Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال جام ملت‌های زنان آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ماه سال جاری با حضور ۱۲ تیم در سه گروه به میزبانی هند برگزار می‌شود و شاگردان ایراندوست درنخستین دیدار خود به مصاف هند میزبان این رقابتها می‌روند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران مهرماه سال جاری با شکست تیم اردن در رقابت‌های مقدماتی جواز حضور در مسابقات جام ملت‌ها را برای نخستین کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتخاری بزرگ که شاگردان پرانگیزه مریم ایراندوست به دست آوردند و این بار در تلاش هستند علی رغم تمام مشکلات پیش رو، از جمله عدم برگزاری دیدار تدارکاتی کار بزرگ دیگری را رقم بزنند.

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات گفت: با توجه به عدم بازی تدارکاتی و اینکه نزدیک به چهار و ماه نیم از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا گذشته است، امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی از خود نشان بدهیم و روزهای درخشانی را در بمبئی پشت سر بگذاریم. خوشبختانه بچه‌ها در شرایط بدنی و روحی خوبی قرار دارند. تیم ما اولین بار است در رقابت‌ها شرکت می‌کند و فکر می‌کنم این مسائلی که می‌گویند باید به جام‌جهانی برسیم، فشار را روی بچه‌ها زیاد می‌کند. به هرحال همه می‌دانیم که تیمی مثل چین پرافتخارترین تیم این مسابقات است و چین تایپه و هند هم شرایط بهتری نسبت به ما دارند، اما هم تلاش می‌کنیم تا از گروه‌مان صعود کنیم و بالاتر برویم.

ملیکا متولی، مدافع تیم ملی فوتبال زنان نیز گفت: با توجه به اینکه در این رقابت ها ۱۲ تیم برتر آسیا قرار دارند و همه به این موضوع اشراف کامل دارند که کار سختی را پیش رو داریم، اما هدف ما در این دوره از رقابتها تاریخ ساز شدن فوتبال بانوان است و می‌خواهیم یکبار دیگر قدرت فوتبال بانوان ایران را در آسیا به نمایش بگذاریم و در این راه هم تمام تلاشمان را بکار می‌گیریم تا نسلی شگفتی ساز باشیم.

تیم ملی فوتبال زنان که نخستین حضور خود را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند پیش از مسابقات نتوانست هیچ بازی تدارکاتی برگزار کند چرا که اکثر کشورها ایران را به عنوان حریف قدرتمند تلقی نکردند و درخواست ایران را رد کردند. ایراندوست نیز در واکنش به این موضوع گفت: به ۱۴ کشور ایمیل زدیم اما متأسفانه ۸۰ - ۷۰ درصد اعلام کردند که ایران را تیم قوی نمی‌بینند به دلیل اینکه از رنکینگ خارج شده بود و رقیب قدرتمندتری می‌خواستند. البته یکی، دو کشور دلایل دیگری داشتند اما در هر صورت نشد. در هر صورت جام ملت‌ها شرکت می‌کنیم تا نشان دهیم واقعاً چه رقیبی هستیم.

ملی پوشان باید در مرحله گروهی رقابت‌ها به مصاف تیم چین، پرافتخار ترین تیم مسابقات با ۸ عنوان قهرمانی، تیم چین تایپه با ۳ قهرمانی و هند با دو عنوان نایب قهرمانی دیدار کنند که کار بسیار سختی خواهد بود.

نقطه قوت و مثبت برای شاگردان مریم ایراندوست تنه به تنه شدن با قدرت‌های آسیا است که می‌توان آغاز گر مسیر روشن برای فوتبال زنان باشد. مسیری که می‌تواند با انگیزه بالای ملی پوشان تاریخ ساز آغاز شود.

چین، پرافتخارین تیم مسابقات

گروه بندی مسابقات جام ملت‌های زنان آسیا به این شرح است:

گروه A: هند، چین، چین تایپه، ایران
گروه B: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی
گروه C: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال زنان در مسابقات جام ملت‌های آسیا به این شرح است:

*پنجشنبه ۳۰ دی ماه

هند – ایران - ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

*یکشنبه ۳ بهمن ماه

ایران – چین - ساعت ۱۳:۳۰ – ورزشگاه مومبای شهر بمبئی

*چهارشنبه ۶ بهمن ماه

چین تایپه – ایران - ساعت ۱۷:۳۰ – ورزشگاه دی وای پاتیل شهر ناوی مومبای

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات روز یکشنبه ۱۰ بهمن، مرحله نیمه نهایی ۱۴ بهمن و دیدار فینال روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود و پنج تیم برتر مسابقات، به رقابت‌های جام جهانی فوتبال بانوان ۲۰۲۳ که در کشورهای استرالیا و نیوزیلند برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

کد خبر 5397457 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران مریم ایران دوست فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس حذف استقلال و پرسپولیس تيم مس رفسنجان لیگ قهرمانان فوتبال آسیا سردار آزمون کشتی آزاد تکواندو وزارت ورزش و جوانان لیگ برتر بسکتبال مهدی طارمی فوتسال تیم ملی فوتبال زنان جام ملت جام ملت ها چین تایپه رقابت ها بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم

دریافت 35 MB

به گزارش همشهری آنلاین این ویدیو نسخه تصویری است از سروده‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آستانه‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، یک بیت از آن در جلسه‌ای توسط ایشان خوانده شد.

کد خبر 848220 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان
  • سوت شروع مهمترین هفته فوتبال ایران
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!