Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان با موضوع تعیین کف قیمت فروش بلیت هواپیما موافق نیست و به عنوان مرجع نظارتی بخش هوانوردی، به موضوع رقابت ناسالم در صنعت هوایی ورود خواهیم کرد. میراکبر رضوی اظهار داشت: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ شورای‌عالی هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اجازه داد نرخ سقف بلیت‌های خود را ۱۰ درصد بالا ببرند و در همان جلسه در خصوص کف نرخ‌ها هم بحث و مقرر شد با هدف افزایش رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی و ایجاد فرصت برای بهره مندی مسافران از بلیت‌های ارزان این امر محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۲۵ آبان امسال هم شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند از ابتدای آذر نرخ بلیت‌های خود را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند که این امر هم محقق شد و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ناظر این بخش با هرگونه تعیین کف قیمتی مخالف است مگر اینکه چنین امری کیفیت یا ایمنی پرواز و مسافران را به خطر بیاندازد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ما قیمت‌گذاری کف را تایید نکرده‌ایم، اما برخی چارتر کننده‌ها به این امر تاکید داشتند و برخی رسانه‌ها هم بی انصافی کردند، اما همچنان تاکید داریم که اولویت ما مردم هستند و هر کدام از این موضوعات که امنیت آن‌ها را به خطر بیاندازد ما را ناچار به برخورد با شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین ها) یا چارتر کننده‌ها می‌کند.

‌رضوی این را هم گفت که به استناد ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری، وظیفه برخورد با مخاطرات هوایی، ایمنی پرواز‌ها و رقابت مضره در این بخش بر عهده سازمان هواپیمایی است و اگر کاهش نرخ در مسیر‌های پروازی، به صورت غیر متعارف و با هدف اخلال در رقابت تشخیص داده شود سازمان هواپیمایی بر اساس وظیفه ذاتی خود به موضوع ورود می‌کند.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بلیت هواپیما بلیت چارتری بلیت سینما بلیت شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک شهر یکی از مالکان جدید باشگاه پرسپولیس قصد داشت برای اولین حرکت برای حمایت از سرخپوشان بلیت های بازی پرسپولیس و سپاهان را خریداری کند و در نهایت هواداران با پرداخت دو هزار تومان بلیت ها را تهیه کنند و ما التفاوت رقم بلیت را بانک شهر بپردازد اما با این درخواست باشگاه پرسپولیس مخالفت کرد.

پیش از این هم سازمان لیگ اعلام کرده بود هیچ باشگاهی از این پس حق ندارد بلیت بازی های تیمش را خریداری کند. البته پرسپولیس مدعی است که قصد رایگان کردن بلیت را نداشته اما با این حال باز هم سازمان لیگ با این خواسته موافقت نکرده است.

بازی پرسپولیس و سپاهان از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران