Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-28@10:19:55 GMT

تولد پنج قلوها در شیراز +عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۷۷۵۰

تولد پنج قلوها در شیراز +عکس

سه پسر و دو دختر در یک زایمان در بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز به دنیا آمدند.

به گزارش جنوب نیوز، سهیلا رفیعی مدیر بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز سه شنبه به ایرنا گفت:مادر ۴۰ ساله این نوزادان در زایمان نخست خود هم دوقلوزایی داشته است.

مدیر این بیمارستان تخصصی زایمان و نوزادان در شیراز ادامه داد: زمان بارداری این مادر باردار ۲۸ هفته طول کشید که حال برخی از نوزادان با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بکار گرفته شده نسبتا خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک با بیان اینکه وزن نوزادان زیاد مطلوب نیست اظهار امیدواری کرد بتوان آنها را نگه داشت و به زندگی عادی رساند.

رفیعی گفت: مریم ذوالقدر متخصص زنان و زایمان، پزشک این پنج قلوهاست.   

بزرگترین مرکز مراقبت‌های ویژه نوزادان جنوب کشور در بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز فعال است.

پیش از این، طی سال ۱۴۰۰ سه مورد پنج قلوزایی در بیمارستان حضرت زینب (س) (زینبیه) شیراز گزارش شده است. بنا بر اعلام مسئولان، مستمری بهزیستی برای خانواده‌های پنج‌قلوها برقرار شد اما خانواده‌ها اعلام کردند نیازمند حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان و خیرین هستند.

یک بانوی جوان شیرازی آبان‌ماه ۱۴۰۰ در بیمارستان زینبیه پنج قلو به دنیا آورد که یکی از فرزندانش فوت شد و چهار فرزند دیگرش سالم متولد شدند.

در موردی دیگر، بانوی ۲۹ ساله اهل جویم لارستان شهریورماه ۱۴۰۰ در دومین بارداری خود در این بیمارستان، صاحب پنج فرزند دیگر شد.

قبل از آن نیز، فروردین‌ماه ۱۴۰۰ یک بانوی اهل گله دار در جنوب استان فارس در زایمان زودرس خود در هفته بیست و نهم حاملگی در بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز پنج قلو به دنیا آورده بود.

منبع: ایرنا

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: بیمارستان حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس

پژمان قراییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: زایمان مادر باردار با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) شهرستان دامغان داخل منزل با موفقیت انجام شد.

وی افزود: به دنبال تماس مددجو، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) به محل اعزام و زایمان با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی در منزل انجام شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: مادر و نوزاد دختر با حال عمومی خوب به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت دامغان منتقل شدند.

کد خبر 6088889

دیگر خبرها

  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲