Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رسیدگی به این پرونده از سال‌۹۶ با یک درگیری خونین در کارگاه چوب بری در پیشوای ورامین آغاز شد. پس از آن مأموران در محل حاضر شدند و معلوم شد پسر جوانی با دو برادر به‌ نام‌های شهرام و شاهرخ درگیر شده و از ناحیه چشم مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. ساعاتی بعد چشم چپ وی به علت شدت جراحات تخلیه شد. او پس از ترخیص به دادسرا رفت و علیه یکی از برادرها به‌ نام شاهرخ شکایت کرد و گفت: من با شهرام و شاهرخ اختلاف مالی داشتم روز حادثه برای تسویه حساب به کارگاهشان رفتم، اما کارمان به درگیری کشید وهمان موقع چند نفر دیگر به هواخواهی از آنها با من درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هم در حال دفاع از خودم بودم که شاهرخ مشت محکمی به چشمم زد که باعث شد نابینا شوم.
بعد از طرح این شکایت شاهرخ بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: روز حادثه این مرد با چند نفر به کارگاه ما آمدند و از همان ابتدا به‌ دنبال درگیری بود. بعد از چند دقیقه برادرم عصبانی شد و کار به درگیری کشید. من هم به حمایت از برادرم وارد درگیری شدم و ناخواسته مشتی به‌صورت او زدم، اما عمدی در کارم نبود.
با اعتراف متهم، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و شاکی درخواست قصاص کرد.
در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: قبول دارم به‌صورت شاکی ضربه زدم اما پزشکی قانونی اعلام کرده چشم شاکی قبل از حادثه مشکل بینایی داشته‌است و ممکن است این مشکل در نابینا شدن او نقش داشته است، سپس وکیل متهم در دفاع از موکلش گفت: در صورت قصاص چشم امکان سرایت زخم به سایر قسمت‌ها وجود دارد ،به همین دلیل تساوی در قصاص رعایت نمی‌شود.
در پایان قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند، اما این حکم با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات شعبه هفتم دیوان عالی کشور حکم را نقض کرده و پرونده را به شعبه دهم هم عرض فرستادند و متهم دوباره پای میز محاکمه رفت.
در این جلسه قاضی به شاکی گفت: طبق نظریه پزشکی قانونی امکان قصاص چشم وجود ندارد. بنابراین باید خواسته دیگری را مطرح کند اما متهم قبول نکرد و گفت: من حاضرم طوری متهم را قصاص کنید که آسیب کمتری به چشم او وارد شود اما مثل من نابینا شود.
در ادامه متهم با تکرار اظهاراتش گفت: من از عمد این کار را نکردم حتی چند وقت پیش یکی از اقوامم را برای مصالحه پیش شاکی فرستادم اما او حاضر نشد حتی حرف بزند. او قبول نمی‌کند با من حرف بزند وگرنه من حاضرم از او عذرخواهی کنم.
شاکی هم گفت: من پیش از این ماجرا چشمم سالم بود و 2 بار گواهینامه رانندگی‌ام را تمدید کردم و متهم دروغ می‌گوید که من مشکل چشم و بینایی داشتم. بعد از اظهارات متهم و شاکی و وکلای آنها قضات برای صدور رأی وارد شور شدند. 23302 کد خبر 1591709

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قصاص دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟

بر اساس اظهارات شاهدان و ساکنان اطراف پارک لاله، با استقرار کانکس در اطراف حریم پارک، این گمانه مطرح شده که قرار است در این قسمت ساخت‌وساز شده و درختان محوطه قطع می‌شوند.

به گزارش شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آن‌ها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.

پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • دستگیری شاهرخ‌خان در تهران | ناگفته های شاهرخ خان در گفت و گو با همشهری آنلاین
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • اصرار عجیب نتانیاهو برای جنگ: هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن