Web Analytics Made Easy - Statcounter

"جبهه مقاومت ملی افغانستان" به رهبری احمد مسعود در یک اعلامیه رسمی گفته است که دیدار هیأتی از اعضای آن با طالبان به درخواست دولت ایران و طالبان "برای حل مشکل کشور از راه مصالحه و مذاکره" صورت گرفت.

به گزارش بی بی سی، در این اعلامیه آمده است که "جبهه مقاومت ملی" در این دیدار بر اهداف خود از جمله "تشکیل حکومت واقعی اسلامی و همه‌شمول در نتیجه اراده مردم افغانستان" تاکید داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نمایندگان طالبان "بر ادامه وضع موجود" تاکید کردند.

روز گذشته انتشار خبر دیدار محمد اسماعیل خان، از رهبران جهادی و احمد مسعود با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در تهران دیدار واکنش‌های زیادی در پی داشت.

متقی به خبرنگاران با تایید این دیدار اضافه کرد: "...از آنها خواستیم که به کشورشان برگردند، هیچ کس به آنها کاری نخواهد داشت و مشکلی امنیتی برای آنها ایجاد نخواهیم کرد." وزیر خارجه طالبان، پس از برگشت از تهران در کابل از دیدار در تهران ابراز رضایت کرد

حسام‌الدین، شمس والی پیشین بادغیس و از نزدیکان محمد اسماعیل خان، که در گفتگو ها با طالبان حضور داشت، گفت که دست کم سه جلسه با طالبان برگزار کردند که در دو جلسه نماینده دولت ایران هم حضور داشته است.

اما در اعلامیه تازه جبهه مقاومت ملی افغانستان آمده که نشست با طالبان هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

در این اعلامیه آمده است: "عدالت اجتماعی، نوع نظام٬ حقوق شهروندی، آزادی بیان، حقوق و نقش واقعی بانوان، انتخابات و حق تعیین سرنوشت مردم افغانستان توسط خودشان از جمله اهداف و موضوعاتی بود که در آن نشست از سوی هیأت جبهه مقاومت ملی به عنوان حق مردم افغانستان یاد گردید."

جبهه مقاومت گفته در پی بی‌نتیجه ماندن این نشست طالبان "بار دیگر ثابت کردند که به هیچ صورت حاضر به پذیرش اصول و ارزش‌های شهروندی، تقسیم عادلانه‌ی قدرت میان همه اقوام و اقشار جامعه، و تشکیل حکومت فراگیر بر آمده از آراء و اراده مردم افغانستان نیستند."

مقام‌های طالبان همواره تاکید کرده‌اند که دولت آن‌ها فراگیر است و در تلاش گماشتن افراد بیشتر از گروه‌های دیگر هم هستند اما "هر دولتی تعریف خود را از فراگیر بودن دارد".

وزیر خارجه طالبان حدود دو ماه قبل در سخنرانی خود در انستیتوی مطالعات استراتژیک در اسلام آباد گفته بود "جامعه بین المللی از ما می‌خواهد که یک دولت فراگیر بسازیم، کابینه فعلی ما این الزام را برآورده کرده، ما نمایندگانی از همه قومیت‌ها داریم."

منبع: فرارو

کلیدواژه: احمد مسعود وزیر خارجه طالبان جبهه مقاومت ملی افغانستان طالبان وزیر خارجه طالبان جبهه مقاومت ملی مردم افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با پرونده زمین‌های ازگل و کاظم صدیقی گفت: پس از اظهارات حاج آقای صدیقی در خصوص باغ ازگل پرونده قضایی تشکیل شد و افرادی احضار شدند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تسنیم، وی افزود: استعلامات لازم از مراجع ذیربط از جمله از سازمان ثبت و شهرداری انجام شد و اظهارات سردفتری که انتقال زمین در دفتر او صورت گرفت اخذ شده و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده ور در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است.

دیگر خبرها

  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان