Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خدیجه معصومی روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهاباد افزود: یکی از منابع احداث کتابخانه های عمومی و تجهیز و توسعه آنها از محل سهم نیم درصد درآمدهای شهرداری محقق شده و نیاز است در این ارتباط همکاری بیشتری از طرف شهرداری با نهاد کتابخانه های عمومی بوجود آید.

وی ادامه داد: اعتبارات نهادهای کتابخانه ها به کتابخانه های عمومی اختصاص یافته و در صورت افزایش تعداد آنها در سطح شهرستان های مختلف امکان جذب اعتبارات بیشتری فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات لازم در توسعه فضای های مطالعه در استان اظهار داشت: احداث و راه اندازی های کتابخانه های عمومی در تمام شهرهای استان در دستور کار قرار دارد و باید در آینده نزدیک کل شهرهای استان حداقل یک کتابخانه عمومی داشته باشد.

معصومی، ضمن قدردانی از تلاش های انجمن حامی و خیران در امر توسعه فضای کتابخانه و ترویج فرهنگ مطالعه اظهار داشت: زمین و اماکن بدون استفاده و مناسب برای راه اندازی کتابخانه ها در مناطق مختلف با عقد قراردادهای بالای ۱۵ سال نیز در دستور کار نهاد کتابخانه های عمومی قرار دارد.

حامیان و خیران حوزه کتابخوانی، جهادگران فرهنگی هستند

امام جمعه مهاباد هم در این جلسه گفت: حامیان و خیران حوزه توسعه و ترویج کتابخوانی، جهادگران فرهنگی هستند که تنها در راه رضایت خداوند و بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می کنند.

ماموستا عبدالسلام امامی مطالعه و کتابخوانی را یکی از نیازهای جهان پر از خشونت امروز دانست و افزود: فضا و زیرساخت های مناسبی در مساجد سطح روستاها بدون استفاده مانده که می تواند به کتابخانه اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت کشورهای توسعه یافته در سایه فرهنگ مطالعه و علم آموزی بدست آمده است، گفت: بخشی از پرداخت زکات را نیز می توان در قالب کمک به امر توسعه فرهنگی به احداث و تجهیز کتابخانه اختصاص داد.

همه روستاهای بالای هزار و ۵۰۰ نفر برای احداث حداقل یک کتابخانه شناسایی می شود

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه اظهار داشت: همه روستاهای بالای هزار و ۵۰۰ نفر برای احداث حداقل یک کتابخانه شناسایی و با کمک انجمن حامی و خیران، فضای کتابخانه در آنها راه اندازی می شود.

عارف خدرلو بیان کرد: برای مناطق روستایی بخش خلیفان که اغلب دارای جمعیت کمتر از ۴۰۰ نفر هستند باید یک کتابخانه سیار در نظر گرفته شود که به صورت دوره ای در بین روستاهای علاقه مند جا به جا شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر بحث توسعه فضا و زیرساخت کتابخانه ها، ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه نیز از طریق کتابدارها باید در دستور کار قرار گیرد تا اهمیت توجه به مطالعه و فراگیری در بین اهالی شهر و روستاها تبیین شود.

به گزارش ایرنا، ۷۱ کتابخانه عمومی نهادی، ۳۴ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در آذربایجان‌غربی وجود دارد؛ یک‌ میلیون و ۴۲۴ هزار جلد کتاب نیز در مخزن کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم‌افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کند.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتابخوانی سرانه مطالعه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی نهاد كتابخانه های عمومی کشور مهاباد آذربایجان غربی نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتابخوانی سرانه مطالعه کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی یک کتابخانه کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی