Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه کشورمان پس از سفر دو روزه به عمان و قطر، ساعاتی پیش وارد تهران شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از صدا و سیما، امیرعبداللهیان که در رأس یک هیأت سیاسی، به عمان و قطر سفر کرده بود، وارد کشور شد.

امیر عبداللهیان در سفر به عمان با معاون پادشاه و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و در سفر به قطر نیز با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور دیدار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیرعبداللهیان در خصوص دستاورد دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود به دوحه گفت: گفتگو‌های دو جانبه در خصوص موضوعات مختلف روابط ایران و قطر یکی از محور‌های گفتگو با مسئولان سیاسی قطر بود.

به گفته امیر عبداللهیان، بر مبنای دعوت دولت قطر، قرار است طی روز‌های آینده گروهی از وزرای جمهوری اسلامی ایران، به دوحه سفر کنند. موضوعات تجاری، اقتصادی و همکاری در حوزه‌های فناوری و حوزه‌های متنوع مورد علاقه دو طرف از جمله بهداشت و مهار کرونا در قطر، با توجه به تجارب ایران و کشور قطر از مهمترین محور‌های این سفر است.

وزیر خارجه کشورمان افزود: با توجه به شکل گرفتن یک موج قوی کرونا در قطر، طی روز‌های اخیر، ایران آمادگی خود را برای مساعدت در این زمینه اعلام کرده است.

وزیر امورخارجه تصریح کرد: گفتگو و همکاری در زمینه مسائل مهم منطقه‌ای یکی دیگر از محور‌های گفتگو در این سفر بود و جمهوری اسلامی ایران بار‌ها ایده‌هایی را برای تقویت روند همکاری و گفتگو‌های منجر به همکاری در منطقه خلیج فارس ارائه کرده است و امیر قطر از جمله رؤسای منطقه است که همواره از ایده‌های مطرح شده از سوی ایران استقبال کرده است.

امیرعبداللهیان افزود: ایران معتقد است که راه حل برخی از بحران‌ها در منطقه، صرفاً تمرکز بر راه حل سیاسی است و ما نباید از مسیر زور، نظامی گری و هژمونیک، مشکلات منطقه را حل و فصل کنیم و تجربه سال‌های اخیر نشان داده این به نفع منطقه نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه همواره در هرگونه راه حل، نقشی مهم و اساسی دارد و چه در موضوع مبارزه با داعش و چه در هر گفتگوی منطقه‌ای در طرف خوب تحولات بوده و نقش سازنده ایفا می‌کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت ایران از هر ابتکار عملی که به ثبات، امنیت و توسعه منطقه کمک کند، اظهار داشت: امروز صحبت‌های خوبی از امیر قطر در این رابطه شنیدیم و ایشان نیز دیدگاه‌های خوبی برای توسعه همکاری همه جانبه منطقه‌ای دارند و ما نیز از این ایده‌ها حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه ابراز امیدواری کرد: منطقه بیش از گذشته در مسیر رشد و توسعه و همکاری قرار بگیرد.

امیر عبداللهیان در ادامه در خصوص طرح موضوعات مرتبط با مذاکرات وین در پایتخت‌های دو کشور عمان و قطر گفت: ایران دوستان خود را در منطقه در جریان مذاکرات وین قرار می‌دهد و آن‌ها به عنوان همسایه ما از این حق برخوردار هستند که در جریان آنچه بین ایران و ۴+۱ در وین در حال انجام است قرار بگیرند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما معتقد هستیم دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه توسعه دانش صلح آمیز هسته‌ای، می‌تواند در اختیار همه کشور‌های منطقه، همسایگان و کشور‌های مسلمان قرار گیرد.

وی گفت: برخی از طرف‌های ما در مذاکرات وین تلاش دارند با انتقال نادرست مطالب به برخی از همسایگان، موجبات نگرانی آن‌ها را فراهم کنند، اما یکی از اهداف ما در این گفتگو‌ها و سفر‌ها این است که آن‌ها را در جریان روایت خودمان از مذاکرات وین قرار دهیم و دوستان ما در منطقه نیز مشورت‌هایی را به ما می‌دهند که در روند مذاکرات کمک کننده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه وزارت امور خارجه سفر خارجی امیرعبداللهیان مذاکرات وین وزیر خارجه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان