Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی افزود آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به شدت نگران تأثیر درگیری‌های اتیوپی بر غیرنظامیان این کشور است.

سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که فوری انتقال آزاد و پایدار فعالان و کمک‌های بشردوستانه به منطقه تیگرای از جمله تجهیزات پزشکی برای درمان غیرنظامیان مجروح در حملات اخیر را تسهیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار توقف فوری درگیری ها، از جمله حملات هوایی شده و از همه طرف‌ها می‌خواهد به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه به منظور تسهیل دسترسی بشردوستانه و تضمین حفاظت از غیرنظامیان، شامل فعالان در امور بشردوستانه، پایبند باشند.

حمله پهپادی عصر دوشنبه در شهر "مای سبری" واقع در ایالت تیگرای در کشور اتیوپی باعث کشته شدن ۱۷ کارگر شد که مشغول کار در یک آسیاب بودند.

به گزارش ایرنا، حدود سه هفته پس از اعلام عقب‌نشینی «جبهه آزادیبخش خلق تیگرای» از دو استان همجوار در شمال اتیوپی به منظور نشان دادن حسن نیت به منظور پایان دادن به بحران، رسانه‌ها خبر دادند که در حمله هوایی ارتش اتیوپی به تیگرای ۵۶ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

از یک سال پیش جنگ میان واحد‌های نظامی جبهه آزادی‌بخش خلق (TPLF) منطقه تیگرای و واحد‌های دولت مرکزی "ابی احمد"، نخست‌وزیر اتیوپی در جریان است.

به تازگی، دولت آمریکا کشور‌های اتیوپی، مالی و گینه را به دلیل تغییر غیرقانونی حکومت و بی‌توجهی به وضعیت حقوق بشر از توافق تجاری خود با کشور‌های آفریقایی خارج کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل به تازگی گزارش کرده که حملات هوایی در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۴ دسامبر در شهر‌های «الاماتا»، «کوریم»، «مایشو»، «میکونی» و «میلازات» در جنوب تیگرای علاوه بر خسارت شدید باعث کشته شدن ده‌ها غیر نظامی در منطقه تیگرای اتیوپی شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس سازمان ملل اتیوپی حملات هوایی مذاکرات وین بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح

سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت، این حمله رژیم صهیونیستی ضربه محکمی به تمام تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه خواهد بود که عمدتاً از نوار غزه مدیریت می‌شود.

به نقل از خبرگزاری یمنی «سبا»، این مقام سازمان ملل افزود عملیات انتقال کمک‌ها شامل کلینیک‌های پزشکی و مراکز توزیع غذا از جمله مراکز مراقبت از کودکانی است که از سوء تغذیه رنج می‌برند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده حمله زمینی به شهر رفح فلسطین را عملیاتی می‌کند؛ جایی که حدود یک میلیون آواره در آن پناه گرفته و در پناهگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت جمع شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)