Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:46:07 GMT

۳۲ مورد گروه خونی نادر در خراسان رضوی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۷۶۷۰

۳۲ مورد گروه خونی نادر در خراسان رضوی شناسایی شد

دکتر حمیدرضا اسلامی روز چهارشنبه به مناسبت "روز ملی خون‌های نادر" در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: گروههای خونی نادر حداقل ۱۸ آنتی ژن خونی منحصر به فرد دارند که با آزمایش تایید شده‌ است. 
وی ادامه داد: ۱۲ نفر از شهروندان خراسانی هم‌اینک به عنوان اهداکننده گروههای خونی نادر در خراسان رضوی شناسایی شده اند که هنوز مبادرت به اهدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی جمعیت اهداکنندگان خونهای نادر را در سطح کشور هزار و ۲۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: ۱۷۰ نفر از این شهروندان اهداکنندگان انواع بسیار نادر خونی هستند. 

وی گفت: دارندگان گروههای خونی نادر افرادی هستند که گروه خونی آنان در چهار گروه خونی تعیین شده شامل A، B، AB و O مثبت و منفی قرار ندارد.
دکتر اسلامی، شایعترین گروههای خونی نادر را O بمبئی عنوان و بیان کرد: افراد دارای گروه خونی نادر می توانند به همه گروهها خون بدهند اما فقط باید از هم گروه خودشان که بسیار نادر است، خون دریافت کنند و به همین خاطر خون رسانی به این افراد با چالش هایی همراه است.
۲۱ دیماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان "روز ملی خونهای نادر" نامگذاری شده است.

این تاریخ با شناسایی و تامین خون برای یک کودک دارای "گروه خونی O بمبئی" همزمان است.  
ایران از سال ۱۳۹۰ با تایید انجمن بین‌المللی مستقر در شهر آمستردام هلند، عضو شاخص "کارگروه بین‌المللی خونهای نادر است. 
۲۶ کشور عضو این کارگروه بین‌المللی هستند که از منطقه مدیترانه شرقی تنها ایران عضو این کارگروه است. 

استان ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار نفری خراسان رضوی پس از تهران و فارس، سومین تولیدکننده خون در ایران محسوب می‌شود. 

۱۳ پایگاه و مرکز اهدای خون در سطح این استان دایر است که ۶ مرکز آن در کلانشهر مشهد، پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد و قوچان و ۲ مرکز در شهرهای کاشمر و تربت‌جام استقرار دارند. 

برچسب‌ها مشهد سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون مشهد سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون خراسان رضوی گروه خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند