Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@16:06:46 GMT

نکاتی که باید در خصوص الکلاسیکوی سوپرجام بدانید

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۰۷۸۳۵

نکاتی که باید در خصوص الکلاسیکوی سوپرجام بدانید

در حساس ترین دیدار سوپر جام اسپانیا، بارسلونا و رئال مادرید یکی از بازی های مرحله نیمه نهایی این رقابت ها را برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _چهارشنبه ۲۲ دی ماه_ دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در نیمه نهایی سوپر جام اسپانیا به مصاف هم می‌روند. در دیگر دیدار بیلبائو و آتلتیکو مادرید رو در روی هم قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سوپرجام اسپانیا تا سال ۲۰۲۹ به میزبانی عربستان برگزار می‌شود.

* قضاوت این بازی حساس برعهده خوان مارتینز مونوئرا مونترو، است. او با چند کار حسابی سر زبان‌ها افتاد. خوشحالی بعد از گلزنی ای بار مقابل رئال‌مادرید در سال ۲۰۱۸ و مردود اعلام کردن گل سالم ماریانو مقابل ختافه و از دست رفتن قهرمانی لالیگا ۲۰۲۱ برای سفید پوشان پایتخت نشین، بخشی از این کارهای او است.

* تمام ۳۰ هزار بلیط الکلاسیکوی سوپرکاپ تنها در عرض ۱ ساعت فروخته شده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

* بر خلاف دوره قبل در عربستان (۲۰۲۰) در این دوره سوپرکاپ، تکنولوژی خط دروازه وجود نخواهد داشت ولی تکنولوژی VAR پا برجا خواهد بود.

* بیشترین گل زده در الکلاسیکو های سوپرکاپ اسپانیا بر اساس لیست برای رئال مادرید به این شکل است:

کریستیانو رونالدو: ۴ گل
رائول: ۳ گل
کریم بنزما: ۲ گل

* آمار بارسلونا در سوپرکاپ اسپانیا به این شکل بوده است:

۳۷ حضور
۱۳ + ۳ قهرمانی
۱۱ نایب قهرمانی

* در اسپانیا پیش از سوپرکاپ، رقابتی با عنوان "کوپا اوا دوارته" طی سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۳ پیگیری شد که همان سوپر کاپ شمرده می‌شد و بارسا سه بار در این مسابقات قهرمان شد. سوپرکاپ اسپانیا از سال ۱۹۸۲ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۷ با حضور قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی به صورت رفت و برگشت انجام می‌شد. این جام در سال ۲۰۱۸ به صورت تک بازی انجام شد و بارسلونا با غلبه بر سویا قهرمان شد. سوپرکاپ اسپانیا از سال ۲۰۱۹ چهار جانبه شد و با حضور قهرمانان و نایب قهرمانان لیگ و جام حذفی برگزار می‌شود. بارسلونا در دو دوره اخیر نتوانسته قهرمان این جام بشود.

* بهترین گلزن کل سوپرکاپ اسپانیا کسی نیست جز لیونل مسی که در ۲۰ بازی ۱۴ گل برای تیم فوتبال بارسلونا در رقابت‌ها به ثمر رسانده است.‌

* آخرین قهرمانی بارسلونا در سوپرکاپ اسپانیا به سال ۲۰۱۸ بر می‌گردد. بارسا با دوگانه داخلی فصل ۱۸-۲۰۱۷ و سویا با نایب قهرمانی در جام حذفی به این مسابقه رسیده بودند. در این دیدار پی که و دمبله گلزنان بارسلونا بودند و در پایان کاپیتان مسی جام را بالای سر برد.

* بارسا در دو دوره اخیر که سوپرکاپ اسپانیا چهار جانبه شده نتایج بدی بدست آورده که به شرح زیر است:
۲۰۱۹: شکست ۳-۲ مقابل اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی
۲۰۲۰: شکست ۳-۲ مقابل اتلتیک بیلبائو در فینال

* رئال مادرید در بهترین حالت ممکن به سوپرکاپ رسیده است. این تیم در طول فصل جاری ثابت کرده که در بازی‌های بزرگ بهترین عملکرد را از خودش نشان می‌دهد، بازی‌های کلاسیک بازی‌هایی هستند که مادرید و آنچلوتی دوست دارند و همیشه از آن سربلند بیرون آمده‌اند. به جز تساوی مقابل ویارئال؛ رئال در بقیه بازی‌های سختی که این فصل داشته، پیروز شده است. بارسلونا، سویا، بتیس، سوسیداد، اتلتیکومادرید، والنسیا، بیلبائو و حتی رایو وایکانو، تیم‌هایی بودند که تسلیم شاگردان آنچلوتی شدند.



* رئال مادرید و بارسلونا تا به حال در هفت دوره سوپرکاپ اسپانیا باهم بازی کرده‌اند که شش بار رئال و یک بار بارسلونا پیروز شده‌اند. رئال مادرید ۳۰ گل به ثمر رسانده و ۱۸ گل دریافت کرده است.

* الکلاسیکوی امشب، سومین الکلاسیکوی تاریخ است که در خارج از اسپانیا برگزار می‌شود. آمار دو ال کلاسیکو خارج از سرزمین گاوبازها، به شرح زیر است:

۱۹۸۲ پیروزی رئال‌مادرید با نتیجه یک بر صفر در ونزوئلا
۲۰۱۷ - پیروزی بارسلونا با نتیجه سه بر دو در آمریکا

* امشب، قرار است که ۵۰ شبکه تلوزیونی از ۵ کشور مختلف الکلاسیکو سوپرکاپ را پوشش بدهند. ضمن اینکه ۳۳ رسانه، نیمه نهایی و فینال را پوشش خواهند داد.

* تست کرونای فران تورس و پدری دو بازیکن تیم فوتبال بارسلونا منفی شد و به عربستان رفتند. ضمن اینکه
قراداد تورس خرید جدید آبی اناری‌ها که به علت مشکل سقف دستمزدها ثبت نشده بود، با کاهش حقوق ساموئل امتیتی، مشکلش حل و دیشب ثبت شد. تورس یا با شماره ۱۱ یا ۱۹ به میدان خواهد رفت.

* روبیالس (رئیس فدراسیون اسپانیا) و انریکه (سرمربی تیم ملی اسپانیا) هم در شهر ریاض عربستان حضور دارند و این بازی را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

* برای تیم فوتبال رئال مادرید ماریانو دیاز و گرت بیل نمی‌توانند به علت مصدومیت به میدان بروند و در تیم فوتبال بارسلونا هم برایتویت و روبرتو شرایط بازی را ندارند.

کد خبر 548207

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ال کلاسیکو اسپانیا فوتبال اروپا بازیکن فوتبال تیم فوتبال بارسلونا بارسلونا رئال مادرید تیم فوتبال رئال مادرید عربستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سوپرکاپ اسپانیا رئال مادرید نیمه نهایی تیم فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید اول بارسلونا در جهنم زرد غیب شد!

به گزارش "ورزش سه"، موندودپورتیوو، نشریه نزدیک به باشگاه بارسلونا، واکنش جالبی به عدم درخشش کیلیان امباپه در بازی شب گذشته برابر دورتموند نشان داد.

ژاویر بوش در ستون خود نوشت: «جلاد بارسا در لیگ قهرمانان، تبدیل به امید هواداران بارسا شده تا رئال به پانزدهمین لیگ قهرمانان خود دست پیدا نکند، کسی که در سال های اخیر کابوس هواداران بارسلونا بوده، حالا امید اول آنهاست تا رئال مادرید در سالی که کورتوا و دو مدافع اصلی خود را در اختیار نداشته، ولی احتمالا در فینال خواهد بود، قهرمان نشود. 

کیلیان برابر دورتموند در بیشتر دقایق محو بود ولی برای او هنوز بازی برگشت باقیمانده و امید به فتح دو جام هیجان انگیزتر دیگر، لیگ قهرمانان اروپا و یورو 2024. او قرار بود ناجی تیم لوئیس انریکه باشد اما ناگهان شکست شب گذشته در دورتموند (1-0) راهیابی تیم فرانسوی به فینال ومبلی را بسیار پیچیده کرد.

 یک گل عالی از فولکروگ در نیمه اول باعث شد که نیکولا سارکوزی و الخلیفی روی سکوهای سیگنال ایدونا پارک خکششان بزند. نکته این است که اگر بازی 100 بار برگزار می شد، در 99 بار پی اس جی نتیجه مثبت می گیرد. 6 موقعیتی که پی اس جی در نیمه دوم از دست داد بسته به اینکه بازی برگشت چگونه به پایان برسد، می تواند در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ثبت شود. به ویژه، آن ضربه سر فابیان روئیز، کاملاً تنها در محوطه جریمه یا دو ضربه‌ای که به تیر برخورد کرد. سه شنبه بعد در پارک دو پرنس بازی برگشت خواهد بود و باید دید امباپه به یک فینال دیگر می رسد و مانع قهرمانی رئال خواهد شد یا خیر.»

دیگر خبرها

  • پلی به گذشته - صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل رئال مادرید (2011/5/3) / فیلم
  • رئال مادرید، بارسلونا را از کورس خرید پدیده جدید فوتبال آرژانتین خارج کرد
  • امید اول بارسلونا در جهنم زرد غیب شد!
  • رئال مادرید 2-6 بارسلونا؛ 15 سال از تحقیر خانگی لوس‌ بلانکوس گذشت / عکس
  • پیروزی بزرگ در سانتیاگو برنابئو؛ برتری 6-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید (لالیگا اسپانیا - 2 می، 2009)
  • همکاری رئال مادرید با الاتحاد؛ کریم بنزما به اسپانیا رفت
  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 1-1 مقابل بارسلونا (2002/5/1) / فیلم
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • کنایه گوتی به بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا بدون رئال مادرید کسل‌کننده‌ می‌شود!
  • فرار رئال از جهنم آلیانز؛ همه چیز به اسپانیا کشیده شد