Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا با دفاع از لایحه تغییر فرایند رای گیری در سنا؛ خواستار تصویب این لایحه به عنوان قانون شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا گفته است که از تصویب قانون اصلاحات رأی گیری در کنگره به منظور تغییر قوانین کلیدی سنا حمایت می‌کند.

بایدن برای حمایت از لایحه اصلاحات رأی گیری کنگره که مستلزم حذف رویه‌ای به نام «فیلیباستر» است مورد انتقاد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فیلیباستر به یک حزب اقلیت اجازه می‌دهد قانون را بی اثر کند.

بایدن روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی در جورجیا گفت: «سنای ایالات متحده، که به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد مشورتی در جهان طراحی شده است، پوسته‌ای قدیمی شده است و به عنوان یک نهادگرا، معتقدم که تهدید دموکراسی ما آنقدر جدی است که ما باید راهی برای تصویب لوایح مربوط به اصلاحات حق رأی را پیدا کنیم. بگذارید اکثریت پیروز شود و ما هیچ گزینه‌ای جز تغییر قوانین رأی گیری سنا نداریم.»

بایدن در ادامه گفت که تغییر قوانین سنا برای محافظت از دموکراسی و جلوگیری از فعالیت اقلیتی از سناتورها در زمینه حق رأی، از جمله اجازه دادن به لوایح مربوط به حق رأی با اکثریت ساده ضروری است.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه قانون فیلیباستر در سال گذشته ۱۵۴ بار مورد استفاده قرار گرفت، گفت که از این قانون سو استفاده شده است.

جمهوری خواهان از لوایح پیشنهادی اصلاح فرایند رأی گیری در سنا به عنوان تلاشی از سوی دموکرات‌ها برای فدرال کردن انتخابات در آمریکا و تضمین قابل توجه شانس آنها برای پیروزی در انتخابات نام برده و این اقدام را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد

مقامات آمریکایی درباره عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح که آن را به کنترل خود درآورد، گفتند، این رژیم در این عملیات از خط قرمزی که رئیس‌جمهور آمریکا تعیین کرده، عبور نکرده است.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با وبگاه خبری آکسیوس مدعی شدند، بر این عقیده هستند که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی برای کنترل بر گذرگاه رفح از خط قرمزی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تعیین کرده، عبور نکرده است.

این مقامات همچنین گفتند، واشنگتن در حال بررسی تعلیق محموله‌های سلاح به رژیم صهیونیستی یا محدود کردن استفاده از آن در صورت آغاز عملیات بزرگ در رفح است.

آن‌ها اعلام کردند، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگوی تلفنی در روز دوشنبه، عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در گذرگاه رفح را بررسی کردند و بایدن نسبت به این عملیات هیچ اعتراضی نکرد.

رژیم صهیونیستی، گذرگاه رفح بین غزه و مصر را تصرف کرده و انتقال کمک‌های بشردوستانه متوقف شده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن: اگر اسرائیل وارد رفح شود، تسلیحات به آن ارائه نمی‌کنیم
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • گفتگوی نتانیاهو و بایدن همزمان با یورش به رفح
  • واشنگتن‌پست: دلیل تعلیق رابرت مالی نگه‌داری اسناد محرمانه در تلفن شخصی و به سرقت رفتن آنها از طریق حمله سایبری بود/ اعضای ارشد کنگره آمریکا خواستار توضیح شدند
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود