Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@04:26:16 GMT

سرماخوردگی به مقابله با کووید ۱۹ کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۷۶۶۴

سرماخوردگی به مقابله با کووید ۱۹ کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «ریا کوندو»، سرپرست تیم تحقیق از کالج امپریال لندن، می‌گوید: «قرار گرفتن در معرض کروناویروس همیشه منجر به عفونت نمی‌شود، و ما مشتاق به فهمیدن دلیل آن بودیم. ما دریافتیم که میزان بالایی از سلول‌های T از قبل موجود که توسط بدن هنگام آلوده شدن به سایر کروناویروس‌های انسانی مانند سرماخوردگی ایجاد می‌شوند، می‌توانند در برابر عفونت کووید ۱۹ نقش حفاظتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه افزود: «در حالی که این یک کشف مهم است، اما تنها یک نوع محافظت است، و من تأکید می‌کنم که هیچ‌کس نباید فقط به آن تکیه کند. در عوض، بهترین راه برای محافظت از خود در برابر کووید ۱۹، واکسیناسیون کامل، از جمله دریافت دوز تقویت کننده، است.»

این مطالعه در سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد، زمانی که بسیاری از افراد نه به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند و نه واکسینه شده بودند، و شامل ۵۲ نفر در بریتانیا بود که با فردی که آلوده به کروناویروس بود و در معرض آن قرار گرفته بود زندگی می‌کردند. شرکت کنندگان پس از قرار گرفتن در معرض این افراد آزمایش PCR را انجام دادند. مجدداً چهار تا هفت روز بعد هم این تست را انجام دادند.

نمونه‌های خون آنها بین یک تا شش روز پس از قرار گرفتن آنها گرفته شد تا محققان بتوانند سطح سلول‌های T از قبل موجود را که از عفونت‌های سرماخوردگی قبلی وجود داشتند را بررسی کنند.

تیم تحقیقاتی میزان بسیار بالاتری از این سلول‌های T را در ۲۶ نفری که مبتلا نشدند، در مقایسه با ۲۶ نفری که آلوده شدند، پیدا کردند.

برای محافظت در برابر عفونت کروناویروس، سلول‌های T پروتئین‌های داخلی ویروس را، به جای پروتئین سنبله روی سطح ویروس که به اتصال آن به سلول‌های انسانی کمک می‌کند، هدف قرار می‌دهند.

به گفته محققان، «مطالعه ما روشن‌ترین شواهدی را ارائه می‌کند که تا به امروز نشان می‌دهد سلول‌های T ناشی از کروناویروس‌های سرماخوردگی نقش محافظتی در برابر عفونت کووید ۱۹ ایفا می‌کنند.»

کد خبر 5397691

منبع: مهر

کلیدواژه: سرماخوردگی ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 سویه اومیکرون کرونا واکسیناسیون آمار کرونا سازمان بیمه سلامت شیوع کرونا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بارداری تغذیه آسیب های ورزشی طرح شهید سلیمانی سلول های T کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان

ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

 کوهکن افزود: پارسال ۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است و هزینه سالانه ذخیره آن ۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اوتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.

وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید