Web Analytics Made Easy - Statcounter

رانش زمین در یکی از ایالت‌های برزیل با ۱۲ کشته و افزایش درخواست‌ها برای استعفای نخست وزیر انگلیس از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته هستند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۳۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۵۲۱ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۲۶۱ میلیون و ۷۲۸ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان بهبود یافته اند.

*کره شمالی آزمایش موشکی جدید را تایید کرد

رسانه دولتی کره شمالی ضمن تایید آزمایش موشکی روز سه شنبه اعلام کرد که در این آزمایش موشکی یک فروند موشک مافوق صوت شلیک شده و «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی نیز بر این آزمایش موشکی نظارت داشته است.

*ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات وین

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است «پیشرفت کمی در مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران وجود دارد.»

*ادعای وزیر خارجه فرانسه درباره مذاکرات وین

«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه، مدعی شد «مذاکرات وین برای احیای توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران بسیار کند پیش می‌رود.»

*رانش زمین در برزیل با ۱۲ کشته

رسانه‌های برزیل گزارش دادند که رانش زمین در ایالت «میناس گرایس» این کشور که اخیرا شاهد بارش‌های سنگینی بوده، دست کم جان ۱۲ نفر را گرفته است.

بیشتر بخوانید: زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در قبرس شمار مبتلایان کرونا در آمریکا از ۶۰ میلیون نفر گذشت *رایزنی وزرای خارجه آمریکا و اوکراین

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا و «دیمیتری کولبا»، همتای اوکراینی وی درباره «گام‌های بعدی» در روابط با روسیه گفتگو کردند.

*اکثر مردم انگلیس خواهان استعفای جانسون هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر رای‌دهندگان انگلیسی بر این باورند که «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر این کشور باید از سمت خود برکنار شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل آمریکا آزمایش موشکی خارجه آمریکا رانش زمین مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، سیل در ایالت ریوگرانده در جنوب برزیل شمار زیادی کشته و مفقود برجای گذاشت و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. این سیل تاکنون ۵۶ کشته و ۷۴ زخمی و ۶۸ مفقود برجای گذاشته است.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

روز گذشته یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از روز دوشنبه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا روز یکشنبه آتی ادامه یابد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کد خبر 6096529

دیگر خبرها

  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند