، کارخانه فرآوری، گندله سازی، احیاء مستقیم و فولادسازی، ساخت داخل شده و تا پایان سال ۱۳۹۹ در مجموع ۲۸ هزار قلم قطعات و لوازم یدکی، از منابعِ داخلی تأمین و جایگزینِ قطعاتِ مشابه ساختِ خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: تنها در سال گذشته ۱۹ میلیون یورو از محل استفاده از قطعات داخلی صرفه جویی ارزی حاصل شده که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ که میزان صرفه جویی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو بود، حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو افزایش داشته است.

آذرین‌فر همچنین با اشاره به طرح ها و برنامه های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی چادرملو افزود: با هدف کاهش مصارف و هزینه های تولید، افزایش بهره وری، بهینه سازی و کاهشِ مصرف انرژی، استفاده از فن آوری‌های جدید، انجام اصلاحات در خطوط تولید و بومی سازی و ساخت داخل قطعات صنعتی و ماشین آلات طرح ها و پروژه های تحقیقاتی متعددی در حال اجراست یه نحوی که تا پایان سال گذشته ۷۷ پروژه تحقیقاتی و پژوهشی انجام شده و خاتمه یافته که اثرات آن در بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، افزایش تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله، کمک به کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش زمان توقفات و هزینه های تعمیرات، بومی سازی و ساخت داخل به خوبی مشهود است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در سال جاری نیز ۲۵ پروژه پژوهشی و تحقیقاتی در مجتمع معدنی و ۳۴ پروژه در مجتمع صنعتی شامل ۱۴ پروژه در گندله سازی، ۱۳ پروژه در فولاد سازی و هفت پروژه در احیاء مستقیم به مرحله اجرا درآمده است.

آذرین‌فر ادامه داد: علاوه بر آن، نخستین جشنواره ایده های برتر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با هدف توجه به خلاقیت و ایده پردازی کارکنان و ایجاد زمینه مناسب در راستای رشد و شکوفایی استعدادها، ترغیب کارکنان و کارگران به مشارکت در رشد و بالندگی شرکت، افزایش بهره وری، بهبود فرآیند تولید و کاهش هزینه‌ها، کاهش مصرف انرژی و داخلی سازی قطعات صنعتی و ماشین آلات معدنی برگزار شد و استقبال قابل توجهی نیز از این جشنواره به عمل آمد به طوری که ۹۴۶ ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی در ۱۱ کارگروه ارزیابی، ۴۸۳ ایده به مرحله داوری راه یافتند و در نهایت ۱۳ ایده برتر در مراسم پایانی این جشنواره معرفی شدند.

آذرین‌فر تصریح کرد: در عین حال از توانمندی مراکز علمی و پژوهشی، نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان غافل نبودیم بر این اساس اقدام به تاسیس مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه چادرملو در برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران کردیم همچنین تاکنون تفاهم نامه‌هایی با مراکز علمی و آزمایشگاهی شامل دانشگاه های یزد، اردکان، میبد و پیام نور یزد با هدف پیوند زدن و ارتباط مستقیم تجربیات نخبگان صنعتی با ظرفیت‌های علمی و نخبگان دانشگاهی منعقد شده است.

معاون مالی و سرمایه انسانی چادرملو افزود: در سال گذشته دوره های آموزشی کارکنان امانی و پیمانکاران، به تعداد ۲ هزار و ۷۱۰ نفر به میزان ۲۸ هزار و ۶۱۵ نفر ساعت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و برنامه های آموزشی برای کارکنان به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا شد.

آذرین‌فر ادامه داد: در تداوم برنامه های ارتباط صنعت با دانشگاه نیز دوره های کارآموزی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، در گرایش‌های معدن، استخراج، فرآوری، مهندسی صنایع و شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالوژی در مجتمع‌های معدنی و صنعتی به تعداد ۲۶ نفر و به میزان ۵ هزار و ۸۸۳ نفر ساعت برگزار شده است.

کد خبر 5397619

منبع: مهر

کلیدواژه: مجتمع معدنی چادرملو یزد بازرگانی استانها ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه کرمانشاه قاسم سلیمانی آمار کرونا گرگان آلودگی هوا عکس استانها ایلام سانحه تصادف شیوع کرونا واکسن کرونا خسارات سیلاب سال گذشته ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر تولید مودم نسل ششم در داخل کشور نوشت:

«هفته پیش دقیقاً همین‌کار را کردیم در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید داخل، با تفاهم با تولیدکنندگان عزیز داخلی و اپراتور‌ها قرار شد ۴۰ درصد نیاز اپراتور، در تأمین مودم پروژه فیبر نوری، از داخل تأمین شود البته به شرطی که تا ۶ ماه آینده محصولی با کیفیت مناسب تولید شود.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • دستگیری سارق محتویات خودرو در خرم آباد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا