Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی مدعی شد که برنامه موشکی کره شمالی غیر قانونی است.

به گزارش ایرنا از تارنمای "فرماندهی هند و اقیانوسیه آمریکا"، در بیانیه این مرکز آمده است: ما از پرتاب موشک بالستیک (توسط کره شمالی) با خبر هستیم و مشغول مشورت نزدیک با متحدان و شرکای خود در این خصوص می‌باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه ادعا شده است که " این آزمایش موشکی نشان دهنده تاثیر بی‌ثبات کننده برنامه تسلیحاتی غیر قانونی کره شمالی است.

مرکز فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش آمریکا با اشاره به اینکه آخرین آزمایش موشکی کره شمالی تهدیدی فوری برای کارکنان آمریکایی، کشور آمریکا و متحدان آن نداشته است اعلام کرد که آمریکا تعهدی آهنین برای دفاع از کره جنوبی و ژاپن دارد.

به گزارش ایرنا، گارد ساحلی ژاپن بامداد سه شنبه گزارش داد که کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

به گزارش روزنامه گاردین، ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد، کره شمالی بامداد سه شنبه یک پرتابه ناشناس به سمت سواحل شرقی شلیک کرده است.

این پرتاب در حالی انجام می‌شود که کره شمالی در هفته گذشته یک «موشک مافوق صوت» شلیک کرد که با موفقیت به هدف اصابت کرد.

خبرگزاری دولتی "کی سی ان ای" کره شمالی هفته گذشته گزارش داد: در آزمایش موشکی روز چهارشنبه، یک موشک مافوق صوت پس از ۷۰۰ کیلومتر پرواز بدون خطا به هدف برخورد کرد.

کره شمالی که اولین بار در ماه سپتامبر (مهر) سال گذشته میلادی موشک مافوق صوت آزمایش کرد، به جمع کشورهای پیوست که مشغول توسعه این تکنولوژی موشکی هستند.

خبرگزاری کره شمالی افزود: این موشک همچنین توانایی خود در ترکیب "پرواز چند مرحله‌ای بدون نیروی موتور و مانور عرضی قوی" را نشان داد.

قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد همه آزمایش‌های موشکی بالستیک توسط کره شمالی را ممنوع کرده و تحریم‌هایی را در مورد این برنامه‌ها اعمال کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موشکی کره شمالی آزمایش موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین از موج دوم حمله موشکی از جنوب لبنان به سمت الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک ۵۰ موشک در موج دوم حملات سنگین موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین در الجلیل علیا خبر دادند.

این حملات به دنبال ارتکاب جنایت رژیم صهیونیستی در میس الجبل در جنوب لبنان انجام می شود که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت.

کد خبر 6097447

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه