Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن منصوری شامگاه سه شنبه در حاشیه آیین معارفه فرماندار شهرستان پردیس به خبرنگاران گفت: ظفر پورابراهیم دهمین فرماندار استان تهران در شهرستان پردیس است که در دولت سیزدهم منصوب شد.

وی با اشاره به تعیین وضعیت سایر فرمانداران، اظهار داشت: سه نفر دیگر هم به وزارت کشور معرفی کردیم که مراحل کاری اداری و اجرایی خود را طی می‌کنند و در خصوص سه فرماندار باقی مانده هنوز تصمیم گیری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری با بیان اینکه وزارت کشور درباره شوراها و شهرداری ها گرفتار یک اختلاف نظر حقوقی شده است، توضیح داد: بین هیات نظارت منتخب مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری اختلافاتی به وجود آمده، برخی افراد از دیوان حکم می گیرند و از سوی دیگر هیات نظارت طبق قانون مدعی هستندکه دیوان نباید به این موارد ورود کند.

استاندار تهران گفت: کشمکشی بین مجلس و دیوان عدالت اداری شکل گرفته و تاکنون  مجلس ۲ نوبت این مسئله را در دستور کار قرار داده و موضوع به شورای نگهبان نیز ارجاع شده، اختلاف  این ۲ مجموعه به دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری ها آسیب می زند.

وی توضیح داد: درحال حاضر می توانیم یک شهردار را برای یک شهر را منصوب  کنیم، برخی از اعضای شورا از دیوان رای می گیرند و شهردار را عزل می کنند و ممکن است دیوان ذیحق شناخته نشود و مجموعه هیات نظارت افراد قبلی را بردارند و شهردار جدید هم کنار برود. 

استاندار تهران با بیان اینکه  برای انتخاب شهردار شهرهای رودهن و بومهن ۲ هفته صبر می کنیم، اظهار داشت: اگر طی هفته آینده اختلاف و بین هیات نظارت و دیوان عدالت اداری که هر ۲ مرجع قضایی هستند حل شود بر مبنای تصمیم آنها اقدام می کنیم.

منصوری گفت: این نابسامانی باعث شده که برای تعیین شهردار شهرهای بومهن و رودهن نتوانیم تعیین تکلیف کنیم و اگر این قضیه طول بکشد با شرایط فعلی شهردار شهرهای یاد شده را منصوب خواهیم کرد.

وی افزود: مسائل و مشکلات تعیین شهردار شهرها بومهن و رودهن پیچیده شده است، انتخابات شورای شهر ۶ شهر استان تهران ابطال شد، برای ۴ شهر شهردار تعیین کردیم و تنها این ۲ شهر تعیین تکلیف نشدند.

رفع آلودگی هوا در کوتاه مدت به نتیجه نمی رسد

استاندار تهران با اشاره به مشکل آلودگی هوای تهران گفت: برای رفع آلودگی هوا برنامه بلند مدت داریم که منابع و اعتبار می خواهد که در کوتاه مدت به نتیجه نمی رسد.

منصوری گفت: در برنامه های کوتاه مدت بخش زیادی از مصوبات اجرایی می شود و بخشی از مصوبات هم به دلیل ضعف قانون و آیین نامه ها قابلیت اجرای صددرصد ندارد.

وی افزود: اگر شاخص هوا از یک میزان بالاتر رود باید مانع ورود خودروهای سنگین به تهران شویم این در حالیست که جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به یک مساله اجتماعی و امنیتی تبدیل می شود، ضمن اینکه بسیاری از کامیونها نیاز روزانه شهروندان را وارد می کنند.

۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای مترو پردیس 

استاندار تهران گفت: مترو پردیس به دلیل مشکلات مالی دچار چالش شده است و اعتبار اولیه این پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

منصوری گفت: جابجایی درختان مساله متروی پردیس نیست، این مورد با تدابیر فنی و مهندسی قابل حل است، قرار گاه خاتم الانبیا(ص) هم به عنوان مجری پای کار آمده و آمادگی دارد و در حال حاضر درگیر رسیدگی به مسائل مالی متروی پردیس هستیم.

فرماندار شهرستان پردیس در این آیین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از اتلاف بیت المال، اظهار داشت: اکنون که توفیق خدمت به مردم شهرستان پردیس حاصل شده، بهترین شادباش و ابراز محبت مردم و مسئولین برای اینجانب ارائه پیشنهادها و نقد های اصولی است که بتواند در چارچوب وظایف و ماموریت های تعیین شده برای فرمانداری پردیس، منشا تحول، ارتقاء بهره وری و اصلاح امور در راستای ارائه خدمات شایسته تر به شهروندان باشد.

ظفر پور ابراهیم گفت: نظر به لزوم پایبندی عملی به کاهش هزینه های غیرضروری، ضمن سپاس از ابراز لطف و محبت مردم و همه مسئولین محترم شهرستان تاکید می شود که از ارسال هر گونه پیام تبریک،تاج گل، نصب بنر و یا سایر اقدامات مشابه و یا درج آگهی تبریک در رسانه ها پرهیز و این رویه در خصوص سایر موارد مشابه مانند مناسبت های ملی و مذهبی نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا آیین تودیع عبدالعظیم رضایی فرماندار سابق و معارفه ظفر پورابراهیم در مسجد الغدیر شهر پردیس، محل برگزاری نماز جمعه با حضور شهروندان ولایتمدار و مسئولان شهرستان برگزار شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس فرمانداران مراسم معارفه مراسم تودیع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس فرمانداران مراسم معارفه شهرستان پردیس فرمانداران مراسم معارفه مراسم تودیع استاندار تهران شهرستان پردیس هیات نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد

جانشین بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل در حاشیه برگزاری این اردو در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اردوی جهادی با حضور ۷۵ نفر دانشجومعلم به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اردبیل، در مدارس کم برخوردار استان برگزار شد.

علیرضا دولت نژاد خاطرنشان کرد: طرح «جهاد عهد خدمت» دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر و با هدف جبران کمبودهای آموزشی و رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این اردو در بخش عمرانی از جمله رنگ‌آمیزی و فضاسازی و زیباسازی مدارس روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد با مشارکت ۴۵ دانشجو معلم خواهر و ۳۰ دانشجومعلم برادر آغاز شد که در دو بازه سه روزه برگزار شد.

جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان اردبیل تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح علاوه بر رفع اشکال و تدریس به دانش آموزان در راستای گسترش عدالت آموزشی و همچنین رفع نواقصات و کمبود های عمرانی مدارس محروم و نیازمند شهرستان نیر، خودسازی خود دانشجومعلمان نیز هست تا بتوانند با کسب تجربیات معلمی، روحیه جهادی و ایثار را در خود تقویت کنند.

دولت نژاد گفت: تلاش‌های جهادگران در خدمت به مردم مناطق محروم کشورمان و حضور جوانان علاقمند به این فعالیت‌ها در اردوهای هجرت و جهادی همواره مورد توجه و تاکید رهبر انقلاب بوده است، که انگیزه مضاعفی بر حضور دانشجومعلمان در این مسیر مقدس و با ارزش شد.

وی اضافه کرد: دانشجومعلمان جهادی دانشگاه فرهنگیان اردبیل با حضور در روستاهای مزرعه، ویرثق و اسلام آباد شهرستان نیر و مشاهده وضعیت تحصیلی و عمرانی مدارس این روستاها، وظیفه خود دانستند تا با حرکتی جهادی به یاری این دانش آموزان و رفع مشکلات و کمبود آن‌ها در زمینه های تحصیلی و عمرانی مدارسشان بپردازند.

کد خبر 6092539

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در گیلان
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است