Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اسکی گفت: یک اسکی باز حرفه‌ای باید حداقل از 365 روز سال، 200 روز اسکی انجام دهد ولی ما در کشورمان در بهترین حالت 90 روز می‌توانیم در چنین شرایطی باشیم.

صادق کلهر، کارشناس اسکی، درباره آخرین شرایط تیم ملی برای شرکت در المپیک زمستانی 2022 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: وضعیت تیم بد نیست، در واقع هنوز اسکی بازان در حال انجام مسابقات انتخابی هستند که فکر می‌کنم 26 دی اسامی نهایی برای حضور در این رویداد از سوی فدراسیون اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادوار گذشته در دو رشته آلپاین و صحرانوردی دو نماینده داشتیم اما این دوره در صحرانوردی بانوان حذف شدند و در بخش آلپاین یک نماینده آقا و یک نماینده خانم خواهیم داشت. المپیک رویداد بزرگی است و صرفا برای این که حضور داشته باشیم هستیم وگرنه بحث نتیجه گیری اصلا مطرح نیست.

وی با اشاره به مسابقات اخیر ترکیه گفت: نمایندگان ایران اخیرا در مسابقات بین‌المللی ترکیه شرکت کردند که نتایج خوبی حاصل شد. البته این موضوع را هم در نظر بگیریم که در این مسابقات فقط چند تن از ورزشکاران کشورمان و تعدادی هم از اسکی بازان ترکیه بودند و بنابراین از نظر فنی مسابقات سطح خیلی بالایی نداشته اشت.

کلهر درباره مشکلات ورزشکاران این رشته توضیح داد: در ایران برخلاف سابقه زیاد فصل کوتاهی داریم. یک اسکی باز حرفه ای باید حداقل از 365 روز در سال 200 روز را اسکی انجام دهد ولی ما در کشورمان در بهترین حالت 90 روز می توانیم در چنین شرایطی باشیم. در کنار این مشکلات اقتصادی هم فشار زیادی را به ورزشکاران وارد می کند چرا که هر اسکی باز در طول یک سال حداقل نیاز به 80 هزار یورو منابع مالی لازم دارد که واقعا در توان همه نیست.

وی افزود: اکثر قهرمانان اسکی ما به دلیل نزدیک بودن به اسکی در روستاها زندگی می‌کنند و شاید حقوقی بیشتر از 5 میلیون در ماه را هم نداشته باشند. حالا همین قهرمان برای تامین یک ست ورزشی مخصوص اسکی باید نزدیک به 70 میلیون تومان هزینه کند این در حالی است که تا همین چند سال پیش این هزینه خیلی کمتر از این رقم بود. بنابراین یک خانواده روستایی نمی‌تواند مخارج یک قهرمان را تامین کند و به همین راحتی روز به روز این ورزشکاران از عرصه قهرمانی کم می شوند و این دردناک است. نیاز به حمایت داریم چون بودجه فدراسیون هم کفاف کارمندان خود را به سختی می‌دهد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسکی تیم ملی المپیک زمستانی برنا اسکی المپیک ترکیه ایران ترکیه مشکلات ایران مشکلات اقتصادی منابع مالی خانواده بودجه صادق کلهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشپز‌های فرانسوی در خدمت ورزشکاران المپیک!

آشپز‌های فرانسوی در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۵۰۰ دستور غذایی ویژه برای بیش از ۱۵ هزار ورزشکار از ۲۰۰ کشور مستقر در دهکده المپیک آماده کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، شرکت خدمات غذایی و آشپزخانه‌ای «سودکسو لایو» فرانسه که به عنوان ناظر پخت و پز غذا برای ورزشکاران دهکده المپیک و ۱۴ ورزشگاه میزبان بازی‌های تابستانی انتخاب شده است، در مجموع ۵۰۰ دستور غذایی ویژه برای ورزشکاران تهیه کرده است.

انتظار می‌رود که در جریان بازی‌ها روزانه حدود ۴۰ هزار پرس غذا برای بیش از ۱۵ هزار ورزشکار سرو شود. همچنین گردشگران نیز می‌توانند از برخی از «اسنک»‌های ویژه که در ورزشگاه‌ها توزیع می‌شود، لذت ببرند.

این غذا‌ها قرار است در رستورانی که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ ورزشکار را در دهکده بازی‌ها در دل خود جای خواهد داد، سرو شود؛ رستورانی که احتمالا «بزرگ‌ترین رستوران جهان» لقب بگیرد.

آماندین شانیو، سرآشپز برجسته فرانسوی که اخیرا از یکی از دستور‌های غذایی مخصوص خودش برپایه «کروسان» (نان صبحانه فرانسوی) رونمایی کرده است، گفت: در طول بازی‌ها، هر روز یکی از آشپز‌های مطرح شامل برخی از آشپز‌های ستاره‌دار در کتاب مشهور راهنمای رستوران و هتل «میشلن»، در حضور ورزشکاران در دهکده المپیک آشپزی خواهد کرد. در نتیجه ورزشکاران می‌توانند درباره سفره و البته فرهنگ فرانسوی اطلاعات ملموسی به دست آورند.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. قرار است این بازی‌ها ۲۶ جولای در مراسمی پر زرق و برق، روی رود سِن با رژه ورزشکاران سوار بر قایق و در حضور هزاران تماشاگر حاضر در حاشیه رود به طور رسمی افتتاح شود.

دیگر خبرها

  • آشپز‌های فرانسوی در خدمت ورزشکاران المپیک!
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • درخشش ورزشکاران استان کرمان با ۳ قهرمانی لیگ برتر
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم