Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - دلم پر می‌کشد برای بوی اسپند و عطر حرم از همان‌هایی که از کودکی هنوز بویش ثابت مانده از همان‌هایی که اینقدر خاص است که اگر تمام عطر‌های دنیا را هم بیاوری نمی‌توان جایگزینش کرد.

وارد حرم که می‌شوی کبوتران دسته به دسته در آسمان نیلگون حرم چنان می‌چرخند که گویی دارند گنبد و ضریح را طواف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از صدای نقاره‌زنی و صلوات خاصه امام رضا (ع) که نگویم دیگر چه حس و حالی دارد در صحن و سرای حرم امام رضا (ع) باشی و صلوات خاصه‌اش را زیر لب با صدای مرحوم انصاریان زمزمه کنی.



چقدر سبک بال می‌شوی وقتی گلدسته‌های حرم و گنبدطلاییش را روبه روی خود می‌بینی انگار، چون کبوتری در صحن و سرای حرم به پرواز درآمده‌ای همانقدر سبک و آزاد و رها .

اصلا وارد حرم امام رضا (ع) که می‌شوی همانطور که لوازمت را به بخش نگهداری اشیا می‌سپاری تمام غصه‌ها، دلتنگی‌ها، مشکلات را نیز باید قبل از قرائت اذن دخول به باد بسپاری و رها شوی .

به پنجره فولاد که می‌رسی دستانت گره می‌خورد به پنجره فولادینی که لمس آن آرامشی است بر دل‌های خسته زائران و مجاوران، وارد صحن و سرا و رواق‌ها که می‌شوی چادرت چنان به رج‌های قالی گره می‌خورد که وقت رفتن دل کندن سخت می‌شود آنقدر سخت که گویی می‌خواهد بند دلت پاره شود.



زائران و مجاوران زیادی از جای جای کشور چهارشنبه به چهارشنبه که نه طول هفته؛ ساعت‌ها، دقایق و ثانیه‌های زندگیشان را به گنبدطلا و پنجره فولادت گره زده‌اند.

یا امام رضا (ع) یا غریب الغربا یا شمس الشموس شما تنها نقطه وصال و آرامش دل‌های ما زمینیانی تا شاید بتوانیم به ضمانت تو روزی پرواز کنیم و آسمانی شویم.

 

منبع؛ تسنیم

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی پنجره فولاد امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور گفت: والدین سفارش کتب درسی فرزندان خود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و یا سامانه irtextbook.ir ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی استثنایی نیز در مقاطع مختلف از امروز می‌توانند سفارس کتب درسی خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • هونگچی ئی اچ7 کانورتیبل؛ شروعی برای کوپه های چینی! (+تصاویر)
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان