Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدکاظم تقوی سه شنبه شب در نشست کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با قدردانی از دغدغه بخش خصوصی برای کمک به ارتقای فرهنگ ترافیکی شهر مشهد و توجه به موضوع مهم مسئولیت اجتماعی، عنوان کرد: فرهنگ عمومی و کلی رانندگی در مشهد نظر به گردشگرپذیر بودن این شهر، با آسیب‌هایی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ورود و اثرگذاری خرده فرهنگ ها را می توان یکی از عوامل این بحث در نگاه کلان دانست و باید در این حوزه چاره جویی موثر با کمک آحاد جامعه صورت بگیرد.

سردار تقوی با تاکید بر اینکه برخورد قانونی باید آخرین ابزار باشد و ما در این حوزه هم نیازمند قانونگذاری های جدید و هم ورود جدی به عرصه فرهنگسازی هستیم، ادامه داد: وحدت اندیشه و عزم مشترک برای پیش بینی مشکلات آینده از جانب تمام ذی نفعان و مسئولان امور شهری، ضامن موفقیت پلیس است.

سردار تقوی اظهار داشت: نیروی انتظامی همواره تعامل و همکاری خوبی با شورای شهر مشهد برای رفع موانع و تسهیل امور داشته است و اکنون نیز نیازمند همکاری و حمایت مردم و دولت است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: امروز یک نگاه اجتماع محور در نیروی انتظامی استان وجود دارد و تلاش ما بر مشارکت جویی از همه ارکان اجتماعی دارای ظرفیت برای مقابله با مشکلات و معضلات جامعه است.

رییس کمیسیون اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در خصوص اهداف برگزاری این نشست گفت: شماری از چالش های امروز، میراث بی تدبیری ها و سوء مدیریت های نسل های گذشته است که گریبانگیر نسل امروز و آینده شده است.

محسن شرکا افزود: باور داریم که باید این سرزمین را بهتر از آنچه که از پدرانمان تحویل گرفتیم، به نسل های بعدی تحویل دهیم. به همین استناد هم بر اصلاح رفتارهای اجتماعی و ارتقای فرهنگ هم‌زیستی تاکید داریم.

وی ورود اتاق بازرگانی به بعضی مسائل و معضلات نظیر «ترافیک» را برگرفته از دغدغه و رسالت بخش خصوصی در موضوع ایفای مسئولیت های اجتماعی خود دانست و ادامه داد: امیدواریم با هم‌اندیشی و درک مشترک از شرایط کنونی جامعه و همگرایی بیشتر ارکان مسئول و ذینفع، به نتایج خوبی از این جلسات دست پیدا کنیم.

شرکا یادآور شد: فعالان اقتصادی به عنوان یکی از اقشار این جامعه، آمادگی دارند تا نیروی انتظامی را در ایفای وظایفش برای برقراری نظم، امنیت و اعمال قانون یاری کنند.

نایب رییس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی نیز در همین خصوص بیان کرد: رفتارهای ترافیکی یک جامعه، انعکاسی از فرهنگ مردمان آن است و بازتابی هم از نحوه اعمال قانون به شمار می آید.

مهران دانشور ادامه داد: طبیعتا تحقق هر برنامه و طرح، مبتنی بر رویکردهای فرهنگی باید ابتدا در ابعاد خرد پیاده و سپس به سطح کلان جامعه تعمیم پیدا کند.

رییس شورای پنجم شهر مشهد نیز در این نشست بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در شهر مشهد، تمرکز حرفه های پُرمراجعه در یک منطقه شهری است که عمدتا بار ترافیکی ایجاد می کند.

محمدرضا حیدری افزود: اگر این حرفه ها به یک منطقه وسیع منتقل شوند که مستعد داشتن پارکینگ های مناسب است، می توان یکی از عوامل شکل گیری این معضل را حل نمود. این بحث نیازمند مشارکت دستگاه های متعدد و همراهی بخش های مختلف اجتماعی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد تراکم مطب های پزشکان در خیابان های فرعی و باریک منطقه احمدآباد مشهد هستیم که به ایجاد یک بار سنگین ترافیکی مستمر در این محدوده منجر شده و معضلاتی را برای شهر و مردمان آن ایجاد کرده است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی مشهد نیروی انتظامی خراسان رضوی ریاست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد نیروی انتظامی خراسان رضوی مشهد نیروی انتظامی خراسان رضوی نیروی انتظامی اتاق بازرگانی خراسان رضوی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد.

سید فرهاد ناصری‌نیا امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در دیدار با معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کارگر، نیروهای انتظامی را یاوران صدیق نظام و انقلاب دانست و افزود: امنیت و آرامش امروز مدیون تلاش‌های همه نیروهای نظامی و انتظامی در کشور است.

وی ادامه داد: اقدامات ارزشمند و فعالیت‌های صادقانه و ثمربخش نیروی انتظامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و کنترل بلای خانمان‌سوز اعتیاد قابل تجلیل و تقدیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان وجود امنیت در استان را موجب رونق کسب و کار و حضور سرمایه‌گذاران دانست و گفت: احساس امنیت در استان می‌تواند زمینه حضور سرمایه‌گذار را فراهم کند و پایداری واحدهای اقتصادی را در پی دارد.

وی بیان کرد: بخش بزرگی از آرامش امروز در کشور، مدیون از خود گذشتگی‌ها و تلاش‌های بی‌منت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

در این دیدار، سرهنگ علی گلالی، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان از تلاش‌های مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان قدردانی کرد و گفت: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند. این قشر، امنیت اقتصادی را برای کشور و استان فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری‌های این اداره کل با معاونت اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افزود: پلیس آمادگی خود را برای ارتقای سطح دانش کارگران و خانواده‌های آن‌ها در همه حوزه‌های مرتبط اعلام می‌کند و کارشناسان ما آماده ارائه آموزش‌های لازم به جامعه کار و تولید با هماهنگی این اداره کل هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا