Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@19:22:42 GMT

چرا قاتل یزدی اعدام نشد؟ / زندگی 5 ساله با چوبه دار

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۶۹۱۱

چرا قاتل یزدی اعدام نشد؟ / زندگی 5 ساله با چوبه دار

 محمدرضا حداد گفت: ۵ سال پیش در یکی از شهرستان‌های استان در پی بروز اختلاف و مشاجره بین یک زن و شوهر که موجب درگیری و نزاع شد، متاسفانه زن توسط همسرش به قتل رسید.

به گزارش رکنا، وی افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، نهایتاً رای بر محکومیت متهم به قصاص نفس، در یکی از شعب دادگاه‌های کیفری یک استان یزد صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجات قاتل از چوبه دار پس از گذشت ۵ سال

این مقام قضایی با اشاره به تلاش برای اصلاح ذات البین در این پرونده، اظهار داشت: با همت اعضا و کارکنان شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف شهرستان یزد ویژه زندانیان و مشارکت صلح یاران، سرانجام محکوم این پرونده پس از گذشت ۵ سال از مجازات قصاص با چوبه دار رهایی یافت.

حداد، قصاص را حق اولیای دم ذکر کرد و گفت:، اما شیرینی عفو و گذشت و معامله با خدا است که انسان از حق مسلم و قانونی خود می‌گذرد و حیات دوباره‌ای به یک انسان می‌بخشد.

وی تصریح کرد: با گذشت از قصاص، امید به زندگی و جانی دوباره به یک محکوم به اعدام بخشیده می‌شود، اولیای دم نیز مشمول دعای خیر زندانی و خانواده او قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون هفت پرونده از پرونده‌های محکومان به قصاص نفس، با همت اعضاء و کارکنان افتخاری به سازش قطعی منتهی شده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا درگیری و نزاع قتل نجات قاتل چوبه دار اخبار حوادث قاتل چوبه دار گذشت استان یزد سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت تست روانشناسی در تصویر فال بازار آزاد گلشیفته فراهانی مهناز افشار اینستاگرام بهنوش طباطبایی اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا پورخاقان بعد از ظهر شنبه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به جایگاه مهم نیروهای مسلح در کسب مقام امنیت در کشور ادامه داد: حفظ و حراست از سلامت و امنیت این نیروهای مهم در نقش آفرینی‌های کشور مؤثر است.

پور خاقان بیان کرد: سازمان قضائی نیز موظف است ضمن حفظ، صیانت و حراست از این نیروها مانع از انحراف و ناخالصی در این نیروهای مهم شود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما نسبت به سایر نیروهای مسلح در دنیا از جرایم پایین برخوردار هستند تاکید کرد: همین نرخ پایین هم برای ما زیاد است و تمام تلاش ما این است که پیشگیری از وقوع جرم داشته باشیم.

کد خبر 6090375

دیگر خبرها

  • «بازی باطل معاندین» با حکم توماج صالحی؛ هیاهو بر سر هیچ
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد